بازدید 24940

تعیین موعد شکست کرونا در وزارت گردشگری کشورمان!

یک سال پس از شیوع ویروس کرونا در چین و بعد سرایت آن به اقصی نقاط جهان و اعلام وضعیت دنیاگیری کووید ۱۹، در شرایطی که کسی نمی‌داند پایان این بلا کی از راه خواهد رسید، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان، طرحی را در دستور کار قرار داده که به طور ضمنی تاریخ پایان کرونا را اعلام می‌کند!
کد خبر: ۱۰۲۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 10 December 2020
تابناک اجتماعیدر ضرب المثل آمده که «حسنی به مکتب نمی‌رفت، الا زمانی که جمعه بود»؛ این درست شبیه اتفاقی است که وزارت گردشگری کشورمان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «تابناک»؛ یک سال پس از شیوع ویروس کرونا در چین و بعد سرایت آن به اقصی نقاط جهان و اعلام وضعیت دنیاگیری (پاندمی) کووید ۱۹، در شرایطی که کسی نمی‌داند پایان این بلا کی از راه خواهد رسید، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان طرحی را در دستور کار قرار داده که به طور ضمنی تاریخ پایان کرونا را اعلام می‌کند!

درباره طرحی سخن می‌گوییم که معاونت گردشگری این وزارت در دستور کار قرار داده و طی بخشنامه‌ای به ادارات استانی دستور داده که بر اساس آن، «به قید فوریت» تولید محتوا کنند تا بشود از یک فرصت خوب گردشگری که در پیش است، نهایت بهره را برد؛ کاری که در همه سال‌های گذشته که کرونا نبود، ایده اش مطرح نشد و حالا که کرونا دست و بال همه را بسته، در دستور کار قرار گرفته است.

حکایت مکتب رفتن مدیران این وزارت خانه در روز جمعه، نکات جالب توجه زیادی دارد، اما به طور خلاصه می‌توان این گونه تشریحش کرد که سال نوی چینی در پیش است و جمعیت بسیار بسیار بزرگ این کشور موجب می‌شود که برنامه ریزی برای بهره مندی از بازاری که این سال نو به وجود می‌آورد، برنامه ریزی به شدت عاقلانه‌ای باشد.

تعیین موعد شکست کرونا در وزارت گردشگری کشورمان!

از جمله بازار‌هایی که سال نوی چینی رونق می‌دهد، بازار گردشگری است که بخشی از آن به گردشگری خارجی می‌رسد و از این روی تلاش برای جذب گردشگران از مقصد این کشور بزرگ در این ایام، بسیار معقول جلوه می‌کند؛ تلاشی که وزارت گردشگری کشورمان با یک بخشنامه از خود نشان داده که در آن از برگزاری قریب الوقوع یک رویداد با نام «قرن‌ها دوستی؛ سومین عید بهاره چینی‌ها در ایران» خبر داده شده که قرار است در بازه ۲۴ بهمن تا ۹ اسفند به انجام برسد.

بر اساس این برنامه ریزی از ادارات استانی خواسته شده تا سلبریتی ها، چهره‌های مشهور استانی، وایمرها، بلاگر‌ها و... در هر استان بسیج شوند تا فیلم‌ها و عکس‌هایی که این ادارات برای چینی‌ها تدارک می‌بینند و در صفحات طراحی شده به زبان چینی در وبسایت هایشان بارگزاری می‌کنند، در اینستاگرام به اشتراک بگذارند یا فراتر از آن، در مسیر تهیه این تصاویر و ویدئو‌ها همکاری کنند تا جذب گردشگر چینی مقدور شود!

سوای اینکه اینستاگرام در چین فیلتر است و مردم این کشور به آن دسترسی ندارند، این برنامه ریزی از این رو عجیب به نظر می‌رسد که برای سفر چینی‌ها به کشورمان در دوران کرونا برنامه ریزی شده است. در دورانی که سفر در کره زمین به حداقل‌ترین میزان خود رسیده و شروع شیوع ویروس از چین، می‌تواند حاشیه‌هایی بزرگ و چه بسا غیرقابل کنترل به وجود آورد و حتی با توجه به محدودیت‌های هوشمند و تغییر رنگ شهرها، از اساس غیرقابل برنامه ریزی شود.

 
تعیین موعد شکست کرونا در وزارت گردشگری کشورمان!

این در حالی است که بی اطلاعی مدیرانِ برنامه ریز از فیلتر بودن اینستاگرام و بعد ملزم کردن ادارات استانی به تولید محتوا در این بستر و دعوت و به کارگیری مشاهیر در این شبکه اجتماعی، حکایت از اوج بی اطلاعی این مدیران از اصول و رئوس برنامه ریزی دارد و به وضوح آشکار می‌کند که این بخشنامه چیزی جز هدر رفت سرمایه آن هم در این بازار سیاه ناشی از کرونا نیست!

اتفاقی که می‌شود برای رقم خوردنش برنامه ریزی کرد؛ اما زمانی که تکلیف کرونا کمی مشخص شود و مثلا امکانات کشورمان برای واکسینه کردن مردم و بعد میهمانان و یا حتی از آن بدیهی تر، تست کردن موارد مشکوک به ابتلا به کرونا به قدر کافی و وافی برسد. زمانی که وقتی از راه رسید، می‌بایست ابتدا مشکلاتی زیرساختی مانند تفاوت شبکه‌های اجتماعی رایج در ایران و چین را حل و فصل کرد، نه اینکه حسنی روز جمعه به جای رفتن به مکتب خودشان، به مکتبی در یک شهر دیگر برود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
جلوگیری از کاهش سود دلال های حوزه گردشگری به بهای جان مردم!
کی میشه ما از دست چین و مشتقات چینی خلاص بشیم و از سلطه و سیطره چین خودمون رو نجات بدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
وقتی یک مدیر بی کفایت می شود وزیر گردشگری نباید انتظاری جز این داشت. این آقا باید در خصوص هیات علمی شدنش در دانشگاه توضیح دهد ....
بهروز
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
حالمون از چین بهم میخوره ولی کشور دیگه ای هم نیستکه باهاش رابطه داشته باشیم مرگ بر همه
سلام وقت بخیر
یک بودجه ای هست که امسال نتونستند مصرف کنند بالاخره باید خورده بشه.
دوستان راهکار خوردن بودجه ای که منبع داره ولی به دلیل کرونا مصرف نداره و ایجاد کردند.
کشورمون حال بهم زن شده دیگه. هم برا مردم خودمون هم دنیا.
پاسخ ها
بد بخت
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مقاومت کن برادر خوب میشه
حماقت را نهایتی نیست
امیدوارم هرگز با یک چینی در ایران روبرو نشوم حداقل چند سال دیگر توریست چینی بپذیربد با این بیماری چه زندگی هایی را نابود کردند
مثلا خواستن بگم ما هم کار میکنیم7
ان شالله که همگی یه روزی خوب بشیم
واقعا یک مشت شل مغز در این وزارتخانه جولان میدن.
اینکار در این بحبوحه و آنهم از کشوری که خاستگاه ویروس کرونا است بیشتر شبیه یک توطئه است.
چقدر کشور باید از مدیران بی تعهد و بیسواد ضربه بخورد.
لطفا دستگاهای نظارتی ورود کنند تا این کار اشتباه انجام نشه.
انشاالله که کرونا ریشه کن شود ولی شما مسولین خودتان را به این زودی دلخوش نکنید
معلومه بی پولی خیلی فشار آورده
خوب باشه، بشینید طرح بنویسید و عکس آپلود کنید.
آخه، کدام کشور میاد مردمش را بفرسته تو یک کشور دیگر تا همشون کرونا بگیرند و برگردند؟

یک بودجه اضافه آمده باید هاپولی شود.
نمیدونم چرا وقتی اسم چین میاد تنفر تمام وجودمودم رو پر میکنه
تنها کسی که باران اعتقاد دارد که وقت بیرون رفتن با خود چتر می برد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست