بازدید 3115
روح‌الامینی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم:

اظهارات ترامپ جان هزاران انسان را به خطر می‌اندازد

کد خبر: ۹۷۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 25 April 2020
بهترین دادگاه برای محاکمه ترامپ، دادگاه افکار عمومی جهان است.

به گزارش سپید، دونالد ترامپ که گویا عادت دارد در هر مسئله‌ای بدون مشورت گرفتن از کارشناسان خبره و متخصصین و اهل فن اظهارنظر کند، بار دیگر سری به حوزه سلامت و دنیای پزشکی زد و این بار با اظهارنظری واقعا عجیب و جنجالی، صدای کارشناسان داخلی و خارجی را درآورد و کاخ سفید را بار دیگر در کانون انتقادات قرار داد.

ماجرا از این قرار بود که صبح روز جمعه بیل برایان، مدیر بخش علوم و فناوری وزارت کشور آمریکا نتایج پژوهش اخیر تیم خود را اعلام می‌کند و ضمن ارائه گزارشی از تاثیر ضدعفونی‌کننده‌ها و همچنین تاثیر دمای بالا و محیط مرطوب در از میان بردن ویروس کرونا، می‌گوید: «این ویروس در نور خورشید سریع‌تر می‌میرد».

وی همچنین اعلام می‌کند: «این تحقیقات نشان داده که مواد ضدعفونی و سفید‌کننده می‌توانند این ویروس را در بزاق و بخار تنفس از میان ببرند و الکل ایزوپروپیل حتی با سرعت بیشتری این ویروس را نابود می‌کند.»

رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر هم به این حوزه وارد شده بود و با طرح سخنانی ازجمله توصیه یک داروی خاص برای مبتلایان به کووید19، موجب ناراحتی و اعتراض جامعه پزشکی در سراسر جهان شده بود، با شنیدن این سخنان، حس خلاقانه خود را به کار انداخته و پیشنهاد می‌کند که برای مقابله با ویروس، نوری قوی به بدن بیماران تابانده شود. ترامپ می‌گوید: «فرض کنیم که نور را داخل بدن ببرید که می‌تواند هم از طریق پوست و هم از راه‌های دیگر این کار را کرد. فکر می‌کنم گفتید که قرار است این را هم آزمایش کنید که خیلی جالب به نظر می‌رسد.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین می‌گوید: «من ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کار این ویروس را می‌سازد. حالا آیا راهی وجود دارد که بشود مثلاً همین ماده ضدعفونی‌کننده را به بدن تزریق کرد و از این طریق بدن را تمیز نمود؟ بالاخره این ویروس داخل ریه می‌شود و تعدادش در ریه فوق‌العاده زیاد می‌شود. پس امتحان کردن این کار جالب است.»

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که ترامپ پس از این سخنان با اشاره به سرش می‌گوید: «من پزشک نیستم اما آدمی هستم که کله‌اش کار می‌کند.» و سپس از دکتر بریکس می‌پرسد: «آیا قبلا در مورد درمان کرونا با حرارت و اشعه چیزی شنیده بودی؟»

دکتر بریکس هم پاسخ می‌دهدد: «نه به عنوان درمان» و می‌افزاید: «منظورم این است که تب در واقع پدیده خوبی است زیرا به بدن کمک می‌کند به میکروب واکنش نشان دهد اما من استفاده از حرارت یا نور را ندیده‌ام.» ترامپ هم تصریح می‌کند که مورد جالبی برای بررسی است.

واکنش‌ها به طرح ترامپ

اما با اعلام این موضع عجیب، بلافاصله کارشناسان حوزه سلامت در داخل و خارج آمریکا واکنش نشان دادند. به گزارش مهر، دکتر وین گوپتا، متخصص ریه‌ و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات فوق را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند. وی گفت: «اشاره به تزریق هرگونه ضدعفونی‌کننده به بدن یا خوردن آن غیرمسئولانه و خطرناک است. این کار شیوه مرسومی است که افراد وقت خودکشی از آن استفاده می‌کنند.»

به گزارش پایگاه خبری الجزیره، دکتر یوجین گو که آزمایشگاهش در آزمایش‌های کروناویروس مشارکت دارد هم در توییتر نوشت: «ترامپ کاملا اشتباه می‌کند و (حرف‌هایش) غیرمسئولانه است.» وی افزود: «مواد ضدعفونی کننده کروناویروس را نابود می‌کنند و شکی در آن نیست اما اگر مبتلا باشید، کرونا داخل سلول‌هایتان است. اگر از هریک از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید تا ویروس موجود در سلول‌هایتان را از بین ببرید، همراه با کروناویروس خواهید مرد.»

کاشف محمد که پزشکی از ویرجینیا است نیز در توییتر نوشته است: «به عنوان یک پزشک نمی‌توانم توصیه کنم که ضدعفونی کننده‌ها را وارد ریه‌هایتان کنید یا از پرتو یو.وی در داخل بدنتان برای درمان کووید 19 استفاده کنید. از ترامپ مشاوره پزشکی نگیرید.»

جان بالمز، پزشک ریه نیز هشدار داد: «حتی تنفس بخار ناشی از سفیدکننده نیز می‌تواند مشکلاتی جدی برای سلامتی ایجاد کند.» وی به پایگاه خبری بلومبرگ گفت: «استنشاق سفیدکننده‌ها می‌تواند بدترین چیز برای ریه باشد. مجاری تنفسی و ریه‌ها حتی برای بودن در معرض بخارات ضدعفونی کننده‌ها ساخته نشده‌اند. این ایده کاملا احمقانه است.»

از سوی دیگر، یکی از تولیدکنندگان اصلی این مواد هشدار داده که این محصولات اکیدا نباید روی بدن انسان استفاده شوند. رکیت بنکیسر، مالک شرکت‌های لیسول و دتول، گفته است: «تحت هیچ شرایطی نباید محصولاتش به بدن انسان‌ها تزریق شود یا وارد سیستم گوارشی شوند.»

بنکیسر، که مالک شرکت‌های ونیش و سیلیت‌بنگ هم هست، گفته است: «محصولاتش به هیچ طریقی نباید وارد بدن انسان شوند.» در بیانیه‌ای که این شرکت‌ها صادر کرده‌اند، آمده است: «محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده ما فقط باید آن طور که در نحوه مصرف آنها توضیح داده شده استفاده شوند. لطفا توضیحات روی بسته محصول و نکات ایمنی آن را بخوانید.»

بادکنک غرب و سوزن کرونا

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درخصوص اظهارات رئیس جمهوری ترامپ گفت: «‌اظهارنظر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هرچند مضحک و احمقانه است ولی می‌تواند جان هزاران انسان را در سراسر جهان به خطر اندازد و این نهایت بی‌مسئولیتی یک شخص نسبت به جان و سرنوشت مردم دنیاست.»

عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی در گفت‌وگو با سپید، صحبت‌های دونالد ترامپ درباره امکان تزریق مواد ضدعفونی‌کننده به بدن مبتلایان به کووید19 را «احمقانه» توصیف کرد و گفت: «البته این صحبت‌ها که از سوی رئیس‌جهور آمریکا به شکل غیرکارشناسی و بدون گرفتن نظر کارشناسان موضوعی مطرح می‌شود، تازگی ندارد.»

این استاد داروسازی صنعتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: «درباره این موضوع جدید و تزریق ماده ضدعفونی‌کننده و تاباندن فرابنفش هم اگرچه صحبت‌های ترامپ حالت استفهامی و سوالی داشته است اما طرح این مباحث توسط مغزهای علیل و الکلی در طول این بحران کرونا و حوادث قبل از آن، باعث شد که نوعی خودآگاهی درمیان اندیشمندان و متفکرین و مردم جهان نسبت به ظاهر و باطن ادعاهای قدرت‌های جهانی شکل گیرد که در کنار آن بحث‌های قبلی، این هم می‌تواند ملاک قضاوت باشد. کما اینکه در استیصال تمدن پوشالی غرب، این هیولای تاجدار منحوس چند نانومتری کرونا توانست بطلان همه ادعاهای آنها را به اثبات برساند.»

روح‌الامینی اضافه کرد: «دیدیم آنهایی که مدت‌ها داعیه‌دار پیشتازی و سلامتی و اداره جهان و جهانی‌سازی به شیوه خودشان بودند، متاسفانه در حل ساده‌ترین مسائل بهداشتی و درمانی برای مردم خودشان هم عاجز مانده‌اند.»

وی تصریح کرد: «این مسئله به جهت رسانه‌ای فرصت بسیار خوبی است برای رسانه‌های بیدار و هوشیار و متفکرین دلسوز جهان فارغ از تعلقاتشان که افکار جدیدی برای اداره و جهت‌بخشی به مسائل جهان داشته باشند. این زیر سوال بردن‌ها، مقدمه اندیشیدن و تفکر در رابطه با راه‌های جدید تنظیم روابط جهانی و نقطه آغاز بیداری در سطح جهان است که خصوصا از طریق رسانه‌های مستقل و بیدار، قابل پیگیری است و نقاط قابل تامل زیادی را ایجاد می‌کند و بهترین فرصت برای این است که مصلحان جهان، اندیشمندان و دوستداران بشریت، حرف‌های جدی، تازه و شنیدنی درمورد سرنوشت جهان، سرنوشت محیط زیست، کره زمین و بسیاری از روابط جوامع انسانی و اقتصادی و اجتماعی را با مردم جهان درمیان بگذارند و روابطی که امروز بر دنیا حاکم است، بالاجبار باید آرام‌آرام بازتعریف شوند.»

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه بادکنک پوشالی ابهت غرب با سوزن کرونا سوراخ شده است، گفت: «اظهارنظر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هرچند مضحک و احمقانه است ولی می‌تواند جان هزاران انسان را در سراسر جهان به خطر اندازد و این نهایت بی‌مسئولیتی یک شخص نسبت به جان و سرنوشت مردم دنیاست.»

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا دربرابر این اظهارات غیرمسئولانه و تشویش اذهان مردم جهان و خطر بالقوه‌ای که انسان‌ها ایجاد کرده است، می‌توان به یکی از دادگاه‌های فراملیتی و یا سازمان‌های بین‌المللی شکایت کرد، گفت: «بهترین دادگاه برای محاکمه ترامپ، همان دادگاه افکار عمومی جهان است که به وسیله رسانه‌های آزاد و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند دنبال شود. امیدی به سازوکارهای قضایی دنیا نباید داشت.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی