بازدید 9785
با این همه ایراد و نقص، صورت های مالی فدراسیون، کی و کجا تصویب شد؟!

بی‌اعتنایی عجیب مجمع به ابهامات مالی فوتبال

عدم وصول مطالبات فدراسیون، عدم ارائه اسناد 5.5 میلیارد اقلام راکد، عدم تصدیق صورت‌های مالی سازمان لیگ و عدم ارائه صورت‌های مالی فدراسیون به مؤسسه حسابرس مستقل از جمله موضوعات مهم بود که مجمع چشمش را روی آن بست!
کد خبر: ۱۰۱۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 28 November 2020

در یکی از مهترین بخش های مجمع امروز فدراسیون فوتبال، صورت های مالی پرابهام و ناقص فدراسیون فوتبال طرح شد اما مشخص نشد چگونه این صورت ازسوی اعضا تصویب و تایید شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، مباحث مالی فوتبال ایران همواره و طی مجامع مختلف سال های گذشته ، به یکی از ابهامات اساسی فوتبال ایران بدل شده است و تقریبا هیچ دوره‌ای شاهد یک گزارش حسابرسی روشن و دقت اعضا روی اعداد و ارقام مالی فوتبال کشور نبوده ایم.

امروز صالح صفار، حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال برای ارائه گزارش آماده شد که به عدم وصول مطالبات فدراسیون فوتبال، عدم ارائه اسناد 5.5 میلیارد اقلام راکد فدراسیون، عدم تصدیق صورت‌های مالی سازمان لیگ، عدم ارائه اسناد و صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال به مؤسسه حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال، عدم ذخیره منابع مالی برای پرداخت پاداش سومی جام ملت‌ها به کارلوس کی‌روش پس از انعقاد قرارداد، عدم ذخیره منابع مالی برای پرداخت دستمزد مارک ویلموتس و... اشاره کرد. حسابرس مستقل سپس به گزارش‌های مالی سال‌های گذشته و عدم توجیه انحرافات مالی با بودجه فدراسیون اشاره کرد که به ابهاماتی در خصوص صورت‌های مالی اشاره داشت.

وی همچنین درباره مسائل پولشویی و بررسی این موارد اشاره کرد و گفت که در بررسی‌های صورت‌گرفته با چنین مواردی برخورد نداشته‌اند، سپس مهدی محمدنبی اعلام کرد که صورت‌های مالی سال 98ــ97 با 64 رأی موافق به تأیید رسیده است.

نکته حائز اهمیت این بود که اعلام شد در خصوص صورت‌های مالی رأی‌گیری صورت گرفته است اما این سؤال به وجود آمد که چگونه پیش از ارائه گزارش از سوی حسابرس مستقل صورت‌های مالی به تأیید 64 عضو مجمع رسیده است؟

انتقاد خزانه‌دار از فیفا و AFC

در ادامه علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال برای پاسخگویی به حسابرس مستقل پشت میکروفن رفت و اعلام کرد که عدم وصول برخی مطالبات مربوط به حق عضویت باشگاه‌هایی است که منحل شده‌اند، اما پرونده‌های آنها بسته نشده و 5.5 میلیارد اقلام راکد فدراسیون فوتبال در اختیار تیم‌های ملی قرار گرفته است.

وی سپس به مسائل مالی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و پرونده کارلوس کی‌روش را مختومه دانست. خزانه‌دار فدراسیون فوتبال همچنین عدم ارائه گزارش درباره دستمزد مارک ویلموتس را به دلیل یک ماه کارکرد او در سال مالی مورد اشاره ارتباط داد و اعلام کرد این گزارش در صورت‌های مالی سال جدید آمده است.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال عدم وصول برخی مطالبات را با عدم ارائه گزارش به حسابرس مستقل مرتبط دانست و این مسئله را رد کرد. خزانه‌دار فدراسیون فوتبال هرگونه پاسخگویی به اعضای مجمع در خصوص گزارش حسابرس مستقل را به آینده موکول کرد و از اعضای مجمع خواست در صورت سؤال به‌صورت تلفنی و حضوری در این باره از او سؤال کنند! وی همچنین انتقادی از فیفا و AFC درباره عدم همکاری با فدراسیون فوتبال درباره وصول مطالبات داشت.

در ادامه گزارش مالی، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مؤسسه حسابرسی رازدار با تعداد 65 رأی به‌عنوان حسابرس مستقل سال 99ــ98 انتخاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار