بازدید 49964

بایدن نخستین گام را برای انتقال قدرت برداشت

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا با راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی نخستین گام را برای انتقال قدرت و ورود به کاخ سفید در ۷۳ روز آینده برداشت.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 09 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بایدن و معاون منتخبش «کامالا هریس» روز یکشنبه به وقت محلی آمریکا یک پایگاه اینترنتی و یک حساب توئیتری در راستای اجرای روند انتقال قدرت راه اندازی کردند.

این تارنما، کووید-۱۹، بهبود اقتصادی، برابری نژادی و تغییرات آب و هوایی را چهار اولویت بایدن معرفی کرد.

در این تارنما با اشاره به تاریخ آغاز ریاست جمهوری بایدن در ۲۰ ژانویه، آمده است: تیمی که تشکیل خواهد شد از همان روز نخست به این چالش ها خواهد پرداخت.

بایدن قصد دارد روز دوشنبه یک گروه کاری برای مقابله با کرونا معرفی کند. کرونا در آمریکا تا کنون جان بیش از ۲۳۷ هزار نفر را گرفته است.

بایدن پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد به پیمان آب و هوایی پاریس بازگردد و برخی فرمان‌های اجرایی دونالد ترامپ را لغو کند.

بایدن با کسب ۲۹۰ رأی الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رأی ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان نخستین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در نخستین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود؛ چه آنهایی که به من رأی دادند و چه آنهایی که به من رأی ندادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر