بازدید 6292

وام ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به ازبکستان

بانک جهانی برای اقدامات اجرایی دولت در زمینه کاهش پیامد‌های کرونا به ازبکستان معادل ۲۰۰ میلیون دلار اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 02 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بانک جهانی برای اجرای اقدامات دولت در زمینه کاهش پیامد‌های کرونا به ازبکستان معادل ۲۰۰ میلیون دلار اختصاص می‌دهد.

شورای مدیران بانک جهانی تصمیم خود را در مورد تخصیص معادل ۲۰۰ میلیون دلار وام تکمیلی به ازبکستان در چارچوب عملیات حمایت از سیاست توسعه اعلام کردند.

نمایندگان بانک جهانی در تاشکند اظهار داشتند این وام برای اجرای اقدامات دولت در زمینه کاهش پیامد‌های کرونا، بهبود سلامتی مردم، رفاه اجتماعی و اقتصاد کشور هزینه خواهد شد.

این وام و مبالغ تکمیلی بودجه دولت را در مقابل کاهش قابل ملاحظه درآمد‌های مالیاتی و افزایش پیش‌بینی نشده هزینه‌های دولت در چارچوب برنامه مقابله با بحران تامین می‌کند.

بانک جهانی وام ۲۰۰ میلیون دلاری یادشده و هم‌چنین بسته مالی تکمیلی به مقدار ۹۵ میلیون دلار در ۲۴ آوریل برای یاری به ازبکستان تصویب کرد.

گفتنی است ۹۵ میلیون دلار مذکور برای بهبود سیستم بهداشت ملی و هم‌چنین حمایت از افراد بی‌بضاعت و قشر آسیب پذیر و نیز مردم آسیب‌دیده از بحران اقتصادی ناشی از کرونا هزینه خواهد شد.

ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال ۱۹۹۵ میلادی برای اجرای طرح‌هایی در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، مدرنیزه کردن کشاورزی، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به این کشور بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار وام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی