بازدید 18476
۱

توضیحی بر نامه سرپرستار درباره فوت نوزاد آبدانانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نامه ای خطاب به مردم استان، گفت: نامه‌ منتسب به پرستار مسوول یکی از بخش های بیمارستان امام خمینی(ره) که در فضای مجازی انتشار یافته است، تنها یک گزارش عملکرد در بخش مبدا بوده و به هیچ عنوان نشان دهنده قصور در روند درمان نوزاد شیرخوار آبدانانی نیست.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 07 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، برخی کانال های خبری نامه ای را از طرف سرپرستار بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام خطاب به رییس بیمارستان منتشر کردند که در آن به قصور پرستار بخش و نبود دستگاه اکسیژن بر بالین نوزاد آبدانانی اشاره شده است.

در متن نامه دکتر محمد کریمیان آمده است: ممکن است که انتشار این نامه، مخاطبان و مردم را که آشنایی کافی با تجهیزات بیمارستانی و نحوه و زمان کاربرد آنان و اصطلاحات درمانی عمومی ندارند را به این مسئله سوق دهد که مسؤولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در شعار خدمتگزار مردم هستند و این می‌تواند آسیب‌زا باشد.

در این نامه همچنین تاکید شده است: در حالی که همکاران ما در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و تقدیم سه شهید والامقام مدافع سلامت استان بیانگر ایثار و ازخودگذشتگی مجموعه برای خدمت به مردم است، اینگونه اقدامات خدای‌ناکرده ممکن است که روی انگیزه همکاران در خدمت به مردم و بیماران تأثیری هرچند ناچیز و حداقلی داشته باشد و ما امیدواریم که این تأثیر منفی را شاهد نباشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بخش دیگری از این نامه آورده است: ما هیچ گاه خود را طلبکار نمی‌دانیم اما ای کاش شما از زخم‌های پنهان ما خبر داشتید و می‌دانستید بیشتر از شما و پیشتر از شما بر این درد گریسته‌ایم. در مورد فوت شیرخوار دلبندمان تمام مراحل قانونی را با دقت و حساسیت صدچندان پیگیری کرده و از هیچ خطایی چشم پوشی نخواهم کرد.

دکتر کریمیان یادآور شده است: نحوه صدور گواهی فوت و صحت یا قصور در این امر از نظر علمی و پزشکی همچنان و با جدیت تمام در دست بررسی است و مسؤولان بیمارستان و پزشک صادر کننده گواهی فوت تا روشن شدن کامل موضوع موظف به پاسخگوهی خواهند بود.

به گزارش ایرنا، سیزدهم آذرماه ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود.

بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد ۲ ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام (ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می شود.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند، مسوول غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود.

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می شود.

برخی از سایت ها و کانال های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد کرده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

دادستان ایلام نیز امروز جمعه در واکنش به این موضوع اعلام کرد که باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شود تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

دادستانی همهمچنین به دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی ۴۸ ساعت مهلت داده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا پانزدهم آذر با تشکیل کمیسیون تخصصی موضوع را مورد رسیدگی قرار می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی جوانب و زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی از بدو تولد تا بستری در بیمارستان و مراحل درمان آن در حال بررسی است.

این نوزاد دو شب گذشته در بیمارستان ابوذر اهواز درگذشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
به خدا تقصیر رسانه هاست.
اگر تیتر زده بودن که "نوزاد دوماهه در غسالخانه زنده شد !" این الم شنگه راه نمیافتاد و مراحل قانونی طرح شکایت و رسیدگی به پرونده ادامه پیدا می کرد. کلی هم ذوق و شوق بین مردم راه میافتاد که خدا بهشون نظر کرده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس