بازدید 11191

حکم دادگاه تجدیدنظر انگلیس به نفع دولت مادورو، چه معنایی برای دولت‌های غربی دارد؟!

نتیجه مجادله دولت نیکلاس مادورو و خوان گوایدو بر سر ذخایر طلای یک میلیارد دلاری ونزوئلا در بانک انگلستان با حکم روز دوشنبه دادگاه تجدید نظر بریتانیا به نفع دولت مستقر آقای مادورو تغییر کرد. پیشتر دادگاه بریتانیا بر پایه به رسمیت شناخته شدن خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از سوی دولت بریتانیا به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور، به مالکیت دولت او بر ذخایر طلای ونزوئلا در بانک انگلستان حکم داده بود.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸ 06 October 2020
حکم دادگاه تجدیدنظر انگلیس به نفع دولت مادورو چه معنایی برای دولت های غربی دارد!؟
بین الملل تابناک: دادگاه تجدیدنظر بریتانیا مالکیت «خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده» را بر ذخایر طلای یک میلیارد دلاری ونزوئلا که در بانک انگلستان به امانت گذاشته شده، لغو کرد.
 
نتیجه مجادله دولت نیکلاس مادورو و خوان گوایدو بر سر ذخایر طلای یک میلیارد دلاری ونزوئلا در بانک انگلستان با حکم روز دوشنبه دادگاه تجدید نظر بریتانیا به نفع دولت مستقر آقای مادورو تغییر کرد. پیشتر دادگاه بریتانیا بر پایه به رسمیت شناخته شدن خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از سوی دولت بریتانیا به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور، به مالکیت دولت او بر ذخایر طلای ونزوئلا در بانک انگلستان حکم داده بود؛ دادگاه تجدید نظر بریتانیا بر اساس اعتراض رسمی بانک مرکزی ونزوئلا، بررسی مجدد این حکم را بر عهده گرفته بود.

دولت مادور می‌گوید به ذخایر طلای بانک مرکزی ونزئلا در بانک انگلستان برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای مبارزه با شیوع کرونا نیاز دارد، ولی این بانک از سال ۲۰۱۸ تاکنون به دلیل به رسمیت نشناختن آقای مادورو به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور، از دسترسی دولت او به این ذخایر جلوگیری کرده است؛ تاکنون بیش از ۷۸ هزار تن در ونزوئلا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۶۵۳ تن جان خود را از دست داده‌اند.

اتحادیه اروپا و ده‌ها کشور جهان از جمله بریتانیا پس از اعلام نتایج انتخاب مورد مناقشه سال ۲۰۱۸، خوان گوایدو را به ریاست جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس روز دوشنبه در توییتی نوشت: دادگاه استیناف انگلستان با تجدید نظر در رأی دادگاه بدوی، بانک انگلیس را از تحویل۳۱ تن ذخیره طلای ونزوئلا به ارزش یک میلیارد دلار به گوایدو، رهبر مخالفین دولت ونزوئلا منع کرد. ریاست دادگاه استیناف اعلام‌ کرد که ادعای ریاست گوایدو بر دولت ونزوئلا با واقعیت‌هایی در صحنه همخوانی ندارد.

وی در توییت دیگری نوشت: تیم حقوقی این پرونده نیز همان تیم حقوقی بانک ملت کشورمان بود که دولت انگلیس را در وضع تحریم ها علیه بانک ملت مقصر شناخت و آنها را مجبور به پرداخت غرامت نمود.

دادگاه تجدیدنظر به تعیین وضعیت روابط انگلیس و ونزوئلا رای داد تا روشن شود آیا دولت انگلیس این واقعیت را به رسمیت می شناسد که مادورو در واقع همچنان به عنوان رئیس جمهور این کشور عمل می کند؛ علی رغم به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس دولت توسط لندن.

خاطرنشان می‌شود، تنش در ونزوئلا پس از آن اوج گرفت کهدر ژانویه ۲۰۱۹ گوایدو ـ كه انتصاب وی به عنوان رئیس پارلمان قبلاً توسط دادگاه عالی این كشور لغو شده بود ـ خود را رئیس جمهور موقت معرفی كرد، ایالات متحده وی را به عنوان رئیس دولت موقت به رسمیت شناخت و کشورهای گروه لیما (به استثنای مکزیک)، سازمان کشورهای آمریکا، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس به آنها پیوستند. مادورو این حادثه را اقدام به کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده خبر داد. روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه حمایت خود را از وی ابراز داشتند.

دشمنی آشکار واشنگتن با کاراکاس به اندازه ای است که دولت ایالات متحده از اعمال هیچ یک از سیاست‌های مشهور و البته منفور خود مانند تحریم، مداخله، تحریک اختلافات، برقراری حکومت‌های دست نشانده و یارکشی در برابر دولت‌های مغضوب، علیه دولت ونزوئلا مضایقه نکرده است.

تحریم‌های اقتصادی و نفتی، به رسمیت شناختن گوایدو، سیاستمدار مخالف به عنوان رئیس‌جمهوری، سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا مانند برزیل و کلمبیا برای ایجاد ائتلاف علیه ونزوئلا، تلاش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور، نمونه‌های بارز از سیاست‌های خصمانه دولت آمریکاست.

 حکم دادگاه تجدیدنظر انگلیس بار دیگر به خوبی یک واقعیت آشکار دیگر را نشان داد؛ اینکه خوان گوایدو مشروعیت بین المللی و قانونی ندارد و مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا محسوب می شود و نمی توان با به رسمیت شناختن گوایدو، واقعیت های داخلی ونزوئلا را نادیده گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
به این معنا هست که دادگاه مستقل هست
این نشون داد سیستم قضایی انگلیس واقعا مستقل هستش
مادورو ونزوئلا را بدبخت میکنه
انگلیسی ها احتیاج به فشار سیاسی یا نظامی به ونزوئلا ندارند
با همین مادورو کار ونزوئلا تمومه
در قلب انگلیس که به نظر ما استعمار پیر لقب داره محافلی وجود دارند که حق رو به حق دار میدن
کشورهای پیشرفته درهمه زمینه هاپیشرفته اند اندودراین زمینه هم فقط ازنظراجرای کامل عدالت رای به بازبینی دوباره حکم داده اندهمین!
حکم دادگاه تجدیدنظر انگلیس به خوبی یک واقعیت آشکار را بار دیگر نشان داد....
شاید هم نشان داد که انگلیس چرا انگلیس است و استقلال دادگاه چقدر واقعی است.
نشون دهنده استقلال دستگاه قضایی بریتانیای کبیر و همچنین آزادی بیان و عقیده و قانون مداری دادگاه‌های بریتانیاست و همین ویژگی هاست که اونارو ابرقدرت کرده!
اصلا این خوان گایدو را بوجود اوردن برای سرکیسه کردن اموال این کشور در اکشورهای غربی!!!! دوطرفه اسافاده میکنند هم یه لولو میذارند و میگن ببینید اگر منافع نرسد این آقا میشه رئیس جمهور!!! و اگر شتیل بدی ما طرف شما را در دادگاه میگیریم و طلای شما در کشور ما یه کم بهت میرسه!!!خدا لعنت کند انگلیس و فرانسه و روسیه و چین و امریکا!!! با همدیگر زد و بند میکنند دو تا مخالف و سه تا موافق دارن ایران و ونزو و عراق و عریستان و لیبی .....ووووو غارت میکنند خدا کمک کنه
این مسئله جدای از داشتن معنا برای دولتهای غربی درسی که به همین اندازه مستقل از هر سیاستی و فقط بر مبنای حق و عدالت حکم کند.
یا شاید هم ترسیدن که اگر در دادگاه بین المللی شکایت کنند مجبور می شوند غرامت سنگین بپردازند؟
یا شاید هم ترسیدن که اگر در دادگاه بین المللی شکایت کنند مجبور می شوند غرامت سنگین بپردازند؟
این نوع عملیات( اعجاز قرن بیست و یکمی) نیست که انگلستان آنرا انجام داده است
بزودی ناظر آزادی گرداننده محبوب ویکی لیکس «جولیا آسانژ» خواهیم بود. این نوع اعمال عقب نشینی از استعمار فرتوت، مکار خون آشام انگلیسس و فرانسه استعمارگر تنها بخاطر ریختن پشم کلاه آمریکا نیست. با وجودیکه با آن در رابطه است.
در گذشته هم اعمال زیاده خواهی که با نقشه های از پیش ریخته شده استعماری موفق شده بودند با اعمالی چون «حواله منار به گنجشگ دادن» خیلی از قرض های کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتینی را به صدها میلیارد برسانند که مجبور گردیدند از وصولش صرفنظر کنند.
این امر مربوط به عدم تطابق حساب های مردرندانه در مقابل گردش اضافه ارزش است که در خاتمه مجبورند «بزرگ منشانه»‌ این قروض را «بخشش» نمایند.
در مورد امپریالیسم آلمان وضع طور دیگری میباشد. فاشیست ها در نامیبیا ۵ میلیون نامیبیایی را بقتل رسانیدند و همه جا جار میزدند «نامیبییایی خوب یک نامیبییایی مرده میباشد».
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست