بازدید 80192

کاهش قیمت خودرو‌ها ادامه دارد

طبق تاکید رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، بازار خودرو در حقیقت آرام و بدون مشتری است و قیمت خودروها در بازار با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفته است که به روند کاهشی نرخ ارز طی هفته‌های گذشته بازگشته و بازار خودرو نیز که بازاری سرمایه‌ای است، از آن تبعیت کرده و روندی نزولی به خود گرفته است. پیش‌بینی‌ها نیز براین اساس است که کاهش قیمت‌ها بیشتر نیز شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 21 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سعید موتمنی با اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان مسیر نزولی قیمت خودروها را در پیش دارد، اظهار کرد: این روزها قیمت‌ها در بازار داخلی و به تبع کاهش نرخ ارز روند نزولی دارد و از آن جهت بر قیمت خودرو نیز بسیار تاثیرگذار عمل کرده است. میان قیمت خودرو و نرخ ارز، ارتباط نزدیکی برقرار است. زمانیکه نرخ ارز کاهش یافت، از این سمت نیز، قیمت خودرو کاهش را آغاز کرد؛ به‌گونه‌ای که طی هفته‌های اخیر در قیمت خودروها اعم از داخلی، خارجی و مونتاژی‌ها بین ۲۰ تا ۲۷ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم. پیش‌بینی ما این است که در هفته‌های آتی این کاهش قیمت بیشتر نیز شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که در ماه‌های گذشته، سرمایه خود را به سمت بازار خودرو هدایت کرده بودند، در حال حاضر اکثرا فروشنده هستند اما در بازار مشتری و خریداری نیست. فروشنده زیاد و خریدار کمتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دارندگان خودرو، به سبب جلوگیری از ضرر بیشتر تمایل به فروش هرچه سریعتر خودروی خود دارند؟ تصریح کرد: در هر صورت، معاملات خودرو نیز همچون سایر معاملات، از تناسب خرید کالا و عرضه در بازار پیروی می‌کند. فروشنده نیز با هر قیمتی که خودرو را تهیه می‌کند، متناسب با آن در بازار عرضه می‌کند. قیمت‌ها سیر نزولی داشته باشد، ارزان‌تر تهیه کرده و ارزان هم می‌فروشد؛ بالعکس چنانچه قیمت‌ها صعودی باشد، بالا خریداری و با قیمت بالا هم می‌فروشد؛ لذا بحث ضرر فروشنده چندان مطرح نیست. اما در ماه‌های گذشته که قیمت‌ها سیر صعودی داشت، همین همکاران ما و صاحبان خودرو که خودرو را از کارخانه تحویل گرفته و در بازار آزاد عرضه می‌کنند، از فروش خودروی خود به امید افزایش بیشتر قیمت‌ها، امتناع می‌کردند و نگه می‌داشتند؛ حال که قیمت‌ها سیر نزولی گرفته، تمایل به فروش دارند و فروشنده در بازار زیاد شده که خود عاملی برای کاهش قیمت‌ها نیز بوده است.

این مقام صنفی ادامه داد: همانطور که اشاره شد، تمامی بازارهای سرمایه اعم از سکه، مسکن و خودرو ارتباط مستقیمی با نوسانات نرخ ارز داشته و همگی این‌ها طی مدت اخیر نزولی بوده‌اند. بازار خودرو هم از این قاعده مستثنی نبوده است و طبق معمول فروشنده در بازار زیاد است اما مشتری چندانی به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها، برای خرید مراجعه نمی‌کند. البته این نیز وجود دارد که متقاضی و سرمایه‌گذار، تمام سرمایه خود را به سمت یکی از این بازارها هدایت کرده و چنانچه قصد خرید خودرو داشته است، خرید خود را در همان مدت انجام داده است.

موتمنی در رابطه با آغاز محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی واحدهای غیرضرور و بازارها از امروز (شنبه)، گفت: از امروز همه صنوف غیرضروری تعطیل خواهند شد و فروشندگان خودرو نیز که در دسته دوم قرار می‌گیرند، از این قاعده مستثنی نیستند. طبق اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، با اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع این ویروس، نمایشگاه‌داران خودرو نیز تعطیل خواهند شد. این تعطیلی برای بازار خودرو همچون سایر مشاغل صرفا به سبب جلوگیری از شیوع کرونا و توقف زنجیره انتقال است و دلیل دیگری ندارد.

وی افزود: اینکه در فضای مجازی شایعه‌هایی مبنی بر اعتراض فروشندگان خودرو به جهت ممانعت از ریزش بیشتر قیمت‌ها برای جلوگیری از ضرر احتمالی دارندگان خودرو، مطرح می‌شود، صحت ندارد. در این بازار هرچه قیمت‌ها پایین‌تر بیاید، گره بازار باز خواهد شد، مشتری بیشتر مراجعه می‌کند، معاملات رونق خواهد گرفت و از رکود خارج خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران وفروشندگان خودرو تهران در رابطه با تاثیر این تعطیلات بر احتمال کاهش بیشتر قیمت خودروها در بازار، اظهار کرد: با آغاز محدودیت‌ها و تعطیلی واحدها، در هر صورت زمانیکه بازار تعطیل است، فعالیت و معاملاتی هم شکل نخواهد گرفت. بنابراین باتوجه به اینکه بازار خودرو هم از عرضه و تقاضا و همچنین نوسانات ارزی تاثیر می‌پذیرد، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک افزایش مجدد قیمت‌ها که نخواهیم داشت، بلکه بازهم ریزش خواهد داشت و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

این مقام صنفی تصریح کرد: در حقیقت با بررسی قیمت‌ها در دو ماه نیز به این نتیجه می‌رسیم که اتفاقی نیفتاده بود که قیمت‌ها آنچنان افزایش چشمگیری پیدا کرده بود. حتی همان افزایش قیمت‌ها نیز بر روی کاغذ بود و معاملاتی انجام نمی‌شد. به طور مثال پراید که از حدود ۸۲ میلیون تومان در شهریور ماه به ۱۳۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان هم تا پیش از ریزش قیمت‌هارسیده بود، خریداری نداشت. همه اتفاقات بر روی کاغذ بود که برخی در فضاهای مجازی برای "دودوتا چهارتا کردن" سرمایه خود قیمت‌ها را کاذب بالا می‌بردند، اما در بازار معاملاتی صورت نمی‌گرفت. در نهایت هم قیمت‌ها ریزشی شد و در هفته‌های پیش‌رو منطقی‌تر نیز خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۰
وقتی ماشین یک میلیاردی را در بازار به قیمت 3 میلیارد می فروشند و .... معلوم است وضعیت به کدام سمت می رود ...
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
افزایش قیمت با سرعت خرگوشی


کاهش قیمت لاک پشتی
چرت گفته ما که ارزان ندیدیم
تابناک جان ولی واقعیت بازار این کاهش را نشون نمی ده پراید 87 را 66 میلیون تومان قیمت می دهند باور نداری برو از بازار سوال کن من الان نزدیک به سه ماه هست که بدون ماشینم و با حقوق معلمی یک پراید نمی تونم بخرم . حال خود دانی که خبر را تحقیق می کنی و می نویسی یا بدون تحقیق.
اره خیلی ارزان شده. پراید برگشته به قیمت 2 سال پیش 20 میلیون تومان!!!!!
تا قیمتها به یک سوم الان نرسد نمیتوان گفت قیمت خودرو کاهش یافته است! فقط در نیمه اول امسال قیمت خودرو سه برابر شد!!!!
دقت کنید علنا ح نمیتونه بگه مردم نخرید ارزان میشود اشاره می کنه ارزون میشه در هفته های آتی منطقی تر میشود یعنی الان نخرید ک ضرر می کنید ودلال جماعتو جیبشو پر می کنید
شما مصاحبه هاي اقاي موتمني رو طي 3 سال گذشته ببينيد ايشان هميشه وعده كاهش قيمت ها به زودي را داده اند.
اكنون هم واقعا قيمتي در بازار طي هفته گذشته كاهش پيدا نكرده است. 206 به همان قيمت حدود 225 تومان به فروش مي رسد
هیهات منه الذله
مردم ماشین نخرند تا قیمتها خیلی بیشتر سقوط کند.
آخه کدوم بی مخی ۱۰۰ میده پراید.مگه پول مفت داشته باشه.با تاکسی بری خیلی به صرفه تر هست.
تا پایان سال خودروهای خارجی و نیز ساخت کارخانجات داخلی مطابق آخرین تکنولوژی و با قیمت مناسب وارد بازار خواهد شد و این خودروهای آشغال ته انباری مثل پژو و سمند و تیبا مفت خواهد شد . طبق خبر موثق .
سلام دوستان توجه داشته باشید تحریم ها به قیمت ها اثر نگذاشته بود اینقدر که قیمت بالا رفته فقط دلالان وافراد محتکر وخاعن ها باعث این همه گرانی شده اند
انشاله مردم فهیم به اون درجه رسیدن که با نخریدن همه ارزان میشه. به اومید روزی که بهترین خودروهای خارجی را با کمترین قیمت سوار بشیم
از خدامه دنیا ویران شود بعد از عمری زحمت نمیتونم یه پراید دستدوم بخرم.به امید خدا ایران=ویران
انشاالله که خیلی ارزانتر بشه به امید خدا
چرا ماشین تو ایران اینقدر گرونه. یعنی چی اخه. تا کی ظلم بترسین از خشم خدا
خواهشمندم خواهران درحضورمردنامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما دررنگ های مختلف استفاده نمایند.
ماشینای ایرانی که ایرانیا فقط میتونن اسم ماشین رو بزارن روشون سوار میشن وگرنه هیچ انسان عاقلی حاضر به خرید همچین اشغالایی نیست که متعسفانه ایرانیهای بی کله ما هستند با چه امنیت جانی با چه خدمات ارزندهای
هروقت پراید رو اوردید رو ۳۰ تومن بعد بگو خودرو ریزش داشت و ارزان شد الکی جو سازی نکنید من که میدونم شما از خداتونه پراید بشه یه میلیارد پس چرا جا نماز اب میکشید دیگه حناتون رنگی نداره پیش بعضی از مردم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی