بازدید 11891
معاون وزیر کشور:

واقعی‌شدن قیمت خودرو ضرورتی فوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان این‌که صنعت خودروسازی پیشران بخش مهمی از اقتصاد کشور است، گفت: چالش اصلی امروز این صنعت در فاصله‌ی معنادار قیمت از در کارخانه تا مصرف‌کننده واقعی است.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 04 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بابک دین‌پرست در جریان بازدید از گروه صنعتی خودروسازی سایپا با اشاره به این‌که، صنعت خودروسازی از صنایع مادر و کلیدی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در جریان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، شاهد بودیم که با توجه به اهمیت و جایگاه تعیین‌کنندگی این صنعت، آمریکا با هدف ضربه زدن به اقتصاد کلی کشور، در همان گام نخست صنعت تعیین‌کننده خودروسازی را مورد تحریم قرار داد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان این‌که صنعت خودرو پیشران اقتصادی کشور است، اظهار داشت: به‌صورت مستقیم حداقل ۶۰ صنعت مهم دیگر کشور با صنعت بزرگ خودروسازی در ارتباط است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولید خودرو و یا سازندگان قطعات این صنعت، مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در همین دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا، قریب به ۱۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در نوع خود رقم بزرگی محسوب می‌شود و قابل‌توجه است.

دین‌پرست تصریح کرد: ۸۶ درصد تولیدات خودرویی کشور با دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو و سایپا است که خود سایپا به تنهایی حدود ۵۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اظهار این مطلب که با مقاومت شرکت‌های خودروساز ‌و همچنین تلاش وافر قطعه‌سازان، عملا تحریم‌های آمریکا در این صنعت خنثی شده است، تاکید کرد: تحریم‌ها، مدیران این بنگاه‌های مهم را عملا به نوعی از خوداتکایی و خودباوری رسانده است.

وی در ادامه افزود: برچیدن خط تولید خودروی پراید به‌دلیل برخی مشکلات، پس از چند دهه سابقه‌ی تولید، آن‌هم علی‌رغم آن‌که حدودا ۵۰ درصد از ظرفیت تولیدات سایپا با ۱۱ خط تولید به این محصول اختصاص داشت و جایگزینی به‌موقع خودروهای مناسب، یکی از اقدامات قابل‌تقدیر مدیران و کارکنان شرکت سایپا محسوب می‌شود.

دین‌پرست پس از بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و اطلاع از آخرین اقدامات نوآورانه و روند تولید محصولات جدید این شرکت، اظهار داشت: مقاومت و استقامت مدیران و کارکنان صنعت خودرو و بالاخص ایران‌خودرو و سایپا، در حفظ میزان تولید، کاهش جدی تعهدات معوق و تولید و روانه‌سازی محصولات جدید دارای استانداردهای ۸۵ گانه به بازار، آن‌هم در این شرایط سخت تحریمی قابل‌تقدیر است.

معاون وزیر کشور به کاهش تعهدات معوقه و بدهی شرکت سایپا به عنوان دیگر دستاورد ارزشمند این شرکت طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با مدیریت خوبی که در شرکت سایپا انجام شده، شاهد تحویل به‌موقع خودروها و افزایش رضایت مشتری‌ها هستیم و این روند باید تا تحویل آخرین آخرین خودروی معوق به مشتریان و خریداران، ادامه یابد.

موضوع ارزبری از دیگر مسائلی بود که دین‌پرست به آن اشاره کرد و گفت: در صورت عدم فعالیت شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه‌سازان، سالیانه نیازمند واردات ۱۸ و نیم میلیارد دلاری واردات خودرو و قطعات خودرویی بودیم که امروز این رقم با تولیدات مختلف گروه‌های خودرویی سایپا، ایران‌خودرو و دیگر خودروسازان، این رقم به حدود ۳ و نیم میلیارد دلار کاهش یافته و عملا از خروج حدودا ۱۵ میلیارد دلار جلوگیری شده است.

موضوع واقعی‌سازی قیمت‌ها و ضرورت حذف واسطه‌ها از دیگر تاکیدات معاون اقتصادی وزیر کشور در نشست امروز با مدیران شرکت سایپا بود که در این خصوص دین‌پرست گفت: تفاوت قیمت خودروها از در کارخانه تا مصرف‌کننده واقعی، بسیار زیاد است و باید برای این موضوع راهکار جدی اندیشیده شود.

دین‌پرست تصریح کرد: متاسفانه با این‌که زحمت و کار اصلی را مجموعه مدیران و کارکنان در شرکت‌های بزرگی چون سایپا و ایران‌خودرو متحمل می‌شوند، اما متاسفانه سود اصلی این کار، نصیب واسطه‌ها و دلال‌ها می‌شود. باید با راهبردهای مختلف از جمله، ممنوعیت فروش خودرو به دارندگان خودرو یا افرادی که سابقه خرید خودرو دارند، ممنوعیت واگذاری و فروش خودرو به شخص ثالث تا چند سال، تعیین مجازات‌های لازم برای خاطیان، شناسایی کارت‌های سوخت بلااستفاده که نشان از دپوی خودروهای خریداری شده در پارکینگ‌ها دارد، دست واسطه‌ها و بر هم زنندگان بازار واقعی خودرو را کوتاه کرد. چالش اصلی امروز این صنعت در فاصله معنادار قیمت از در کارخانه تا مصرف‌کننده واقعی است. متاسفانه به‌دلیل تحولات اقتصادی و افزایش نرخ ارز و انباشت نقدینگی در کشور، خرید خودرو که در تمام دنیا به‌عنوان یک کالای مصرفی انجام می‌گیرد، در کشور ما به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای و برای جلوگیری از کاهش دارایی‌ها و ایجاد تعادل و حفظ نقدینگی صورت می‌پذیرد.

دین‌پرست در پایان به موضوع مهم خدمات پس‌از فروش اشاره کرد و گفت: تابلو و نماد موفقیت بنگاه‌های تولیدی کالاهایی چون خودرو و لوازم خانگی، موضوع خدمات پس از فروش و جلب رضایت بیشتر مشتریان است. باید مساله خدمات پس از فروش بیش از گذشته جدی گرفته شود و بتوانیم با جلب رضایت مصرف‌کنندگان محصولات تولید داخل، به رشد و توسعه این صنعت مهم در کشور کمک کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۱
نخیر دوست عزیز چالش اصلی فاصله قیمت از کارخانه تا بازار نیست چالش اصلی انحصار است ما بعد از کارنامه چهاردهه صنعت خودرو سازی شما خواهان برداشتن گمرک خودرو های خارجی هستیم تا دست شما از جیب ملت بیرون بیاید
یکسان سازی کنید این کارخانه های خودرو سازی که همه زیانده هستند این چه وضعیت تولیدی است و این طرف دیگر چه قیمت خودرو در بازار آزاد است
یا خدا مونده مگه هنوز؟؟؟
قیمت خودرو با دلار ۳۰ هزار تومانی نه تنها واقعی بلکه ارزان هم می باشد چشم بصیرت را باز کنید
تا زمانی که با کل دنیا سرشاخیم و اقتصادمون ترکیده این کارا هیچ فایده ای نداره. الان کارخونه بگه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۲۰ میلیون، خب توو بازار میشه ۴۰۰ میلیون. یعنی اینو واقعا نمیفهمین؟
خود اتکایی و خود باوری را خوب آمدید!!!!!!!!!
فروش چیزی که مشتری نمی داند چیست و کی قرار است داده شود، اونهم باقیمت نجومی و چند برابر قیمت جهانی و با قرعه کشی!!!!!!!!!
خیلی رو و خودباوری می خواد
واردات خودرو آزاد بشود قیمت خودرو واقعی می شود
پدر مردمو در آوردید با این صنعت خودروسازی بیخود دوقورت ونیم هم باقی دارید ؟ خجالت برلای چه موقع است؟
باری اگر عسل نمی دهید نیش مزنید مشخص است که در تعیین قیمت خودرو کاره ای نیستید بنابراین لاف نزنید
واقعی شدن قیمت خودرو نه واقعی شدن خیلی چیزا مثلا نرخ دستمزد! با این پول فقط 20درصد جامعه در رفاه هستند 80درصد به سختی نون شب خود را در میارن.
آقای معاون وزیر، تعارف می کنی !!!
چه کاریه آخه ؟ دور هم هستیم خب
واقعی شدن قیمت خودرو یعنی اینکه تعرفه واردات خودرو دقیقا "صفر" باشد.
عزیزم بنزوبی ام وی وفواکس واگن وآئودی وفراری وپورشه روهم100هزارپرسنل ندارندکه این دوتا شرکت درپیت دارند.میزان تولیدوکیفیت تولیدات اونها روببین این دوتا آشغال سازروهم ببین
منظورتون اینه که خودتون گرون کنید!
منظور از واقعی شدن قیمت خودرو چیست یعنی مثل سایر کشورهای جهان با چند ماه حقوق میتوانیم بهترین ماشین را بخریم در سایر کشورهای همتراز ما در جهان مردم با چندین ماه یا حداکثر حقوق یکسال می توانند ماشین خوبی خریداری کنند آیا منظور شما این است؟؟؟
متاسفانه چیزی که از جامعه ایران رفته اعتماد است که بزرگترین سرمایه در تجارت و .... است و برخی افراد اصلا به آن توجه ندارند مثلا در همین بحث کار عده ای را وسیله سوء مدیریت و ... عده ای دیگر کرده اند و برایشان اصلا مهم نیست که دارند آتش به تابوت اعتماد میزنند مردم می فهمند و در نهایت بی اعتماد میشوند
همش شعار.تا سیاست زیربنایی عوض نشه هیچی درست نمیشه
جالبه نمیدونم اینا مردم رو چی گیر اوردن با دعواهای زرگری دارن زمان میخرن، دیگه همه اینو فهمیدن تا وقتی تعرفه واردات اینقد بالاست و واردات فقط برای ااااااااااااااقازاده هاس قیمت لگن داخلی علی برکت الله صعوی است.
تحویل به موقع ؟!
بی اثر شدن تحریم ها در صنعت خودرو؟!
با سلام.
کار دلالان است
یعنی بازم باید گرون بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست