پرداخت کوپن الکترونیکی به ۶۰ میلیون ایرانی کلید خورد

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، دولت را به پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی به مردم ملزم کردند؛ با این هدف که با اجرایی شدن آن، ۶۰ میلیون ایرانی با دریافت کالابرگ الکترونیکی، نیاز‌های اساسی خود را برآورده سازند.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 28 October 2020

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، دولت را به پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی به مردم ملزم کردند؛ با این هدف که با اجرایی شدن آن، ۶۰ میلیون ایرانی با دریافت کالابرگ الکترونیکی، نیاز‌های اساسی خود را برآورده سازند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از یک ماه از تصویب کلیات طرح تامین کالا‌های اساسی در مجلس، امروز نمایندگان با رای مثبت به جزئیات آن، دولت را ملزم به پرداخت یارانه برای تامین کالا‌های اساسی کردند.

مجلس شورای اسلامی در این مصوبه، دولت را مکلف کرد که برای تامین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌های کشور، به ویژه خانوار‌های کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم امسال، ماهانه به تعداد حداقل ۶٠ میلیون نفر اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار واریز کند. این مبلغ برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ به میزان ۱۲۰ هزار تومان و برای افراد در سایر دهک‌ها ۶۰ هزار تومان به صورت ماهیانه است. باید این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شود.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز موظف شدند، امکان تخفیف در خرید این کالا‌ها را برای مشمولان آن فراهم کنند. البته در حالی پرداخت کوپن الکترونیکی کلید خورد که روز گذشته دولت صراحتا با آن مخالفت کرده بود؛ این موضوع را علی ربیعی، سخنگوی دولت به صراحت بیان کرد و رئیس‌جمهوری هم بر آن صحه گذاشت.

طبق گفته ربیعی، اعتقاد دولتی‌ها آن است که باید هرگونه کمک به مردم از راه کارشناسی بدون آثار منفی بر زندگی مردم در میان مدت و دراز مدت و به هم خوردن تعادل بودجه صورت گیرد. حال با توجه به این اختلاف نظر انتظار می‌رود در صورت تایید نظر مجلس از سوی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون دولت به درستی مصوبه را اجرایی کند.

علاوه بر این، نمایندگان امروز با رای مثبت به دو طرح تحقیق و تفحص این مجوز را صادر کردند که از «عملکرد منطقه آزاد قشم» و «نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی» تفحص شود. همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت‌های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل نیز به تصویب رسید و کمال علیپور نماینده قائمشهر این توضیح را داد که این موافقت‌نامه ارتباطی با تقسیم دریای خزر ندارد و به حذف روادید در حمل و نقل کالا برمی‌گردد.

امروز هم نمایندگان قبل از بیان تذکرات و نطق‌های خود اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام (ص) را محکوم و نمایندگان اقلیت‌های دینی نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتار‌هایی، از سردمداران چنین کشور‌ها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند، به تجدیدنظر اساسی به رویکرد‌ها و باور‌های غلط‌شان دست یابند.

همچنین نمایندگان از فرصت تذکر و نطق برای بیان مشکلات و دغدغه‌های جامعه و مردم استفاده کردند. نصرالله پژمان فر، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از مشکلات به وجود آمده برای بسیاری از مشاغل با شیوع کرونا سخن گفت و توضیح داد: «بخش خدمات در کشور بیش از سایر بخش‌ها آسیب دیده و از جمله آن می‌توان به وضعیت مشهد اشاره کرد که به دلیل تعطیلی ۹ ماهه هتل داران با مشکل مواجه شده و نمی‌توانند قد راست نخواهد کرد. باید مسئولان طرحی برای رفع این معضل داشته باشند.»

لطف الله سیاهکلی، نماینده قزوین هم به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد که نمی‌دانند چگونه باید مایحتاج اساسی خود را تامین کنند؟ او گفت: نماینده، پل ارتباطی مردم با مسئولان است تا مشکلاتشان را به گوش آن‌ها برساند، اما ما در پنج ماه گذشته دسترسی به رییس جمهور نداشته و نمی‌دانیم چه پاسخی به سوالات مردم بدهیم.

رضا حاجی پور نماینده آمل هم با انتقاد از عملکرد دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم گفت: هر روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود، باید به داد مردم رسیده و به فکر معیشت آن‌ها بود. ما در کشور ظرفیت‌های درآمدی بسیار بالایی داریم، ولی متاسفانه دولتمردان نتوانسته اند مدیریت ظرفیت‌ها را در دست بگیرند.
امروز جلسه پارلمان بدون حضور محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل ابتلای او به کرونا برگزار شد و مدیریت جلسه بر عهده احسان قاضی زاده و علی نیکزاد نواب رییس مجلس بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
برگشتیم به ۱/۱/۱
در سال جهش تولید
علی برکت ا...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
به فکر پولهای بلوکه شده افتاده اند ، اینهم مصرف میشود بعد چی ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
آخ خدایا خودت به ما رحم کن
تمام این تصمیمات تورم زا هستند
شما فکر میکنید این حجم از پول پاشی چه نتیجه‌ای داره
شاید دوستان عزیز بگن پول قرار نیست بدن درسته اما دقت بفرمائید این پول از حساب دولتی یعنی پول پرفشار وارد جیب سرمایه دار محترم مقصود همون دارندگان فروشگاه های میشه و در نهایت تبدیل به تورم شدید میشه
نکته بشدت آزار دهنده اینه که دولتی که مرتب میگه کسر بودجه داره چطور میخواد این میزان پول رو ماهانه پرداخت کنه
قطعا با چاپ پول بدونه پشتوانه
ای خدا از دست این مسئولان
فکر میکنید ونزوئلا چطوری به این روز افتاده
لطف بفرمائید حداقل تحقیق کوچیک بفرمائید

برای فردای مردمم و البته طبقه درآمدی پایین نگرانم
این راهش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
برگشتیم به 0/0/0
خطاب به ۱۶:۲۶
| France |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
تحلیل عالی بود
این نشون میده مردم ما دارند شعور اقتصادی سیاسی پیدا میکنن
و برعکس سیاسیون ما دارند شعور پوپولیستی پیدا میکنن
هرکاری که حس میکنن درست هست
قطعا باید تمام جوانب رو در نظر بگیرند
امروز شرایط اقتصادی ما مثل یک تار مو هست و راه رفتن به جهت بد باعث ایجاد عواقب جبران ناپذیری میشه
چندین سال پیاپی رکورد تورمی با افزایش شدید قیمت ارز باعث حرکت به سمت ونزوئلایی شدن هست
و مخرب ترین کار در این اقتصاد پاپ و نشر بدونه پشتوانه پول هست
این اشتباه بشدت کمر شکن خواهد بود
امیدوارم شجاعت عدم اجرا وجود داشته باشه بین مسئولان

نگرانم نکران
خانواده های پرجمعیت 5نفربه بالا که درآمد کم دارن جز کمیته امداد وبهزیستی حساب بشن با این تورم وگرانی کمرشکن خانواده های پرجمعیت دچار سختی ومشکلات بیشتری هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
ببخشید مگه کمیته امداد و بهزیستی چکار می کنند؟ بهزیستی که خودش نیازمندکمک مردمیه و کمیته امداد هم که نمونه اش خود خواهر بنده ی کارت دادند بهشون مفت هم نیارزید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
چرا همیشه جمعیت در خانواده های فقیر موج میزند؟ مگه نمیگن بچه روزیش با خودش میاره؟؟؟؟؟
با سلام
یعنی از 80 میلیون حمعیت ما ،60 میلیون فقیر هستند ؟ درامد از نفت و طلا و حاک و معدن و فروش کارخانجات ،پس چی شدند ؟ در اینمدن فقط خوردیم و تولید نکردیم ؟ و بفکرش نیز نیستیم ؟ پس دنیا منتظر سرازیر شدن دلار به ایران و فروش تولیداتش به ایران و محتاج کردن بخود ، دقیقه شماری میکند
مبارک است. سال به سال دریغ از پارسال. روز به روز داریم پیشرفت می کنیم.
مگه دهکی مونده .همه رو یه دهک در نظر بگیر.
دم مجلس گرم



ملت که حریف نشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
اول باید دید که این پوشش چقدر است و واقعا درست تقسیم می شود!
آفرین بر این نمایندگان دلسوزه دنا بگیر شاسی بلند دوسته، وام 200 میلیونی
اگرما شمارو نداشتیم واقعا باید چطور زندگی میکردیم...؟
شرمنده مون کردید بزرگواران. تمام مشکلات معیشتی مردم حل شد.
خدا مشکلات تون رو همینطوری که شما مشکل مردم رو حل کردین، حل کنه. الهی آمین
سیستم گدا پروری . فردا شایعه می اندازند هر کس در انتخابات شرکت نکنه کوپن قطع میشه و مردم از ترس شرکت می کنند و بعد می گویند بیایید نگاه کنید مردم راضی هستند و ان اوضاع همچنان ادامه خواهد داشت .
آقای ربیعی اگه از این طرح ناراحت هست گرانی را کنترل کند هر روز کالای اساسی مردم گرانتر می شود انبار کارخانه روغن نباتی را از صدا وسیما نشان می دهندکه به وفور روغن داریم ولی در بازار نیست واگر هم پیدا شود گران است
پس کاغذپاره ها آنچیزی نبودند که مسئولین در خواب می دیدند

بدبختمان کردید با این مدیریت تان

کشور را له چه روز سیاهی انداختید !!!!

فرزندانتان کجا هستند ؟؟؟؟؟
بالاخره پذیرفتید ترامپ پیروز انتخابات است

د
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
بایدن میشود. 2 اینکه کرونا ده روز پس از آن محو میشود.
سه اینکه شجریان همزاد منفی خود را با خود میبرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
ناشناس ۱۸:۱۰
چقدر سوختی ؟ مگه حرف حق گناهه ؟ برو ساندیستو بنوش
این کلید همون کلید روحانیه؟
باباجون اگه به فکر مردم نیستین لااقل بفکر حکومت خودتون باشین و این مجلس انقلابیتون رو تعطیل کنین که هرروز با این قبیل طرح های مسخره داره نمک میپاشه به زخم ملت. یه روز 20 لیتر بنزین، یه روز کوپن، معل.م نیست فردا میخوان چیو تصویب کنن
سخنگوی دولت دیروز گفته قراره از پولهای بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی این طرح اجرا بشه بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی که 70درصدشون زیر 3میلیون مستمری دارن ودرفلاکت وبدبختی زندگی می کنن قابل ترحم هستن مجلس چرا بودجه این طرح رو از نجومی بگیرهای شاغل وبازنشسته تامین نمی کنه کسایی که بالای 10میلیون دریافتی دارن این افراد زیادن مثلا بازنشستگان نفت وبقیه نورچشمی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
۱۰ میلیون معادل ۳۳۰ دلار .

گلم الان در تهران زیر ۱۰ میلیون درامد یعنی زیر خط فقر
آقا الو! اونجا خانه ملته؟
من از ملت تماس می گیرم. لطف کنید اونجا را خالی کنید می خوام بیام اونجا سکونت کنم!!
ایا شامل حال من که یارانه معیشت به من ندادند هم میشود اخر من وضعه مالی خوبی دارم پراید مدل 82 دارم گفتند سرمایه داری
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
عجب دل خجسته ایی داری برادر !!! یک کیلو گوشت 150 هزارتومان و.......حالا شما لنگ 60 هزارتومان در یکماه هستید ؟همه اینا بازیه که دارند سر ملت در می آورند
اقای روحانی می گفت کاری می کند که ایرانی ها نیازی به یارانه نداشته باشند. ده برابر این پولی که میخواهد بدهند فقط با گرانی های چند ماه اخیر بر هزینه های زندگی هر خانوار ایرانی اضافه شده است. این پول هیچ تورمی ایجاد نمی کند جون منجر به تورم جدید نمی شود. قیمت ها انقدر بالا رفته که خانواده ابا دریافت این پول نمی توانند به اندا زه جند ماه قبل هم کالا بخرند. تورم وقتی بالا میرود که تقاضا افزایش یابد. دولت این پول را از محل فروش دلار 4200 تومانی به قیمت 25 هزار تومان تامین می کند و فشاری به بودجه وارد نمی شود
ماشاءالله ،از این همه آینده نگری!!!!
ملت را فقیر میکنید و سپس کپن میدهید و میخواهید نقش قهرمان را بازی کنید. اگر خدایی هست من از شما به او شکایت میبرم. این صندلی ها جای شما کوتوله ها نبود و نیست.
چنان رونقي ايجاد كنم ...
سال جهش قيمت ....
علی برکت الله آدم این همه پیشرفت ورفاه را درکشور میبینه به خودش میباله فردا سیل مهاجران به کشور سرازیر نشه
دولت محترم خانواده چهارنفره جمعا 240تومن کوپن میگیرن با این مبلغ کدوم جنس را خریداری کنیم برنجو بدم؟ روغنو بدم؟ لبنیاتو بدم؟ کدومو بدم؟؟؟؟؟؟ خخخخ ومشکل بزرگتر از این با کوپن اضافه بر مازاد چکار کنم
این طرح کاملا اشتبا است مانند یارانه ها که مردم را به خاک سیا نشاند پول پاشی هرچه باشد باعث تورم می شود
باید در طرح کوپن الکترونیک پناهندگان که جزء آسیب پذیرترین هستند مطابق معاهدات جهانی مشمول تبعیض نشوند.گرچه تا کنون از همان حداقل ها هم محروم بودند
این تابناک خسته نشد از بس سانسور کرد؟
بازهم طرحی نسنجیده وکارشناسی نشده بلای جان اقتصاد می شود .مجلس با ورود تعجیلی به اقتصاد دستوری وعدم دسترسی به آمار دهک هانیازمند طرحی را تصویب نموده که مانند یارانه معیشتی تبعیضات را بیشتر می کند .زیرا افرادی کاملا نیازمند درسبد قرار ندارند ،وافرادی با داشتن تمکن بعلت عدم دقت در شناسایی درسبد مشمول یارانه قرارگرفته آند .
به جای این حرکات دهن پرکن بروید قیمت دلار را به قیمت واقعی خودش برسانید بخدا از 100 تا کوپن هم برای مردم بهتر است بروید جلوی این اختلاس ها را بگیرید و شرکت های ورشکسته را نجات دهید تا مردم از راه کار و اشتغال یک درامد دائم کسب کنند. واقعاً جای تاسف دارد که اکثر کالاهای مورد استفاده همگانی باید خارجی باشد و ما دارای یک سیستم گداپروری با این همه جوان تحصیل کرده و با سواد و این همه منابع باشیم. چرا مردم ضعیف را دلخوش به کوپنی می کنید که معلوم نیست آیا در مورد اعتبار مالی آن و عواقب آن فکر شده یا نه و دولت روی آن نظر منفی دارد و آیا کشوری که کسری بودجه دارد چگونه می خواهد اعتبار آنها را تامین کند.
تجربه نشان داده طرح هایی که مجلس با دولت در آن اختلاف دارد به سرانجام نمی رسد و فقط هزینه تراشی است و فکر کنم از انجا که کشور مبتنی بر آزمایش و خطا است و دوره هم دوره کرونایی است برای یک دوره هم که شده ما یک انتخابات ریاست جمهوری بر اساس پارلمان را تست کنیم و هزینه برگزاری انتخابات را صرف زیان دیدگان از کرونا کنیم بلکه از نتایج آن خوشمان آمد و برای همیشه نظام ریاست جمهوری را پارلمانی کردیم. من الله التوفیق
اسمش کارت اعتباری در همه جای دنیا هست چرا نیم فهمی تابناک
این طرح کاملا اشتباه است.درصد بسیار کمی از 60 میلیون مستحق واقعی هستند.یعنی 20 میلیون بقیه خانه و خودرو دارند و 60 میلیون چیزی ندارند.کسایی هستند که سند خانه شان قدیمی است و جایی ثبت نشده و دارند ریافت میکنند.یا کسانی هستن که اقا و خانم حقوق دارند میگیرند.طرح یارانه معیشتی کاملا اشتباه و اجحاف در حق بقیه بود و الان با این طرح شتابزده مجلس بدتر میشه و ناحقی در حق امثال ماست.حدود یکساله که اعتراض کردیم و به جایی نمیرسه.الان هم سایت اعتراضات را بسته اند و گوش شنوایی ندارند.
الان برگشتيم به دوران جنگ تحميلي بعد روي كالاهاي اساسي هم سوبسيد ميدن و دقيقا ميشه مثل دوران قبل از احمدي نژاد بعد يكي ديگه پيداش ميشه كار احمدي نژاد رو ميكنه آزاد سازي يارانه ها و اين سيكل ادامه دارد .......
چند بار خطا .... كي ميخواد تجربه كسب كنيد .....
اینکه نقدینگی جدیدی به نام کوپن و به کام ....روانه بازار شود هیچ سنخیتی به توزیع سهمیه بندی شده کالا که به استخفا تاریخ اعتبارش به 1/1/1 بر میگردد٬ ندارد
کشور ثروتمند...مردم مظلوم...
الان به کارمند بانک با ۸ میلیون دریافتی! کوپن تعلق می گیرد و استاد بیچاره دانشگاه آزاد با ۵ تومن دریافتی تعلق نمی گیرد!
خدایی تغذیه رایگان و مدارس دولتی تبدیل شدند به مدارس پولی و غیرانتفاعی .
کنسل شد ...
ایران خاک تو طلاست چرا بعضی سیر نمیشوند
فقط دوست دارن با احساسات مردم بازی کنن هیچی براشون مهم نیست قربون خدابرم
بیچاره کردند مارا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر