مجلس زوج و فرد شد

جلسه علنی امروز مجلس شواری اسلامی تحت تاثیر محدودیت‌هایی کرونایی به شکلی متفاوت برگزار شد. نمایندگان در سه مکان متفاوت پارلمان، مجازی با یکدیگر ارتباط داشته و وظایفشان را انجام دادند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 22 November 2020

جلسه علنی امروز مجلس شواری اسلامی تحت تاثیر محدودیت‌هایی کرونایی به شکلی متفاوت برگزار شد. نمایندگان در سه مکان متفاوت پارلمان، مجازی با یکدیگر ارتباط داشته و وظایفشان را انجام دادند.

به گزارش «تابناک»؛ هفته گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دو جلسه غیر علنی، راهکار‌های تشکیل نشست‌های پارلمان همزمان با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در کشور برای قطع زنجیره انتقال کرونا را بررسی کردند که نتیجه آن برگزاری جلسات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

روز گذشته، محمد حسین فرهنگی، سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره چگونگی تشکیل جلسات مجلس در دو هفته پیش روی توضیح داد: «با توجه به شرایط قرنطینه دو هفته‌ای، مقرر شد جلسات صحن در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، به طوری که نیمی از نمایندگان در صحن علنی، حضوری و نیمی دیگر، مجازی در جلسه حضور داشته باشند. با این روش در جلسه روز یکشنبه، نمایندگان دارای صندلی با شماره فرد در صحن و مابقی در محل کمیسیون تلفیق و ساختمان مشروطه به صورت مجازی حضور داشته و ارتباط برقرار خواهند کرد و برعکس آن یعنی برای نمایندگان با شماره صندلی زوج در روز چهارشنبه اجرا می‌شود.»

فرهنگی این را هم گفت که «مابین جلسه تنفسی جهت ضدعفونی محل حضور نمایندگان داده خواهد شد و نشست‌های کمیسیون‌ها نیز صبح روز‌های دوشنبه و سه شنبه و با حضور دو سوم اعضای کمیسیون‌ها در محل‌های تعیین شده در مجلس تشکیل می‌شود. همچنین از نمایندگان درخواست شده به حوزه‌های انتخابیه خود نرفته و مراجعات حضوری نداشته باشند تا مشکلی از این طریق پیش نیاید.»

امروز این روش در برگزاری نشست علنی مجلس پیاده سازی شد؛ یعنی نمایندگان در سه مکان صحن علنی، تالار شهید مدرس ساختمان مشروطه (مجلس قدیم) و کمیسیون تلفیق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری حضور پیدا کرده و با ایجاد ارتباط مجازی در جریان مذاکرات پارلمان قرار گرفته و وظایف نمایندگی شان را انجام دادند.

با شروع جلسه محمدباقر قالیباف، رییس مجلس رئیس قوه مقننه کشور با اشاره به طرح پرداخت یارانه کالا‌های اساسی گفت: «در این مقطع با توجه به گرانی ها، شرایط کرونا و سایر مشکلات به دنبال طرح معیشت بودیم. خوشحالیم دولت هم بعد از مدتی به این نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم به کمک مردم بیاید. جلب اهتمام دولت به مساله کمک معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام، ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می‌کند. مهم نیست طرح کمک معیشتی به نام چه کسی تمام شود، بلکه مهم اجرای هر چه زودتر آن و جبران عقب ماندگی‌های چند ماه گذشته است.»

در ادامه نمایندگان مجلس به بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه کشور پرداخته و احکام جدیدی برای تنظیم، تصویب، اجرا و تفریغ بودجه سالانه کشور تعیین کردند؛ از جمله اینکه دولت در تدوین لایحه بودجه سنواتی باید کلیه پرداخت‌های دولت از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت بود و در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه واجتماعی به همراه کد شناسه ثبت شود.

در خلال بررسی این طرح تنفس ۲۰ دقیقه‌ای برای ضدعفونی کردن صحن اصلی پارلمان، صحن تالار مشروطه و کمیسیون تلفیق جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین مقابله‌ای با کرونا داده شد و بعد از آن نوبت به استماع نطق و تذکر‌های نمایندگان رسید.

جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت در تذکری از برخی محدودیت‌های کرونایی انتقاد کرد و گفت: «طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا نباید از ساعت ۹ شب خودرویی در خیابان‌ها تردد داشته باشد، اما هیچ توضیحی نداده اند که مردم گرفتار و دارای مشکل چه کاری باید انجام دهند. تنها اعلام شده می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها کارت تردد دریافت کنند که این باعث ایجاد موجی از جمعیت مقابل فرمانداری ها، صف‌های طولانی و تجمع شده است؛ این روش مبارزه با کرونا نیست.»

مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «آقای رئیس جمهور هنوز تکلیف انتخابات آمریکا قطعی معلوم نشده که اطرافیان شما با بی نظمی و آنارشیسم در حال پهن کردن فرش قرمز برای دشمن هستند. یقینا شما و کابینه تان به عنوان امنیتی‌ترین و سیاسی‌ترین کابینه بعد از انقلاب این را می‌دانید که اگر از موضع سستی و ضعف برخورد کنید میدان امتیازگیری را از دست می‌دهید و پیشاپیش زمینه امتیازگیری را برای دشمن فراهم می‌کنید. شاعر درست گفته که " اظهار عجز پیش ستمگر ابلهی است/ اشک کباب باعث طغیان آتش است" آقای رئیس جمهور به حضرت عباس و به کسی که شما قبول دارید هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم‌ها نیست، اما از موضع عزت و اقتدار ورود کنید تا حق مردم تضییع نشود و از بین نرود. شما روی امتیازگیری از طرف مقابل متمرکز باشید نه اینکه مرتب فریاد ننه من غریبم سر دهید.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
تعطیل هم بشه فرقی نمیکنه. یه کمی پول بیت المال کم هدر میشه
این مجلس فرمایشی تعطیلیش بیشتر خاصیت داره و کمتر به مردم هزینه وارد میکنه....
کلا تعطیل بشود هم به حال ملت تاثیری ندارد به جز هزینه های اضافی
مجلسم زوج و فرد شد ولی شرکتهای خصوصی تمام و کمال در حال فعالیتن!
برآورد این جلسات چیه؟ طرح شفاف سازی از اجراء یکجا رسید؟
محدودیت هارو برای خودتون تعریف کردید آره ؟؟؟
خیلی خوبید کلا ، نظیر شما در تاریخ دیده نشده
والا ما راضی نیستیم شما زوج و فرد بشین، لطفا صمیمانه با هم دست بدین و در فاصله 20 سانتی با همدیگه حرف بزنید. مرگ و زندگی دست خداست. خدا قبول کنه انشاالله
کدام مجلس ؟؟؟
من که رای ندادم

اینا نماینده کدام اقلیت هستند ؟؟؟؟؟؟؟
درآمدشان نجومی
کار کردنشان نزولی

به به
اصلا بکل تعطیل هم باشد هیچ اتفاقی نمی افتد امتحان کنید
به نظرم کلا تعطیل بشه هم اتفاقی نمی افته
بدبخت شدیم رفت. آخه چرا این کارو کردین؟مملکت بیچاره شد.
بهتر است به حای انکه نصف فرد و نصف زوج بیایند . همگی هم زو ج و هم فرد نیایند .
تنها کسی که خوب قرنطینه رو رعایت می کنه
خود آقای روحانی است
مجلس
کدوم مجلس؟!
کاش کلا تعطیل می شد. خونه و ماشینشون رو که گرفتند .. میرفتند مردم هم یه نفس راحت می کشیدند.
تابناک جان مجلس زوج و فرد شده از در خونه اجرا میشه ؟؟؟
این مجلس را تعطیل کنید بهتر است.
اصلا کلا تعطیل کنن هیچی نمی شه وبیچاره مردم نفس راهت می کشند
این مجلس ضدمردمی بدون پشتوانه را کلا تعطیل کنید کمی از مشکلات کشور حل شود
کلا قانون محدودیت رو فقط همین مجلس و دولت رعایت کردن
وگرنه ما که تو شرکت خصوصی تو یه فضای کوچک همه تنگ هم داریم کار میکنیم بدون رعایت قانون 1/3 ...
درصورتیکه همه هم امکان دور کاری رو داریم
حرفم بزنی : اخراج
گلی به جمالتون با این اعمال محدودیتهاتون...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار