بازدید 4557
۱

آیا ورود یک بیمار کرونایی به مترو، همه مسافرین را مبتلا می‌کند؟

کد خبر: ۱۰۰۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 07 October 2020
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حواشی‌ای که پیرامون سیستم تهویه و سیستم حمل و نقل عمومی مطرح شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش میزان، اواسط اردیبهشت بود که محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیش شرط کنترل ویروس کرونا در تهران را تعطیلی حمل و نقل عمومی عنوان کرده و افزوده بود:«سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد ویروس پخش می‌شود.»

محسن فرهادی در واکنش به اظهارنظر چندماه گذشته محسن هاشمی و خبرهایی که پیرامون ابتلای چند راهبر به کرونا بر اثر انتقال ویروس توسط تهویه مترو، منتشر شده بود، گفت: این گونه نیست و ما این مسئله را بازرسی کردیم و نامه‌‌نگاری‌هایی با مترو انجام دادیم و سیستم تهویه مترو و حتی ایستگاه‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت: اوایل شیوع این اپیدمی در کشور نواقصی در ایستگاه‌های مترو وجود داشت و خوشبختانه مسئولین مترو بخش عمده ای از آن را رفع کردند و بخش دیگر آن در حال برطرف شدن است.
 
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب متمرکز بودن تهویه مترو، افزود: هر واگن مترو سیستم تهویه جداگانه‌ای دارد و اینکه گفته می‌شود سیستم تهویه مترو متمرکز است و هوا، در میان واگن‌ها در جریان است، حرف درست و دقیقی نیست.

این مقام وزارت بهداشت با تکذیب برخی از اظهارنظرها که ورود یک فرد مبتلا به کرونا به یکی از واگن‌های مترو را مساوی آلوده شدن هوای تمامی واگن‌های مترو دانسته بودند، عنوان کرد: در بازدید و بررسی‌هایی که از مترو صورت گرفت، صحت این موضوع تایید نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هر واگن مترو سیستم تهویه جداگانه‌ای دارد و اینکه گفته می‌شود سیستم تهویه مترو متمرکز است و هوا، در میان واگن‌ها در جریان است، حرف درست و دقیقی نیست.

سلام رفیق

دو جور واگن داریم، قدیمی ها مستقل بودن ولی واگن های جدید به هم وصل هستن و وقتی در محوطه اتصال دو واگن به هم ایستاده باشی جریان هوای بین واگن ها را به خوبی احساس می کنی.

ندونسته حرف نزن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست