بازدید 9110
۳

ارز، روغن‌ها را در شناور نگه داشت!

عدم مبادله اسناد مالکیت بین شرکت خریدار ایرانی و فروشنده خارجی به دلیل تامین نشدن ارز، گره اصلی عدم ترخیص روغن خام وارداتی است که تبعات ناشی از آن در بازار داخلی خود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 27 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طی مدت اخیر بازار روغن با حواشی همراه بوده که افزایش قیمت را نیز در پی داشته است، موضوعی که در آمار مرکز آمار به وضوح دیده شده و شاخص تورم در مهرماه نشان داد که قیمت در گروه روغن و چربی ها نسبت به شهریورماه ۱۶.۲ و در مقایسه با مهر سال قبل ۳۴.۸ درصد افزایش دارد.

این در حالی است که بر اساس شواهد در ماه‌های اخیر محموله های روغن وارداتی در کشتی ها مانده و امکان ترخیص پیدا نکرده است.

بررسی موضوع از این حکایت دارد که مانند بسیاری دیگر از کالاها، مانع ارزی، عامل عدم ترخیص روغن های وارداتی بوده است؛ به طوری که مشکل ارزی بین صاحب کالا و فروشنده موجب عدم انتقال اسناد مالکیت این کالا است.

طبق اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک - حتی روغن‌های وارد شده هنوز به گمرک اظهار نشده و فرآیند آن طی نشده است.

به گفته وی باید در مرحله اول بین صاحب کالا و فروشنده اسناد مالکیت مبادله شود که هنوز به دلیل تامین نشدن ارز توسط شرکت ایرانی این کالا امکان انتقال اسناد به صاحب ایرانی را ندارد و این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در تولید روغن در کشور شده است.

طبق گزارش گمرک در سال جاری تاکنون ۵۲۳ هزار تن روغن ترخیص شده و حدود یک میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه‌های روغنی از گمرکات وارد کشور شده است.

در عین حال که آمار ۶ ماهه نشان می دهد از لحاظ وزنی ۴۰۰ هزار تن روغن خام تامین و وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دارد. در ۶ ماه اول سال گذشته ۸۰۰ هزار تن انواع روغن وارد کشور شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
حقوقهایک باردرسال انهم قطره چکانی افرایش پیدامیکنه
قیمت مسکن و خودرو و کالاهای موردنیازمردم روزانه وساعتی میره بالا!!!
دیروزهمه جارابرای خرید روغن پخت وپز گشتم دریغ از یه دونه روغن عرضه کم شده تا قیمتشو ببرن بالا فروشنده ها هم همه قایم کردن تا باقیمت بالاتربفروشن!
واقعا شرم اوره
ایا سومدیریت در توزیع واحتکار اقلام مورد نیاز مردم هم کارامریکاست ؟؟؟؟
مملکت روبه حال خودش رهاکردید فقط منتظر نتیجه انتخابات امریکا هستید مگر از انطریق گشایشی بشه
.
اینها نتیجه سالها بی عرضگی وعدم ایجاد استقلال در کشوره بجای کمک‌به گداهای یمنی وفلسطینی و سوری ولبنانی در تولید روغن واقلام‌اساسی کشور برنامه های خود کفایی داشته باشید
دولت دیگه دلاری نداره که بده شکم مردم را سیر کند ، یک روز ارز سویا را نمیدهد تا مرغ گران شود و یک روز دیگه ارز مربوط به روغن را نمیدهد و چند روز دیگه ارز گندم ، چای خشک و .... همه چیز چندین برابر خواهد شد و خوراک مردم طبق فرمایش آقای ولایتی میشود یک تکه نان خشک و پوشاک مردم یک تکه لنگ ، همانند مردم یمن.
ولی در مقابل در برابر امرکا ایستاده ایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی