بازدید 14077
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد:

وضعیت فوق بحرانی کرونا در ۴ شهر استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وضعیت فوق بحرانی و مشکی چهار شهرستان اراک، ساوه، خمین و دلیجان در مواجهه با کرونا ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 08 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید محمد جمالیان ضمن ابراز نگرانی از شرایط موجود اظهار کرد: شهرستان‌های مذکور در وضعیت فوق بحرانی و مابقی شهرستان‌ها کماکان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند، پس همچنان می‌بایست پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و جدیت هر چه بیشتر رعایت و اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه گنجایش تمام بیمارستان‌ها تکمیل شده است، تاکید کرد: در حال حاضر ۵۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در صورت تداوم وضعیت فعلی، در آینده‌ای نه چندان دور، وضعیت بسیار وحشتناکی را چه در جامعه و چه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شاهد خواهیم بود.

جمالیان اظهار کرد: امیدواریم چنین اتفاق تلخ و ناگواری در استان رخ ندهد و با همکاری و همدلی هرچه بیشتر مردم و مسئولین، نهاد‌ها و اعضا ستاد استانی مقابله با کرونا و عمل به مصوبات تعیین شده، بتوان کمی اوضاع را مدیریت و شرایط را کنترل کرد.

وی از مردم درخواست کرد نکات بهداشتی و پروتکل‌ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد مدیریت کشوری کرونا و قرارگاه پدافند زیستی استان را با دقت گوش داده و با جدیت هر چه بیشتر انجام دهند تا هر چه زودتر از روند صعودی ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا خلاص شده و به روند طبیعی‌تری دست پیدا کنیم.

به گزارش مهر، لازم به یادآوری است، علاوه بر درمانگاه بیمارستان آیت الله خوانساری و امیرالمومنین (ع) و کوثر، مراکز درمانی ۱۶ ساعته ارسطو (شهرک علی ابن ابیطالب) و شهرک، ولی عصر (عج) و همچنین شهرک حافظیه در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر یک از علائم مشکوک به این ویروس به این مراکز درمانی مراجعه کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر