بازدید 7331

مرکل: باید سخت‌ترین پاییز و زمستان را سپری کنیم

صدراعظم آلمان گفت با تغییر اولویت‌های زندگی باید سخت‌ترین پاییز و زمستان امسال را به خوبی سپری کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 11 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، صدراعظم آلمان گفت: با تغییر اولویت‌های زندگی باید سخت‌ترین پاییز و زمستان امسال را به خوبی سپری کنیم.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس ویدئویی با حضور شهرداران کل و شهرداران یازده شهر بزرگ آلمان در ارتباط اوضاع فعلی شیوع عالم گیری کرونا گفت: در حال حاضر هم تجربه اقدامات مارس گذشته را داریم و هم به طور مثال از کار‌هایی که مونیخ به تازگی انجام داده است، باخبریم. از این رو این زمانی که ظرف دو هفته، دوباره ببینیم که اوضاع چطور شده است، زمان درستی است. همه ما دنبال آنیم که متوجه شویم که کلانشهرها به ما نشان دهند که آیا ما این عالم گیری را می‌توانیم در آلمان تحت کنترل داشته باشیم یا خیر؟ همان کاری را که ماه‌ها در انجامش موفق بودیم یا آنکه این کنترل، اکنون از دستمان خارج شده است. در حال حاضر دقیقا در این نقطه هستیم.

وی افزود: با وجودی که همه چیز در تابستان، خیلی خوب پیش رفت، اما اکنون تصویر دیگری از نگرانی را ملاحظه می‌کنیم. باید هدفمان این باشد که آمار ابتلا به این بیماری عفونی را متوقف کنیم؛ به طوری که حتی الامکان تک تک موارد مبتلا قابل ردیابی به لحاظ تماس و ارتباط افراد با هم باشد و امکان هشدار وجود داشته باشد تا در نهایت موفق شویم زنجیره عفونت را متوقف کنیم.

مرکل گفت: اکنون رشد بیماری چنان در برخی شهر‌های آلمان به طور غیرقابل پیش بینی افزایش یافته است که به نظر می‌رسد به نقطه (خارج از کنترل) رسیده ایم. چنانچه چنین شود، ویروس غیرقابل کنترل می‌شود. متاسفانه برخی از دوستان اروپایی مان در مورد بیماران، وضعیت سلامتی و نیز زندگی عمومی، وارد موج دوم این عالم گیری شده اند. از این رو مایلم که آلمان طی ماه‌های آتی شاهد یک چنین روندی نباشد.

وی گفت: معتقدم ما در موقعیتی قرار داریم که باید برای خودمان روشن کنیم که پاییز و زمستان امسال، سخت‌ترین پاییز و زمستان ماست و به همین علت لازم است اولویت‌های خود را تغییر دهیم. بالاترین اولویت من آن است که حتی الامکان، حیات اقتصادی و عمومی مردم دوباره تعطیل نشود. البته اضافه می‌کنم تعطیلی‌ها لازم و موثر بودند. اینکه اقتصاد ما و فرصت‌های شغلی ما به زودی احیاء شوند و همین طور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، این‌ها نیز اولویت من هستند. در کنار این‌ها کودکان و نوجوانان و نیز آموزششان نیز جزء اولویت‌های من است. مدارس در صورت امکان باید دایر باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی