بازدید 3792

تحقق رویای خودروهای خودران در مراحل پایانی

تسلا از نسخه هوشمند خودران برای خودروهای خود رونمایی کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰ 27 October 2020

تسلا از نسخه هوشمند خودران برای خودروهای خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اتوکار، خودروسازی تسلا که در حال حاضر پیشتاز عرصه خودروهای خودران در جهان است اعلام کرد از نرم افزاری رونمایی کرده است که امکان هدایت کامل خودرو بدون نیاز به راننده را میسر کرده است. این نسخه که به نسخه بتا معروف است در مرحله اول در اختیار تعدادی از افراد منتخب که دارای تخصص کافی در زمینه خودرو هستند قرار می گیرد. به وسیله این امکان، خودرو بدون نیاز به راننده قادر به جهت یابی مسیر، تشخیص خودروهای دیگر و موانع و هم چنین چرخش به چپ و راست خواهد بود.  

با این حال از آنجا که نسبت به عملکرد این سیستم اطمینان خاطر ۱۰۰ درصدی وجود ندارد به رانندگان توصیه شده است دست خود را از روی فرمان بر ندارند و تمرکز بیشتری به مسیر داشته باشند تا در صورت تشخیص غلط سیستم وارد عمل شده و هدایت خودرو را در دست گیرند. این مساله به ویژه در پیچ های تند، تقاطع های شهری و مسیرهای باریک اهمیت بیشتری دارد.  

تسلا هنوز زمان بندی دقیقی از رونمایی کلی از سیستم خودران خود ارایه نداده اما ایلان ماسک- بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت گفته است کار به روزرسانی این سیستم هوشمند با نهایت دقت و احتیاط پیش می رود و نباید انتظار داشت به زودی از این سیستم در مقیاس وسیع استفاده شود.  

احتمالا کسب مجوز تردد خودروهای خودران در کشورهای اروپایی که قوانین سختگیرانه تری از آمریکا دارند، زمان بر خواهد بود. پیش از این یک دادگاه در آلمان رای به محدود شدن استفاده از این قابلیت محصولات تسلا به دلیل گمراه کننده بودن آن ها برای مصرف کنندگان داده بود.  

نرم افزار جدید که قابلیت آپدیت روی خودروهای قبلی را نیز دارد ۲۰۰۰ دلار گران تر از نسخه های قبلی خواهد بود و خریداران باشد حدود ۱۰ هزار دلار برای نصب آن بر روی خودروی خود هزینه کنند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی