بازدید 6772

میزان بازگشت نخبگان به کشور تا ۲ برابر افزایش یافته

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: میزان مهاجرت نخبگان از ایران نه تنها کاهش یافته بلکه روند بازگشت نخبگان به کشور در برخی مواقع تا ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 06 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سورنا ستاری شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر تحت عنوان جامعه نخبگان برای ایجاد شرایط لازم جهت رشد و نقش آفرینی در توسعه کشور رصد می‌شوند، اظهار داشت: طی پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری ۵۰۰ نخبه از ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور بازخواهند گشت تا اندوخته‌های علمی خود را در راستای پیشرفت ایران به کار گیرند.

وی ادامه داد: احساس بر این بود که در ایام کرونا میزان خروج نخبگان از کشور افزایش یابد ولی این موضوع نه تنها رخ نداد بلکه از سویی بازگشت نخبگان به ایران افزایش یافت.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به افزایش بازگشت نخبگان به کشور در دولت تدبیر و امید افزود: مردادماه سال جاری میزان بازگشت نخبگان به ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک ۲ برابر افزایش یافته است.

ستاری در رابطه با نخبگان بازگشته به کشور گفت: بیشتر این افراد در شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند و بخشی نیز به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کتاب سالنامه مهاجرت ایرانیان را منبعی ارزشمند برای بررسی روند مهاجرت ایرانیان دانست و افزود: آمار درج شده در این کتاب از منابع خارجی تامین شده و رفرنس ارزشمندی در این رابطه محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
یعنی قبلا یک نفر برگشته بود و الان 2 نفر
منظورشون احتمالا بازگشت دانشجویانی است که الان بدلیل تعطیلی دانشگاهها برگشتند یا بورسیه های ایران. باید مشخص کنند منظورشون از نخبه کیه؟ هر کسی رفت خارج درس بخونه نخبه نیست. و چه جالب که از نظر ایشان چون منابع کتابی از خارج از کشوره، معتبره!!!!!!
نرفتن که بخاطر کاهش شدید ارزش پول ملی بوده خودم بخاطر همین نتونستم برم! اونایی هم که برگشتن پول موندن نداشتن! جوگیر نشید! نیچ آدم عاقل و توانایی ایران رو برای زندگی انتخاب نمی کنه
اونهایی که برنگشتن را لطفا بگین برادر من
احتمالا ایشون نمودار رو از اونور خوندن
اينهم يكي از مزاياي كرونا كه كشورهاي مهاجر پذير شرايط ورود مسافران را بخاطر اين ويروس سخت كرده اند!
آره سال قبل یک نفر برگشته و امسال دو نفر ‌‌. آمار برگشتی ها دو برابر شده.
و خروجشون ۴ برابر!!!
اگد نخبه بودن بر نمیگشتن پس نخبه واقعی نبودن
فکر نکنم ... احتمالا اشتباه تایپی شده

فکر کنم منظور ایشان خروج نخبه ها از کشور دو برابر شده
من فارغ التحصیل یه رشته مهندسی از دانشگاه تهرانم. نه تنها اونایی که رفتن برنگشتن بلکه اونایی که مونده بودن هم تصمیم دارن برن یا رفتن. منظور ایشون از نخبه کیا هستن؟ آقازاده هایی که اومدن پول ملت رو چپاول کنن و برن؟
اونا که میگی نخبه نیستن
به خرج پدرشون رفته بودن. الان دیگه دلار ندارن مجبورن برگردن.
کاملا درست میگه! بخاطر اینکه ارزش دلار و یورو در برابر ریال روزانه در حال سقوط است، به همین خاطر نخبگان کشور به وطن باز می گردن که هم قدر علمی آنها دانسته می شود و هم دارای های مادی و معنوی از تحریم های فلج کننده ایران علیه کشورهای غربی در امان بماند!!
چیزی بگید که خودتون باور کنید
خخخ
فقر و بد بختی و گرسنگی و .....در اروپا بخاطر کرونا همین باعث برگشت نخبگان شده؟؟؟!!!!
(با اشاره به افزایش بازگشت نخبگان به کشور در دولت تدبیر و امید ) با این جمله موافق نیستم میگن مشت نشانه خلوار است تورم و گرانی ثمره دولت تدبیر و امید است
احمق اون نخبه ای که برگرده بدبخت باید دریایی از مشکلات مالی و اقتصادی و اجتماعی را تحمل کنه اول از همه همه باهاش ذشمنی می کنند و جونش را به لبش می رسوند بعد با حقوق سه چهار تومن در ماه باید بسازه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ...حالت خوبه؟
نخبه که نه ! اقازاده های مرجوعی و دیپورت شده که به جز پول بیت المال چیزی بارشون نیست.
حقوق یک کارگر در آلمان 1800 یورو و هر یورو امروز 29 تومان یعنی 52 میلیون تومان هست ، حالا این 500 نفری که برگشتن اگه کاری پیدا کنن ماهی چند میگیرن؟
پس بنظر یا اینها نخبه نبودن که بتونن حساب کتاب کنن یا شبه نخبه بودن ، یعنی فرزندان حکومتی هایی که با بورس دولتی در یه دانشگاه پولکی درس میخوندن و الان برگشتن ارث پدریشون رو از جیب مردم بردارن!
خود این داستان بنیاد ملی نخبگان و دانش بنیان ها ، هم یه درد و فساد بزرگ تو کشور شده. کاش لیست اسامی و عملکرد سالیانه اشون و مبالغی که از جیب مردم گرفتن رو هم میدادن تا سیه رو شود هر که در او غش هست. هر کسی چه از خارج و چه در داخل، قبل از اینکه یک ریال هزینه بکنید یک سر به شهرکهای صنعتی بزنید و مثل ما سرمایه اتون و جوونیتون رو برندارید ببرید ایران و دست از پا درازتر برگردید. میخواید واسه مرم و کشورتون ار بکنید صبر کنید تا اون روز خوب بیاد.
این آقای سورنا در خواب و خیاله؟ یا فکر میکنه مردم در خواب و خیالند؟ چیزی که ما در اطراف خود میبینم کاملا برعکسه.
تمام همکلاسیهای من به جز خودم رفتند خارج. فقط یک نفرشان برگشت. که الان خیلی هم پشیمانه. ولی چون شوهرش دلبسته خانواده و فامیلشه، راه برگشت نداره وگرنه با کله برمیگرده.
دروغ دروغ دروغ تا کی ؟
تمام همکلاسی‌های من یا مهاجرت کردن یا پیگیرن که برن . اونوقت این آقا دقیقا برعکس داره اظهار نظر میکنه
اقای ستاری درست میگویند این افراد همان اقازاده هایی هستند که با هزینه همین ثروت کشور بخارج از سفر تحصیلی در دانشگاههای خارج رفته وحالا بازگشته اند این دانش اموختگان با اطمینان از اینکه شغل خوبی در انتظارشان است برگشته اند اگر شغلی برای فرزند من شما باشد هیچوقت وطن ترک نمیکنند اقای ستاری لطفا نگاه خودرا بکل کشور بیاندازید ما ۸۳ میلیون نفر هستیم تعداد اقازاده هارا خودت میدانی چند نفرهستند درقضاوتتان تجدید نظر کنی
چی بگم والا
آره تو راست میگی سورنا جون، شاید راست بگیا قبلا یک نفر بوده الان شده دو نفر، دو برابره دیگه... اخه کی برمیگرده دنبال این باشه بعد ده سال قرض و قوله و استرس تو کلککته و چهاردونگه و
گلوبندک خونه چهل متری بخره با یک و نیم میلیارد
حرفای طنزآمیز میزنی سورنا
خواب زده شده...

چیز مهمی نیست...
اسامی و رزومه علمی این افراد در اختیار رسانه ها قرار دهید لطفا
حرف های دروغ و بی پایه اساس
به خاطر رشد اقتصادی و رفاه همه گیر کشورمون علی الخصوص امسال بوده
?
آیا هر دانشجویی به خارج رفت نخبه است؟ بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان با معدل و استعداد بالا در داخل کشور هستند. نیازی نیست نخبه بشمریم و داخل و خارج را بسنجیم. امکانات اشتغال در داخل ایجاد کنید، به نوآوریها بها بدهید، و امکانات عادلانه تقسیم شوند و آقازاده ها بر مصدر امور نباشند، درآنصورت همین فارغالتحصیلان داخل تحول بسیار مثبت ایجاد خواهند کرد و انگیزه خارج رفتن کاهش خواهد یافت. نیازی نیست با منت خارج رفته ها را برگردانید، داخلیها را رشد دهید اگر آنها دوست داشتند میآیند
احتمالا نخبه هایی از جنس خودت بودن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست