بازدید 21556

عزم مسئولان کرمان برای کنترل پیک جدید کرونا

اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در پاییز، اقدامات مسئولان استان کرمان را برای تشدید کرده است تا موج سوم بیماری کرونا پشت سر گذاشته شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 09 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، با فرا رسیدن فصل پاییز طی هفته های گذشته همانطور که مسئولان و متخصصان بهداشت و درمان پیش بینی کرده بودند، روند ابتلا به بیماری کرونا با رشد قابل توجهی روبرو شده و همین مساله بازگشت و وضع محدودیت های جدیدی در کشور و استان کرمان را باعث شده است.

محدودیت هایی نظیر پذیرش نکردن مراجعات حضوری به ادارات، تعطیلی یک هفته ای بانک ها، محدودیت بیشتر فعالیت گروه های شغلی پر خطر و کاهش ترددها از جمله محدودیت های جدید ستاد کرونای استان کرمان محسوب می شود.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا ساعت ۱۵ روز ۱۸ آبان موارد بستری قطعی مبتلا به کوید ۱۹ در بیمارستان های استان بییش از ۸۰۰مورد بوده که از ابتدای اپیدمی این آمار به ۱۰ هزار و ۶۳۰ مورد رسیده است.

با احتساب فوت ۲۵ نفر دیگر، تعداد مجموع فوتی های کرونا نیز تا این تاریخ یک هزار و ۳۴۲ نفر است و موارد بستری جدید ۱۱۶ نفر اعلام شد.

تعطیلی یک هفته ای بانک های استان کرمان از ۲۰ آبان

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان کرمان افزود: پذیرش حضوری ارباب رجوع در تمام سازمان‌ها و ادارات استان کرمان به جز ادارات قضایی، درمانی و امدادی از ۲۰ آبان به مدت یک هفته ممنوع خواهد بود.

محمد صادق بصیری افزود: ارائه خدمات به مشتریان و ارباب رجوع به صورت پستی یا تلفنی باید انجام شود و در این راستا برای شهرداری ها باید تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری اجتماع و مراسم به صورت حضوری در استان کرمان ممنوع است اظهار داشت: در جلسات نیز نباید بیش از ۱۵ نفر حضور داشته باشند.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در کرمان وجود سیستم تهویه مناسب را یکی از عوامل مهم در کنترل ویروس کرونا دانست و بیان کرد: قرارگاه کرونا به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور تشکیل شده و امروز نیز وزیر کشور اعلام کرد با تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه کرونا، در ارکان ستاد مقابله با کرونا تغییری ایجاد نمی ‌شود و استان ‌ها باید هر هفته گزارش استان خود را به دبیرخانه این قرارگاه ارسال کنند.

وی گفت: محورهای گزارش ستاد مقابله با کرونا استان کرمان شامل اجراییات کامل مصوبات ستاد ملی اعلام شود و دلایل عدم اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در استان ها، موانع اجرای مصوبات ستاد ملی و همچنین مصوبات بومی استان در ستاد مقابله با کرونای استان ها خواهد بود.

بصیری با اشاره به سایر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: مقرر شد از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه در کلیه مراکز استان ها و شهرستان‌ها گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچنان تعطیل باشند و گروه شغلی ۲ نیز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به صورت محدود فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: رفت و آمد خودروهای شخصی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۲۴ آبان به مدت یک ماه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد محدود خواهد شد که در این راستا مستثنیاتی نیز وجود دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه سخنان خود به بازرسی‌های انجام شده در استان عنوان کرد: در هفته دوم آبان‌ماه ۱۵۴۵۵ بازرسی از واحدهای صنفی و ادارات سطح استان کرمان انجام شده است که از این تعداد ۴۸۰۳ مورد تذکر داده شده به‌طوری‌که ۱۲۸۲مورد تذکر کتبی، ۱۵۱ مورد تعطیلی و مابقی تذکر شفاهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت استان یزد به عنوان یکی از استان های همجوار کرمان، بسیار اسفبار است، بیان کرد: استان کرمان با توجه به پراکندگی، وسعت و جمعیتش این پتانسیل را دارد که وضعیت وخیم تری را پیدا کند و کنترل و مدیریت شرایط تنها با همکاری همه مسئولان و مردم از یک سو و تحمل محدودیت ها از سوی دیگر امکان پذیر است.

بصیری با تاکید برآنکه محدودیت‌های صنوف را باید ادامه دهیم، تصریح کرد: تعطیلی گروه‌های شغلی ۲و سه و چهار فعلا در شهرهای بافت، بردسیر، سیرجان، زرند، رفسنجان و شهربابک تا ۳۰ آبان تمدید خواهد شد و فعالیت گروه شغلی ۲ در بقیه شهرستان‌ها و مرکز استان تا ۳۰ آبان تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه باشد.

منطقه سفید کرونا در استان کرمان وجود ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از نظر شیوع کرونا منطقه سفید در این استان وجود ندارد گفت: تعداد ابتلای افراد به کرونا در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت و زرند روند رو به رشدی دارد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد افزود: شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان و زرند در وضعیت فوق حاد یا سیاه و سایر شهرهای این استان در مرحله هشدار قرار دارند.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه تشخیص کرونا تا پایان هفته جاری توسط بخش خصوصی در کرمان راه‌اندازی خواهد شد که دریافت هزینه در این آزمایشگاه نیز طبق تعرفه سایر آزمایشگاه ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۷۸ نفر به دلیل ابتلای به کرونا به علت مشکوک بودن به این بیماری در بیمارستان های کرمان بستری هستند تصریح کرد: آزمایش حدود ۵۰ درصد از این تعداد مثبت بوده که نسبت به پیک قبلی در این زمینه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش موارد بستری را داریم.

وی گفت: ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا هم اکنون در استان کرمان در آی سی یو و ۸۰ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

رشیدی نژاد اظهار داشت: آمارها نشان می دهد بیش از ۵۰ درصد بیماران کرونایی بستری در آی سی یو و ۹۰ درصد افزادی که زیر دستگاه تنفسی قرار می گیرند، جان خود را از دست می دهند.

وی ادامه داد: هزار و ۲۷۹ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان کرمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که در این پیک شدت بیماری و وخامت بیماری نسبت به پیک های قبلی بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امکانات درمانی از نظر زیرساختی در این استان فراهم است، افزود: حدود ۲ هزار تخت در این استان برای بیماران کرونایی پیش‌ بینی شده و اشغال شدن تمام تخت ‌های بیمارستانی موجب خستگی و فرسودگی کادر درمان می‌شود.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی بیمارستان ‌های استان کرمان، بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند اظهار داشت: پیش‌ بینی ‌های لازم را برای ایجاد نقاهتگاه ‌های پیش بیمارستانی انجام شده اما نقاهتگاه‌ ها کار بیمارستان را انجام نمی ‌دهند.

وی از مردم خواست برای کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل