بازدید 4961

تحریم ۲۰ مقام ارشد بلاروس توسط اتحادیه اروپا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا جمعه در نشستی در برلین با تحریم ۲۰ مقام ارشد بلاروس به اتهام تقلب در انتخابات و سرکوب مخالفان موافقت کردند.
کد خبر: ۹۹۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ 29 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، «توماس پتریچک» وزیر خارجه جمهوری چک به خبرنگاران گفت: ما به توافقی کلی در مورد ساختار تحریم‌ها و افرادی که باید در آن گنجانده شوند، رسیده‌ایم.

وی افزود که نهایی شدن ابعاد حقوقی این فهرست تحریمی، دستکم یک هفته دیگر به طول خواهد انجامید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری بلاروس نیز در این فهرست قرار دارد، گفت: لوکاشنکو باید در این فهرست باشد.

«لیناس لینکویشیوس» وزیر خارجه لیتوانی نیز اظهار کرد که لوکاشنکو نیز باید تحریم شود، اما فعلاً «به دلایل فنی» نباید در این فهرست باشد.

لیتوانی فهرستی شامل اسامی ۱۱۵ مقام بلاروس را برای تحریم کردن پیشنهاد داده است.

«سازمان امنیت و همکاری اروپا» در وین اتریش پیشنهاد داده است که میان دولت بلاروس و مخالفان میانجیگری کند.

«جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ مشخصی درباره تحریم لوکاشنکو ارائه نکرد و گفت: تا زمانی که مسائل حقوقی تحریم‌ها حل نشده و به اجرا در نیامده است، نباید اطلاعاتی در این مورد منتشر کرد.

سه هفته از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در بلاروس می‌گذرد. مخالفان لوکاشنکو مدعی‌اند که او در انتخابات تقلب کرده تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از ۸۰ درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی