بازدید 84530
در جلسه هیات دولت مطرح شد

توصیه‌های «روحانی» به دولت «جو بایدن»/ در جنگ با ترامپیان پیروز شدیم/ با لغو تصمیمات ضدایرانی ترامپ، می‌توان به شرایط بیستم ژانویه بازگشت

رییس جمهور گفت: دولت آینده آمریکا می‌تواند اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی و سیاست‌های نادرست چهار سال گذشته دولت قبلی آمریکا را محکوم و جبران کند. اگر چنین اراده‌ای در دولت آینده آمریکا باشد، ایران و آمریکا می‌توانند اعلام کنند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بازمی‌گردند. گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند گشاده و باز شود...
کد خبر: ۱۰۱۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 25 November 2020

رئیس‌ جمهور گفت: اگر اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا باشد، حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی، صبح امروز در جلسه هیات دولت اظهار کرد: امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم ها سیاست های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند.

شرایط ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

وی بیان کرد: دولت آینده آمریکا می‌تواند اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی و سیاست‌های نادرست چهار سال گذشته دولت قبلی آمریکا را محکوم و جبران کند.

رییس جمهور گفت: اگر چنین اراده‌ای در دولت آینده آمریکا باشد، ایران و آمریکا می‌توانند اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ باز می‌گردند. گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند گشاده و باز شود.

آمریکا اشتباهات گذشته را جبران کند، حل مساله آسان است

رییس جمهور با بیان این‌که دولت جدید آمریکا باید کارهای بزرگی انجام بدهد، تاکید کرد: در برابر آن همه اقداماتی که دولت گذشته آمریکا انجام داد و چهره آمریکا را تخریب کرد، دولت آینده آمریکا باید با انجام دادن کارهای بزرگ تا حدی بتواند اشتباهات گذشته را جبران کند. امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌های خود سیاست‌های دونالد ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم و جبران کند.

روحانی ادامه داد: ما همیشه گفته‌ایم که سیاست ما روشن است، سیاست ما تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام و تعهدات بین‌المللی در برابر تعهدات بین‌المللی است و اگر همین اراده در حاکمان آینده آمریکا باشد، حل مساله آسان خواهد بود.

هم ما هم آمریکایی‌های می‌توانیم به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم

وی همچنین یادآور شد: هم ما و هم آمریکایی‌ها می‌توانیم اعلام کنیم به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم. این می‌تواند قدم بزرگی برای حل بسیاری از مشکلات باشد و مسیر را تغییر دهد و بعد از آن می‌توان موارد دیگر را ادامه داد.

رییس جمهور با تاکید بر این نکته که برنامه‌های ایران بر این مبنا نیست که شرایط فردا چگونه خواهد شد، عنوان کرد: ما برنامه‌هایمان را چیده‌ایم و این برنامه‌ها برای شرایط سخت است و همواره این چنین بوده است. اگر در این مدت برای مردم مشکلی پیش آمده از طریق فشار‌های ناحق کاخ سفید بوده است. هر وقت آمریکایی‌ها به تعهدات بین‌المللی خود بازگردند، در آن زمان شرایط عوض خواهد شد.


تشکر رئیس‌جمهور از مردم به خاطر پیروزی در جنگ با ترامپیان

روحانی با بیان این‌که امروز باید در دو مورد از ملت بزرگ ایران تشکر ویژه‌تر کرد، گفت: تشکر اول به خاطر مقاومت سه ساله ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است؛ ما در تاریخ ایران دو دفاع مقدس داریم: یکی دفاع مقدس هشت ساله در برابر صدامیان و یکی در جنگ اقتصادی در مقابل ترامپیان.

وی اضافه کرد: ملت ما در جنگ اول با وجود این‌که تنها بود و شرق و غرب پشت سر متجاوزین بودند، با استقامت و ایثار موفق و پیروز شد. در این جنگ سه ساله اقتصادی هم ما تقریبا تنها بودیم و کسی ما را کمک نکرد، اما مردم ایران سربازان خط مقدم اقتصاد، کارگران، کشاورزان، صادر کنندگان و تلاشگران تولید ایستادگی و تلاش کردند و ما را به موفقیت رساندند.

چرا ترامپ شکست خورد؟

رییس جمهور اظهار کرد: از مظاهر پیروزی ما و شکست قطعی دشمن در این جنگ پایان دوره ترامپیسم بود؛ کسی که بدترین جنایات‌ را در تاریخ آمریکا نسبت به ملت‌های مستقل به ویژه ایران و فلسطین انجام داد. شکست او به خاطر شکست در مجامع بین‌المللی، محاکم حقوقی، معیارهای اخلاقی، افکار عمومی جهان و افکار عمومی ملت آمریکا بود.

روحانی ادامه داد: او حتی اقدامات تروریستی و سبعانه خود را نسبت به ملت ایران حتی در دوران کرونا ادامه داد و بر تحریم‌ها افزود، حتی زمانی که صندوق بین‌المللی پول می‌خواست پنج میلیارد دلار برای مقابله با کرونا و کمک‌های پزشکی به ایران بدهد، کسی که مخالفت کرد، همین گروه کاخ سفید بود و نگذاشت مردم ما راحت‌تر و با شرایط بهتر با این بیماری مقابله کند.

رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی، سیاست‌های غلط بهداشتی، اقدامات نژادپرستانه‌اش و غیرقابل اعتماد بودن او برای همه ـ چه در داخل کشورش و چه در خارج ـ بود. او یک مسیر عوام‌فریبانه و پوپولیستی را در پیش گرفته بود و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و منطقه و جهان کوتاه شد.

توضیح روحانی درباره جلسه فوق‌العاده روز گذشته با رهبرانقلاب

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جلسه دیروز رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی اظهار کرد: باید از مقام معظم رهبری به خاطر برگزاری این جلسه و دستورهای مهمی که صادر کردند تشکر کنم. ما امروز این دستورها را دوباره مرور کردیم و به همه وزرا و مسئولان مربوطه دستورات لازم داده شد. امروز مواردی که در زمینه‌ جهش تولید، کسری بودجه، مسائل مربوط به نظام بانکی و حمایت از قشر کم درآمد جامعه دغدغه رهبری بود و ایشان دستوراتی را در زمینه آنها صادر کردند، در دستور کار ما خواهد بود.

رییس جمهور اضافه کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب امروز دو دستور ویژه به وزیر صنعت، معدن و تجارت و نفت داده شد که هر دو باید در زمینه‌ تولید برنامه ریزی کنند و برنامه‌های خود را به دولت بیاورند و ما هم در شورای هماهنگی اقتصادی آنها را دنبال می‌کنیم. رهبر انقلاب به وزارت جهاد کشاورزی هم درباره نهاده‌ها مسئولیتی دادند که به جهش تولید مربوط می‌شود. همچنین سازمان برنامه و بودجه طبق دستورات ایشان سیاست بودجه امسال و سال آینده را پیگیری کنند. درباره شرکت‌های دانش بنیان، رسیدگی به قشرهای کم درآمد و صرفه جویی‌های لازم در آب و گاز هم به وزرای مربوطه دستورهایی داده شد که آنها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم دستور ایشان را هرچه سریع‌تر در دولت و ستاد اقتصادی بررسی نهایی و اجرا و عمل کنیم.

آمار روحانی از موفقیت‌های اقتصادی‌اش

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: با تلاش ملت ما و همه دست‌اندرکاران دولت و قوای دیگر، آمار و ارقام را برای دوران بلند مدت ایران که مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ دستاورد‌ها دستاورد‌های قابل ملاحظه‌ای بوده است. اگر سال ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ را قبل از شروع سه سال جنگ اقتصادی با ۴۱ سال گذشته شرایط اقتصادی ایران مقایسه کنیم، در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموسی را می‌بینیم؛ مثلا رشد تولید ناخالص ملی ما در متوسط ۴۱ سال ۱.۵ درصد و در سه سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ رشد اقتصادی ما به طور متوسط ۴.۷ درصد است؛ یعنی بیش از سه برابر. در اشتغال در ۴۱ سال به طور متوسط ۲۶۱ هزار است و در این سه سال اشغال ما ۶۸۴ هزار است، یعنی ۲.۶ برابر. صادرات غیرنفتی ما در ۴۱ سال به طور متوسط ۱۰ میلیارد دلار بوده و در این سه سال به طور متوسط بیش از ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده یعنی بیش از سه برابر. تورم و متوسط ۴۱ سال ۱۹.۵ درصد بوده و در این سه سال به طور متوسط ۱۰.۹ درصد بوده است.

روحانی اضافه کرد: در همه شاخص‌ها وقتی نگاه می‌کنیم نشان می‌دهد دولت جمهوری اسلامی ایران در طول سه چهار سال قبل از شروع جنگ اقتصادی، سیاست درست، عملکرد درست و قابل مقایسه و قابل ارائه با دوره بلند مدت تاریخ اقتصادی ایران داشته است. البته در این سه سال که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی بودیم هم این عملکرد قابل ملاحظه است. در این مدت باز هم ملت ما مقاومت و ایستادگی کرد و در تولید یک حرکت بزرگ را در همین امسال که کرونا هم داریم و بالاترین شدت سختی‌های ماست شاهد بوده‌ایم. در مهرماه امسال نسبت به شهریور ماه رشد تولید ما که رشد صادرات در کنارش بوده ۷۵ درصد در صنعت است؛ یعنی تولید ما در صنعت در ماه مهر نسبت به شهریور ماه ۷۵ درصد رشد داشته است که معنای آن این است که مردم ما در سخت‌ترین شرایط بهترین تلاش‌ها را انجام داده‌اند.


قدردانی رئیس‌جمهور از مردم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی

رییس جمهور همچنین عنوان کرد: من تشکر دیگری هم باید از مردم بکنم به خاطر این دو هفته‌ای که در آن هستیم و برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی که کار بزرگی مردم ما انجام دادند و باید از آن‌ها تشکر کرد. ما در این دو هفته‌ای که در بسیاری از شهر‌ها به عنوان شرایط قرمز و در بسیاری از شهر‌ها به عنوان شرایط نارنجی و در بعضی از شهر‌ها به عنوان شرایط زرد اعلام کردیم، طبق آماری که دیشب از قرارگاه به دست من رسید، به طور متوسط مراعات دستورالعمل‌ها بالای ۹۰ درصد است و در برخی موارد بالای ۹۸ و ۹۹ درصد است که این افتخارآمیز است مردم ما کار بسیار بزرگی کردند و من می‌دانم این کار چقدر سخت است که آن مغازه‌دار کوچکی که کسب و کار خود را تعطیل کند یا آن کارگری که فعالیت می‌کرده بیکار شده می‌دانم که چقدر سخت بر آن‌ها می‌گذرد، اما مردم همه به صحنه آمدند و واقعا کار عظیمی ملت ایران انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: شما در صدا و سیما می‌بینید که خیابان‌ها و بازار‌ها چگونه خلوت شده و مردم چه حماسه بزرگی را خلق کرده‌اند؛ شبیه همان چیزی است که در فروردین ماه آن حماسه را آفریدند و توانستند این ویروس را کنترل کنند. ان شاء‌الله این بار هم خواهیم دید که شرایط تغییر خواهد کرد. دیشب در جلسه روسای کمیته‌ها وزیر بهداشت بسیار خوش‌بین بود که در هفته‌های آینده ما شرایط بسیار بهتری داشته باشیم. هیچ راهی برای مقابله با این ویروس جز همکاری، فاصله گرفتن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد و هر کسی که هر راه دیگری را بگوید گزافه گفته است؛ حالا ممکن است در آینده بشر به دارو و واکسن هم برسد، اما امروز ما راهی جز این نداریم.

جزئیات وام یک میلیونی و کمک ۱۰۰ هزارتومانی به مردم

روحانی همچنین به جلسه شنبه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: ما در این جلسه ۱۴ دستورالعمل را برای کمک به مردم تثبیت کردیم و این دستورالعمل‌ها همه اجرایی و عملی خواهد شد و برخی از آن‌ها اجرایی شده و برخی به تدریج اجرایی خواهد شد. ۱۰۰ هزار تومانی که برای ۳۰ میلیون نفر جمعیت ماهانه به مدت چهارماه در نظر گرفته‌ایم ان شاء‌الله عملیاتی و اعلام خواهد شد. وام یک میلیونی هم اعلام شده که مردم طبق برنامه‌ای که قبلا انجام داده‌اند می‌توانند این یک میلیون وام را هم دریافت کنند و بقیه اقداماتی که ما باید انجام دهیم به مرور صورت خواهد گرفت.

رییس جمهور اضافه کرد: البته ممکن است اقدامات دولت همه سختی‌های مردم را جبران نکند، اما این چیزی بوده که در حد امکان و توان دولت بوده که انجام داده و می‌دهد. از طرفی باید از شرکت‌های دانش بنیان که کار بزرگی در این مدت انجام داده‌اند تشکر کنم. ما اگر قرار بود ونتیلاتور، دارو و ... را از خارج بخریم، حتی اگر شرایط مهیا بود ممکن بود به ما ندهند، اما شرکت‌ها و کارگران ما با تمام توان خود فعالیت کردند و امروز در این زمینه‌ها متکی به کسی نیستیم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

دلایل تصمیم گیری های کرونایی

وی با اشاره به جلسه شب گذشته ستاد روسای کمیته‌های مقابله با ویروس کرونا یادآور شد: ما در این جلسه با وجود همه کار‌های خوبی که صورت گرفته، به یک نقطه ضعف رسیدیم که آن هم تراکم در حمل و نقل در برخی ساعات روز است که حضور کارمندان در ادارات شرایط را در صبح و ظهر سخت می‌کند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که شنبه هم آن را مصوب می‌کنیم و البته به تمام وزرای مربوطه دستور داده شده که حضور یک سومی کارمندان در نقاط قرمز از هفته آینده اگر ضرورتی نداشت به هر مقداری که مسئولان مربوطه می‌خواهند کاهش پیدا کند.

رییس جمهور اضافه کرد: این کاهش می‌تواند تا یک چهارم، یک پنجم و بیشتر هم باشد و در جا‌هایی که ضرورت ندارد مسئولان می‌توانند کارمندان را کمتر کنند تا مترو و اتوبوس‌ها در هفته آینده خلوتر شود. پس مسئولان باید در هفته آینده به حداقل حضور کارمند‌ها اکتفا کنند، چرا که برای ما بسیار مهم است در پایان این دو هفته به شرایط بهتری برای سلامت مردم برسیم. البته این موضوع به غیر از خدمات ضروری است که شرایط آن متفاوت است و قبلا اعلام شده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی عین رعایت حق‌الناس است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، میلاد امام حسن عسگری را به مردم و حضرت، ولی عصر (عج) تبریک گفت و اظهار کرد: امام حسن عسگری می‌فرماید ،کسی مقام بالاتری دارد که حق‌الناس را خوب بفهمد و به آن عمل کند. ما باید این سخن ایشان را در این ایام کرونا پیاده کنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حق‌الناس را رعایت کنیم.

روحانی در پایان با گرامیداشت روز بسیج خاطرنشان کرد: فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه ۵۸ در تشکیل بسیج بسیار حائز اهمیت بود، بسیج در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب نقش ارزنده‌ای داشته چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز که در مقابله با ویروس کرونا نقش ارزشمندی را ایفا می‌کند. این نهاد از یادگار‌های مهم امام خمینی (ره) است که همیشه می‌توانیم از آن برای حفظ استقلال کشور، منافع ملی، رشد و توسعه و حمایت از مردم استفاده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۸۵
چرا اینقدر تو صحبت هاتون به هر بهانه ای ، التماس آمریکا را میکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
گفته توصیه، کجاش التماسه؟ چرا شما همه چیز رو التماس می بینید؟ همین امریکاا باعث شد صادراتمون به صفر برسه و ریال سقوط کنه، حالا به امریکا میگیم آدم بشه، این چیز بدیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
آقای رئیس جمهور همین داعش در دولت اوباما و دوست شما آقای کری طراحی شده بود برای گرفتار کردن کشورهای منطقه ....... و باعث این همه کشته و آوارگی مردم بی گناه شد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
فقط با افزایش تولید و صادرات می توان جواب آمریکا را داد و سر میز آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مقام معظم رهبری به صراحت وخیلی واضح گفتند که روی توانمیهای داخلی تکیه کنید و به امید دولت جدید امریکا نباشید ولی ظاهر بعضی ها هیچ توجهی به توصیه های ایشان ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
و چرا هدف اول و آخرت آمریکا است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
شما فکر کن داره دستور میده
والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
منظور آقای روحانی از پیروزی دقیقا چیه؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
فرمودن:" فقط با افزایش تولید و صادرات می توان جواب آمریکا را داد و سر میز آورد "

شما همین حالا فرش ایرانی رو برو صادر کن، ببینم کدوم کشور باهات معامله میکنه؟ کدوم بانک خارجی پول بهمون میده تا شما فرش رو به مصرف کننده خارجی صادر کنی؟؟؟ تحریم هستیم ، تحریم تحریم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
نه در جنگ با ترامپ پیروز شدیم و نه بایدن به پیشنهاد شما توجه می کند!
رئیس جمهوری که کلید دار است و از خود توانایی ندارد را کسی اهمیت نمی دهد!
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
ضربه ای که دولت روحانی زد نه ترامپ زد نه ناتانیاهو و نه بن سلمان ، هرچه هست از ماست که بر ماست
ناشناس
| Japan |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خوب این توانمندی چیه؟کاش کسی که اینومیگه راهکارهایش راهم بگه مسئولیت درست وخراب شدنش راهم بپذیره
ابوالفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود
روزی خواهد رسید که بنیاد ظلم از ریشه بدر میشود و
آنانکه دست خود را به شاخه های درختان خشکیده
ظلم گرفته اند با صورت به زمین خواهند خورد
وفرو میشکندظلم
شما تو کشور خودتون ضربه بزرگی به مردم و اقتصاد زدیدی انوقت از بایدن می خواهید جای شما از مردم عذرخواهی کند؟!!
پاسخ ها
حسن ثانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
آقا این حسن آقا با بقیه دوستاش کلهم مال شما،بیاد ببریدش آمریکا شاید تونست کشور شما و اقتصادتون را چنننننان رونقی ببخشه که اونسرش ناپیدا:))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
وقتی از یک کشوری مثل ایران اختلاسگرهای بی وجدانی پول مردم را می دزدند و به کشورهایی مثل کانادا و ..... می روند؛ دیگه از دولتمردانش چه انتظاری می شود داشت. کشور ایران وقتی به این روز نشست که پارتی بازی و بی اعتمادی نسبت به جوانان و مردم شکل گرفت.
ما مردم کی شکر کنیم که قبل از رفتن ترامپ و بعد از رفتن ترامپ هم همچنان بحران گرانی و تورم و بی قانونی بیداد می کنه اقای رئیس جمهور؟!...اگه شما و بقیه مدیران نمیتونید برای این ملت بسیجی و نجیب در سختی جنگ و تورمها و تحریم ترامپیسمی؛ پاسخ شایسته ای بدید؛خداوکیلی و به توصیه دیروز رهبر معظم، شجاعانه اقلاً کنار برید...ضمن اینکه همین انتخابات پراصطکاک آمریکا ثابت کرد که ترامپ هم بره، جریان ترامپی و تفکر ترامپی از بین نمیره...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
کی توصیه کرد ۸۰ میلیون نفر جز نو ندیدن
ناظر بر مناسبات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
به ۱۴: ۵۶
همین دیروز! هممت و شجاعت اگر بر انجام دادن مسئولیتها سخت است، برکنار رفتن از آن که راحتتر است !..
کجا پیروز شدیم شما که عین خیالتن نیست ملت چی داره می کشند اگر پیروز شدیم چرا از اول انقلاب دهن ملت داره سرویس میشه اره شما پیروز شدید چون هیچ کمبودی در زندگیهایتان نیست وملت داره له میشند وشما روی گرده ملت داره پیروز میشید ؟دمتان گرم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
دهن مردم چی؟
همش مردم دارن استقامت و مقاومت میکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
دیگه طاقتی نمونده.
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!
اگربه آن شرایط هم برگردیم هیچ تغییری دراقتصادایران بوجودنمیایدمشتریان نفت هم پالایشگاهشان رابانفت غیرایرانی تطابق داده اندونفت هم همچین خریداری ندارد حتی بازارفرش پسته وزعفران هم جایگزین شده فقط می‌توانم بگم یه کمی این اواخردولتت دلخوش میشی!ذوق کن همین!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
پس بدبخت دولت ۱۴۰۰.میگن اصولگراست
:)
بایدن همان اوباما میباشد خیالتان راحت پول میزاره تو هواپیما میفرسته ایران
اونوقت باید شیر بشین که حمایت مردم خود را داشته باشین . از چین یاد بگیرید .

مردم ایران داره توی فقر و فلاکت و بد بختی دست و پا میزنه , شما کجای کار هستید ؟ امریکا پیروز شده پیروز
یه سوال اساسی، حالا اگر بایدن هم مثل ترامپ باشد باید منتظر رییس جمهور بعدی آمریکا باشیم؟ تا کی؟ آیا توافقی که مرحله به مرحله نباشد و یک طرف تعدات خود را انجام دهد و منتظر طرف مقابل باشد چیزی جز ساده لوحی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
راه حلش اینه که آرمان ها رو به اندازه توان تنظیم کنید،
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
زرنگ دلال
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
نه بیشتر
شما هم که رفتنی هستی توصیه هایت را خرج نکن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
راه رو برای نفر بعد صاف میکنه.خیلی ساده استکه
مشکلات کشور با یک جو مدیریت وبرنامه ریزی صحیح و یک جوتدبیر واقعی ویک جونظارت صحیح حل میشه نه با یک جو بایدن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اینقدر جو جو نکن نیست سالها است که نیست
ناظر برمناسبات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
آفرین...
تا چند سال پیش در شرکتهای بزرگ پی به ئی یعنی نسبت قیمت به سود یک سهم 4 یا 5 بود یعنی سود سهام حدود 20 درصد بود الان آن نسبت حدود 15 است یعنی سود سهم به حدود 6 درصد سالیانه رسیده است بصورت طبیعی شاخص باید بمیزان زیادی کاهش پیدا کند
بعبارت دیگر سهامداران سرمایه خود را برای سود سالانه 6 درصدی معطل نمیکنند
سخنرانی بس است. دلار رو برگردو به همون 3 تومن ما راضی میشیم
و حسن هر روز یک پیروزی خیالی جشن میگرفت ....

دلار را 3 تومن تحویل گرفت 30 تومن تحویل داد و اسم آن را گشایش نهاد

در مواجهه با کرونا آمار روزی 500 کشته بر جای نهاد

و الخ ....
تادیروز شرط گذاشته بودندکه اول دولت جدید امریکا باید خسارتهای سنگین دولت قبلی را جبران و ترور ناجوانمردانه شهیدسلیمانی را محکوم کند بعدازان ایران هم به تعهدات برجامی اش برمیگردد ولی الان میگویند هردو کشور میتوانند( بخوانیدهمزمان) به وضعیت پیش از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
توی شکم سیر رو سننه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اگراینهان که در چندماه باقیمانده درمورد مسایل موشکی و حضورمنطقه ای ایران هم مثل انرژی هسته ای امتیازمیدن
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
نمی خواد برا اونا توصیه کنی. یکم برای مردمی که ازشون رای گرفتی کار کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
کو گوش شنوا
خیلی زرنگی این اقتصاد رو جمع کن
ما ملت گرسنه ایم فقط ارزانی بیاورید که مردم بتوانند شکم خود و فرزندانشان را سیر کنند تموم قیمتهایی را که در عرض چند شب بالا بردید پایین بیاورید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
زیاد به شکم خودتان بها می دهید گرسنگان واقعی در اینترنت چکار می کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اینترنت تنها جاییه که میشه حرفی زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
ناشناس 1441 تو چکار میکنی؟
برای انتخابات مردم رو از رقبا ترسوندی ، الآن هم تمام مشکلات رو میندازی گردن این و اون و ترامپ، والا ضربه ای که تو به این مملکت زدی ترامپ نزد .
چه شخصی دارد توصیه می کند!!!
نابودم کردی با این توصیه... بابا شما بچسب به دولت خودت مرغ کیلو 35 هزار تومان، شما به خودتان توصیه کنید.
اقای روحانی اون کلیدتو بزار برای باز کردن قفلهای کشور خودمون قرضش نده به دیگران دوباره گم میشه
اقای روحانی تنها کسی که باید ازمردم چندباره عذرخواهی کند.خود جنابعالی هستید ومردم طرف حسابش شما هستید حالا شما باسیاست غلط دراداره مملکت وکنترل تورم ضعیف عمل کردی وبه گردن ترامپ ننداز یک بطری شیر شده ۱۳۰۰۰ تومان.مرغ شده چهل هزارتومان.ترامپ گفته هرروز نرخ اجناس وببرید بالا.نمیدونم مردم چی فرض کردید؟
هم ما هم آمریکایی‌ها می‌توانیم به شرایط 20 ژانویه 2017 برگردیم !!!

جناب روحانی یادت باشه که ما در 20 ژانویه 2017 قاسم سلیمانی هم داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
کتلت داریم الان
به همین خیال باش
جناب روحانی متاسفانه با کوچکترین اصول معامله و دیپلماسی هم آشنا نیست . براحتی اوج خواسته هاش رو به گوش طرفش میرسونه . البته باید گفت که اوج خواسته های آقای روحانی از کف خواسته های ملت هم بسیار فاصله داره . حقیقتاً مایه تاسفه .
هزاران احسن به روحانی.با اینکه هیچ نقشی در نابودی برجام نداره باز اشتباهات یک عده ترامپی خارجی و داخلی رو جمع میکنه.رهبری هم دیروز گفتن اونها که بعضیا امید بهشون دارن(تیم بایدن)هنوز تکلیفشون در امریکا مشخص نیست.مذاکره با ترامپیسم رو ممنوع کردن.اما راجع به تیم بایدن چیزی نگفتن
حرف نداری!؟!؟!؟مردم راخیلی خوب اداره کردی!!!؟؟؟
حرف نداری!؟!؟!؟مردم راخیلی خوب اداره کردی!!!؟؟؟
برگشت به برجام و داشتن رابطه سالم با آمریکا اقلا در اقتصاد کشور یک تحول بوجود می آره، ولی تصمیم گیرنده فقط دکتر روحانی نیست و با یک سخنرانی ایشون مشکل رابطه و یا اقلا سر یه میز نشستن و مذاکره کردن، حل نمی شه. چون عده ای ، توصیف شده اند، با تعادل ریال با ارزهای خارجی ، کارشکنی های فراوان با ایراد اتهامهای واهی خواهند نمود. دوم ؛ روحانی چطوری می تونه از سد شریعمتداری و باهنر و قالیباف و علم الهدی که علنا مذاکره و تنش زدائی با آمریکا را یا نهی و یا سررنش می کنند، عبور کنه!؟
ترامپ نزدیک به ۵۰درصد رای آمریکایی ها را دارد این ۵۰ درصد پایگاه رای جمهوری خواهان هم هست اینجور نظر دادنها ممکن است نه تنها خوشایند جمهوری خواهان بلکه خوشایند دموکرات‌ها هم نباشد
توروخدا اینقد الکی حرف نزن عمل کن چرا گرونی ومشکلات مردم رو نمیبین همش صدهزادددددددددتومن بلاعوض رو میبین آخه آدم به تو چی بگه به والله ازت خسته شدیم
در خبرهای صدا وسیمای میلی انگار هیچ مشکلی درکشور وجود ندارد همه در هلند زندگی میکنند اقایان محترم تحریم تا زمانی که باشد هیچ دولتی درهیچ کجای دنیا ارامش وراحتی نخواهند داشت هرکشور که مردمانش راحت زندگی میکنند با دنیا تعامل دارند
آقای بایدن خوب به توصیه های آقای روحانی گوش کن و آنها را به کار بگیر
اگر اینکار را نکنی شکست میخوری و مردم ازت ناراحت میشن
عامل اصلی گرانی خودرو این اقاست خودش فقط
این مسئله ایران وامریکا معضلی شده که تقریبا نزدیک به یک جنگه!برای سال‌های زیادی باامریکا جنگ لفظی جنگ اقتصادی ودرمواقعی حتی برخوردنظامی داشتیم!خوب وقتی مسئله ای به این مهمی که تمام ارکان مملکت رادرگیرکرده وبا منافع ملی سروکارداره چرامثل جنگ با عراق یک نفرفرماندهی رابه عهده نمیگیرد؟این که همش بگی این کارمثلا مذاکره انجام بشه ولی دراین مذاکرات یک عده سنگ اندازی کنن جلوشون رانگیری بعدکه خراب شدبگی من میدونستم نمیشه!!مردم ومملکت مسخره که نیستن!
هرچی صداو سیما وکیهان رشته بودند پنبه شد !!
در جلسه‌ای که بین اعضا و سران قوا و رهبر تشکیل شد رهبر کشورفرمودن ما راه رفع تحریم‌ها را قبلاً رفته‌ایم
ولی حالا اینطور که معلومه برخی از عوامل دولت غربگرا می‌خوان به اصرار برگردن به توافق هسته‌ای منحوس که هیچ چیز جزء زیان برای کشور نداشت و در همون 3 سالی که روحانی غرب‌زده بهش اشاره کرد شاهد بودیم
خدایا چرا بعضیها با این همه تذکر رهبری و دیگر مسولین بازهم نمی فهمند و به کدخدا علامت میدهند
اقای روحانی دشمن هنوز ریس جمهور امریکاست تا دوماه دیگر ترامپ هنوز ریس جمهور است با این صحبت های زهر اگین خود ترامپ دیوانه مار زخمی را تحریک می کنی در این لحطات اخر کار دست ملت ایران و منطقه بدهد واقعا که
پیروز شدیم
آقای روحانی
به جای توصیه به بایدن، این توصیه ها را در تمام این سالها به مسئولین که بیخ گوشت بودن می کردی. ترامپ بهترین گزینه برای توافق و معامله بود. یک ترامپ به پوتین و چین شرف داشت و داره
آمریکا. بداند این دولت ازطرف خودش التماس میکند اختیار مردم را ندارد مخصوصا در آخرکارش
فقط بورس خوب است و از ازل سوددهی داشته و تا ابد روزی ۳۰ درصد بازدهی مثبت خواهد داشت
بقیه بازارها بدرد سرمایه گذاری نمیخورن
خودرو ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ درصد سقوط کرد خودروهای خارجی بیش از ۲ میلیون درصد سقوط کردند
دلار وسکه که دیگه نگو همه فروشنده اند اما خریداری وجود نداره
گزارش میدانی حاکی ازان است که دلار ۱۰ هزار تومان هم خریدارنداره !!ً!
مسکن هم رفته تو رکود صدساله نه خریداروجودداره نه فروشنده !!!
فقط بورس ولاغیر !!!
همه کاهش قیمت ها هم نتیجه تدبیر ما بوده و ربطی هم به انتخاب جو جان نداره !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
دولت هنوز سهام زیادی داره که میخواد بفروشد
باید بورس رونق پیدا کند
مثل سرطان افتادن به جون مردم ول کن هم نیستن . دارن سعی میکنن جو رو اماده کنن برای رای گیری آینده
همش بهونه باورکن الان ازغزه تایمنوافقانستانودورترینوبدبخترین وجنگزده ترین کشورهابگیربروتاجزیره ادم خوراهیچ. کدوم اینقدمشکل وتورموگرونی ندارن اخه بابامگه,هماهنگ کردنه تولیدات صنایع غذایی وکشاورزی برای تامین نیازمردم چقدسوادلازم داره دست گرفتن بازارهای کشورای دوستوهمسایه برای صادرات چقدسوادمدیریتی لازمه !!!!!!!!!!!؟؟
بخداقسم اگه ایران فقط کمتراز۱۰نفروزیرومدیرباسوادشجاع وازهمه مهم ترخداترس داشته باشیم با یکم اراده برای مبارزه (اقتصادی نه نظامی)قول میدم کمتراز۵سال بازاراروپاوامریکاییهاروهم دست بگیریم فقط بایدباتوکل به خداشعارمقاومت اقتصادی روبه مبارزه اقتصادی تعغییربدیم
وقتی این دولت ما میگه بر ترامپ پیروز شدیم حس مکنم هستیم آمریکا
نگران نباش دکتر جان خودشون ضرر میکنن ما فقط نابود شدیم ولی اون بدبخت بیچاره ها برجام رو ترک کردن
می‌دونی چقدر ضرر کردن
یه کیلو مرغ ناخالص ما شده چهل هزار تومان ببین چه ارزشی
واقعا حرف نداری حسن
سلام.من نمیدونم.اگه این ترامپ نبود.چطور میتونیستیم این مسولانی مانندروحانی روبشناسیم.که همیشه خدا بهونه میارن ومیگن من نبودم دستم بود تقصیر مادرزنم بودروبشناسیم.آخه میگم.خودشما آقایروحانی میدونی این حرفهاتون دیگه خریداری نداره.بهتره که تمومش کنین.ومردم بیشترازاین آزار ندین.........
به بایدن هم دلخوش نکنید بایدن هم مثل اوباما هست که میگفت :برای ایران همه گزینه ها روی میز هست حتی گزینه نظامی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر