بازدید 25721

خودکشی دو دخترِ عاشق در دریاچه شورابیل!

مادر یکی از قربانیان می‌گوید: عسل حدود ساعت ١١ از خانه خارج شد، هرچه با موبایلش تماس گرفتم، جواب نداد، به چند نفر از دوستانش زنگ زدم، آن‌ها هم از او خبری نداشتند تا اینکه از طریق یکی از کانال‌های خبری اردبیل متوجه شدم دختر جوانی در شورابیل خودکشی کرده است.
کد خبر: ۹۹۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 19 July 2020

به گزارش تابناک،شهروند نوشت: «شورابیل» دو روز پرحادثه و تلخ را پشت سر گذاشت. این دریاچه در روز‌های جمعه و شنبه شاهد خودکشی دو دختر جوان بود. دو دختری که گفته می‌شود به دلیل شکست عاطفی دست به این اقدام جنون‌آمیز زده‌اند. هرچند شهروندان اردبیلی موفق شدند یکی از این دو دختر جوان را از مرگ نجات دهند، اما در حادثه دوم تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی و امدادگران به نتیجه نرسید و آن‌ها پس از یک ساعت جست‌وجو موفق شدند پیکر بی‌جان «عسل» شانزده ساله را از دریاچه خارج کنند.

ساعت حوالی ١٢ ظهر شنبه بود که چند زن میانسال با آتش‌نشانی اردبیل تماس گرفتند و خبر خودکشی دختری جوان را به آن‌ها اعلام کردند. نیرو‌های امدادی بلافاصله راهی محل حادثه شدند، اما دخترک لحظاتی قبل از رسیدن آن‌ها به زیرآب رفته بود. غواصان وارد عمل شدند تا شاید آخرین امید‌ها برای نجات را در عمق ٨ متری این دریاچه جست‌وجو کنند، اما با گذشت سریع دقایق از پی هم عملا شانسی برای زنده بیرون آوردن آن دختر وجود نداشت.

قسمت شمالی این دریاچه شلوغ شده بود، خودرو‌های آتش‌نشانی و اورژانس کنار هم صف کشیده بودند، تعداد زیادی از شهروندان هم ایستاده به دریاچه چشم دوخته بودند. اما کسی از هویت این دختر خبری نداشت تا اینکه زنی میانسال درحالی‌که دختر نوجوانی همراهش بود، با گریه و شیون خودش را به مأموران پلیس رساند و با صدای بلند آمیخته با جیغ به آن‌ها گفت: «او دختر من است، عسل من است که خودش را کشته...»

عسل حدود یک‌سال قبل با پسری به نام سعید آشنا شد. سعید آرایشگر بود و چند خیابان بالاتر از خانه پدری عسل مغازه داشت. ظاهرا آن‌ها خیلی زود به هم علاقه‌مند شدند. کار به جایی رسید که مادر عسل هم در جریان علاقه دخترش قرار گرفت تا اینکه روز جمعه عسل با حالتی پریشان و غمگین به مادرش می‌گوید که سعید دیگر او را دوست ندارد و به او گفته است که باید به این ارتباط پایان دهند.

مادر عسل می‌گوید که دخترش همان روز جمعه بار‌ها گفته بود که نمی‌تواند دوری سعید را تحمل کند و خودش را می‌کشد. اما مادر به تصور اینکه این صحبت‌ها فقط واکنشی هیجانی است، به آن توجهی نمی‌کند: «عسل حدود ساعت ١١ از خانه خارج شد، هرچه با موبایلش تماس گرفتم، جواب نداد، به چند نفر از دوستانش زنگ زدم، آن‌ها هم از او خبری نداشتند تا اینکه از طریق یکی از کانال‌های خبری اردبیل متوجه شدم دختر جوانی در شورابیل خودکشی کرده است.» عسل تنها فرزند این خانواده بود. خوب درس می‌خواند و قرار بود امسال به کلاس دهم برود.

دقایقی بعد پدر عسل هم در محل حادثه حاضر شد، همزمان غواصان هم موفق شدند پیکر بی‌جان دخترش را پیدا کنند. وقتی او را از آب بیرون کشیدند، مادر از هوش رفت و پدر هم با چهره‌ای مضطرب و ناامید به خودرو پلیس تکیه داده بود.

اما یک روز قبل یعنی جمعه بعدازظهر حادثه مشابه دیگری رخ‌داد. این بار هم دختر بیست ساله پس از درگیری لفظی با نامزدش قصد کرد در این دریاچه به زندگی‌اش پایان دهد. یکی از شاهدان محلی می‌گوید که حوالی ساعت ٦ بعدازظهر این دختر به داخل دریاچه پرید، اما شانس با او یار بود، جمعه‌ها اطراف این دریاچه شلوغ است و خیلی از خانواده‌ها برای تفریح می‌آیند. وقتی آن دختر خودش را به داخل آب انداخت، یک مرد تنومند بلافاصله داخل آب رفت و او را نجات داد: «ناجی این دختر غریق نجات و مربی شنا در یکی از باشگاه‌های ورزشی اردبیل است. او خیلی خوش‌شانس بود که در همان لحظه چنین کسی آنجا بود و نجاتش داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۵
هر چه وعده دادیم بر عکس شد. گفتیم تلویزیون باید دانشگاه باشد دقیقا شده است بی مصرف! ولی در غرب دقیقا تلویزیون دانشگاه هست. نوجوانان در غرب انقدر فیلم خوش ساخت و در عمق اموزنده در مورد روابط اجتماعی و زندگی و مسایل و مشکلات اقتصادی و ادمهای بد این دنیا و شگردهای انها در تلویزیون و سینما می بینند که یک نوجوان 16 سال غربی اندازه یک بزرگسال 60 ساله ایرانی از بالا و پایین زندگی و رابطه و دوستی و دوست داشتن و مشکلات زندگی اطلاعات و تجربه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اصلا در غرب خودکشی نیست....هه هه به این طرز تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شما اگر غرب تشریف برده باشید اونوقت مب بینید که تلویزیون در غرب چی نشون مبده در روز و شب.... بعد شما به اون میگید دانشگاه عزیز جان
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
عهد قجر نیست که این چرت و پرت ها و می نویسی.
اگر تلویزیون غرب درست کار می کرد که الان جوان هاشون کوید پارتی نمی گرفتن و مسابقه بگذارن کدوم گروه بیشتر کرونا می گیره.

افسردگی توهمه دنیا هست. باید تو ایران قبح رفتن پیش روان پزشک بریزه. مشکل روانی مثل مشکل جسمی باید تلقی بشه که با رفتن به دکتر حل میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
من با دخترانم بسیار دوست هستم. راستی در چنین مواقعی چکار باید کرد؟ بهر حال نیاز به راهنمایی داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
مگر شماها نمی گید دیگه کسی تلویزیون نگاه نمی کنه حالا شد تقصیر تلویزیون؟ حقه بازها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
لطف كن يك نگاهي به آمار خود كشيهاي كشورهاي غربي بينداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این مشکلات در تمام دنیا وجود داره پس لطفا اینقدر ننه من غریبم بازی درنیارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
حالتون خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
قبول دارم
واقعا یه عقب مانده غربی از شما بیشتر حالیشه
و اما بشنوید از احوالات آن سعید نامسعود که دخترک بیچاره را به خانه ابدی فرستاد!!
پدر و مادرهای عزیز با فرزندان خود دوست باشید تا به خاطر هیجانات عاطفی دوران بلوغ آینده خود را تباه نکنند. عشق و عاشقی در سنین زیر 20 سال برای همه اتفاق می افتد عقل و درایت خانواده مهم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
این ماجرا چه ربطی به پدر و مادر داره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
ناشناس 13:47
پدر و مادر اگر با فرزندانشون دوست باشند و در مواقع لازم از اونها حمایت کنند و اونها رو در کنترل هیجاناتشون کمک کنند، خیلی از مشکلات اینچنینی اصلا اتفاق نمی افتد. ولی متاسفانه آموزش درستی به جامعه داده نمی شود و همه د رحد به به و چه چه یا آه و واویلا بوده و همه چیز فراموش می شود.
جوانهای ابله
با سلام.
100 درصد شک نکنید که مشکل از پدر و مادر است. به فرزندان خود وقت نمی گذارند محبت نمی کنند و بیچاره ها محبت را از کوچه و خیابان جستجو می کنند. به نظر من چنین پدر و مادر هایی باید محاکمه شوند. من در جایی خوندم که در کشور سوییس یک بچه 10 ساله به خاطر اینکه مسواک نزده بود و دندانهایش پوسیده شده بود دادگاه مادرش را محکوم کرد که چرا به فرزندت مسواک زدن را یاد ندادی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اونجا اینقدر جرم کمه و فرهنگ بالاست که مسواک نزدن بچه تو دادگاه بررسی میشه. ولی اینجا طرف جنایت می کنه ولی کلی زمان میگذره که دادگاه ها وقت کنن که جرم و جنایتش رو بررسی کنند و وقت بذارند. از این گذشته خیلی وقتا به خاطر زیادی پرونده ها شاید تصمیم درستی گرفته نشه که از روی عمد نیست ولی نتیجه تعداد کم قاضی و تعداد زیاد مراجعاته. به نظرم هم باید فرهنگ سازی کرد و هم باید تعداد قاضی رو بالاتر برد. تا وقتی اوضاع اقتصادی نابسامانه، دیگه پدر خانواده وقت نمیکنه به بچش برسه و بزرگش کنه یا اینکه بعضیا حتی دیدم که دوست دارن بچه هاشون گرگ باشن تا حقشونو از این آشفته بازار بگیرن. نمیدونم تا کی قراره درست بشیم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
چرت نگوووو
طبق قانون اساسی قرار بود جامعه ای بسازیم که انسان به کمال الهی برسد ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
میرسه هنوز زوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تا قبل از اتمام دنيا در هر جامعه اي قرار بگيريد شيطان هم قرين شما خواهد بود و وسوسه هاي او براي ارتكاب انواع و اقسام خطاها و گناهها هم وجود خواهد داشت ضمنا هيچ انساني توسط ديگران به كمال نخواهد رسيد بلكه ديگران شرايط را مهيا مي كنند، عامل اصلي خود اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
شکست عاطفی هم تقصیر دولته؟
اتفاقا پرهیز دادن از این جور ارتباط ها به یک رویه
فرهنگی در کشور ما تبدیل شده.
بين پدرمادرهاي قبل از انقلاب وفرزندان بعد از انقلاب ناخواسته فاصله عجيبي از نظر سلايق نظرات اعتقادات وعواطف بوجود امد انگار كه همديگر را درك نميكنند ما نسلي بوديم كه از بزرگترها حرف شنوي داشتيم وقانع هم بوديم ولي نسل جديد درست برعكس عمل ميكند به درك متقابل نمي توانيم برسيم انگار عاصي شده اند وبا همه سر جنگ دارند جوان امروزي در كشورما به غير از فضاي مجازي تفريح سالم ديگري ندارد نه محيط بيرون سالم است ونه كسي به فكر ايجاد زير ساخت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
فاصله بين نسلها در تمام كشورها رخ داده و مختص كشور ما نيست، بد نيست مطالعه اي داشته باشيد در باره نسل z
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
قبل از انقلاب شما خیلی زیرساخت در اختیار داشتید؟
چطور این فوتبالیست های پیشکسوت می گن توی زمین های خاکی فوتبال بازی می کردند.
ما که بچه بودیم تلوزیون هم برنامه زیاد نداشت فضای مجازی هم نبود.
ما حتی توپ درست و حسابی هم نداشتیم.
مشکل از تربیت ها در محیط خانواده و تهاجم به فرهنگ در همین فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای و این جور چیزهاست.
دختر شانزده ساله و شکست عشقی

ای بابا
الان دلواپس هاي لباس شخصي ميان ميگن كه چرا نامحرم نجاتش داد؟
متاسفانه ما پدر و مادرها به خوبي تربيت نشده ايم كه بتوانيم فرزندان خود را به خوبي تربيت كنيم. نه آموزشي ديديم و نه نظام با توجه به اينكه هميشه در شرايط حساس كنوني قرار داشت به خودش زحمت داد كه مردم را در اين زمينه ها اموزش دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
خدا شفایت بدهد لباس غیر شخصی محرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
تو یکی اگه حرف نمیزدی میگفتن لا له
خیلی تاسف دارد تربیت خوب نیست..زمانه بدی شده باید دخترا و پسرا با خانواده دوست باشند ....اون یارو خیلی نامرد بوده باید نبیه شود
اولین و مهمترین چیزی که دانش‌آموزان باید از دوره ابتدایی در مدارس بیاموزند، مهارت‌های زندگی سالم هست. روابط اجتماعی درست، روابط عاطفی درست، و ... این موضوع خیلی خیلی مهم‌تر از آموزش‌های دیگر هست. متأسفانه در برنامه آموزشی مدارس ما ابداً به این چیزها توجه نمی‌شود. خانواده‌ها هم بقدری درگیر مشکلات اقتصادی هستند که از فرزندان خود فاصله گرفته‌اند. اگر هم وقت کافی داشته باشند، مهارت برقراری ارتباط درست با فرزندان و تربیت درست آنها را غالباً ندارند. رسانه‌‌های ما که دیگر هیچ...
الان در مورد اون ارایشگر که باعث خودکشی این دختر نوجوان شده قانون چه اقدامی انجام میده.
بچه های این دوره زمونه دیگه شاهکارند ماشالله تا بهشون بگی بالای چشمتون ابروست سریع میرن خودکشی میکنند . اتفاقا بهتره اینگونه بچه ها چه پسر باشد چه دختر همون خودکشی کنند بهتره تا وارد یک زندگی شوند و باعث هزار بدبختی شوند برای دیگران . ولی با این وجود مقصر اصلی را باید مسئولان نامید چون هم باعث شده دین و اعتقادات مردم ضعیف شود و از طرفی بیکاری و گرانی تورم هم بهش اضافه کن ببینید کسی میتونه نون خالی بخوره تا چه رسد خونه و ماشین
عدم اموزش کافی از سوی اموزش و پرورش و والدین به فرزندان باعث خواهد شد یک نوجوان در رابطه ای احساسی در یک انسان دیگر غرق شود و هنگامی که طرف مقابل رابطه را ترک میکند طرف شکست خورده در خود فرو بریزد و مرگ را به بودن در حالت دلتنگی ترجیح دهد .
به شخصه معتقدم هیچ انسانی ارزش دوست داشتن را ندارد در یک رابطه کسی که محبت بیش از اندازه دارد بازنده ماجراست
من تو 34 سالگی هنوز عشق رو تجربه نکردم اینا تو 16 سالگی شکست عشقی منجر به خودکشی رو تجربه میکنن، عجب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی