بازدید 8688

آمریکا در جایگاهی نیست که ایران و یمن را موعظه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آمریکا در جایگاهی نیست که یمنی‌ها و ایرانی‌ها را در خصوص روابط دوجانبه‌شان موعظه کند.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰ 23 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در کنایه به مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و در پاسخ به دخالت وزارت خارجه این کشور در اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به یمن عنوان کرد: ایالات متحده از پنج سال سلاخی مردم یمن توسط ائتلاف سعودی پشتیبانی کرده است. ضمن اینکه به سوءاستفاده از پوشش‌های دیپلماتیک نیز سوءشهرت داشته و بدنام است: کافی است از پامپئو، جاسوس ارشد سابق آمریکا، بپرسید.

وی افزود: از این رو، آمریکا در جایگاهی نیست که یمنی‌ها و ایرانی‌ها را در خصوص روابط دوجانبه‌شان موعظه کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بهتر است به جنایات و حضور شرارت‌بار خود در منطقه ما پایان دهید.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ورود سفیر جدید ایران به یمن ضمن تایید این خبر گفت: «حسن ایرلو» سفیر تام الاختیار و فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در یمن وارد صنعا شده و به زودی رونوشت استوارنامه خود را به آقای «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی و استوارنامه خود را به آقای «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم خواهد کرد.

به گزارش فارس، دولت نجات ملی یمن شنبه شب ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۸ «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق‌العاده و سفیر تام الاختیار جمهوری یمن در ایران انتخاب کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر