بازدید 4998
۱

دوره سلطه دلار آمریکا بر بازار جهانی به پایان رسید

یک کارشناس آمریکایی مدعی شد که بازی برای آمریکا به عنوان سلطان بدهی در جهان به پایان رسیده و دوره سلطه دلار بر بازار جهان تمام شده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 04 November 2020

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، مکس کایزر، کارشناس آمریکایی شبکه راشاتودی، معتقد است که دوران سلطه دلار بر بازار جهانی به پایان رسیده و این روند دیگر جوابگو نیست.

اخیرا مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرده است که در تلاش است تا با اجرای برنامه‌هایی تغییراتی جدی در شرایط اقتصادی جهان ایجاد کند.

این مجمع در ژانویه 2011 و زمانی که می‌خواست برنامه‌ای برای خروج جهان از بحران بزرگ اقتصادی که در سال‌های 2007 تا 2009 رخ داد، گفت که به 102 تریلیون دلار اعتبار برای حمایت از رشد اقتصادی جهان نیاز است.

استیسی هربرت دیگر کارشناس شبکه راشاتودی می‌گوید حالا این مجمع در حال مخابره سیگنال‌ها برای ایجاد وام‌های جدید در راستای تغییر روند کنونی اقتصاد جهانی است.

کایزر می‌گوید، این بدان معناست که شاهد تغییر در نظام ارزی جهان خواهیم بود و بازار جهانی دوباره به سمت طلا و ذخایر طلا سوق داده خواهد شد.

وی می‌گوید، البته این اتفاقی است که همواره بر زمان تغییر روند نزولی اقتصاد جهانی شاهد هستیم.

این کارشناس معتقد است این یک اتفاق بسیار بزرگی است و شبیه آن است که پس از 10‌ها سال هزینه‌کردهای بی حساب و کتاب و بالا آوردن بدهی نوبت به حسابرسی برسد.

کایزر ادامه داد، حالا صورتحساب روی میز برای تغییر روند گذاشته شده و قدرت‌های بزرگ جهانی قرار است تصمیم بگیرند چه کسی و برای چه چیزی تاوان دهند.

وی گفت: آن گونه که به نظر می رسد آمریکا بیشتر این تاوان را خواهد پرداخت چرا که اقتصاد این کشور از نظر سوء استفاده از دلار به عنوان ارز قابل بین‌المللی بدترین عملکرد را داشته و از نظر بدهی هم رکوردهای باورنکردنی داشته است.

این کارشناس آمریکایی معتقد است دیگر سلطه دلار بر بازارهای جهانی قابل ادامه یافتن نیست و جواب نمی‌دهد.

بر اساس آخرین آمار تابلوی بدهیهای آمریکا از 27.2 تریلیون دلار هم فراتر رفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راشاتودی گفته ؟!!!!!!!!!1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل