بازدید 8966
۱

۳۱ زندانی در بورکینافاسو اعدام شدند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه نیروهای امنیتی بورکینافاسو را متهم کرد که ۹ماه آوریل (۲۱ فروردین ماه) گذشته، ۳۱ زندانی غیر مسلح را در جریان آنچه عملیات علیه گروه‌های تندرو اعلام شد، اعدام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 21 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ۱۷ شاهد که در جریان این حادثه قرار داشته‌اند به این سازمان حقوق بشری اعلام کردند که جسد مردهای قبایل فولانی ۹ آوریل (۲۱ فروردین ماه) در دهستان "جیبو شمالی" بدست آمده است.

براساس این گزارش جسد این افراد تنها چند روز پس از بازداشت این افراد توسط پلیس و انتقال آنان به یک نقطه دور دست پیدا شده است.

سخنگوی دولت بورکینافاسو به پرسش رویترز در خصوص این حادثه و نیز سؤلات مطرح شده در گزارش دیده‌بان حقوق بشر تاکنون هیچ پاسخی نداده است.

یک روز پس از این حادثه، یک پژوهشگر سازمان عفو ​​بین الملل نوشت که براساس گزارش شاهدان، نیروهای امنیتی بورکینافاسو ۲۹ مرد را در دهستان جیبو اعدام کردند.

برپایه گزارش دیده‌بان حقوق بشر، گروه‌های مسلح تروریستی که برخی با گروهک تروریستی داعش و دیگری با گروه القاعده در ارتباط هستند، بیش از ۳۰۰ غیرنظامی را از سال ۲۰۱۷ تاکنون کشته‌اند، همچنان که دولت این کشور نیز به خاطر عضویت این افراد در این دو گروهک تروریستی، شماری از آنان را کشته است.

شمال بورکینافاسو پنجم و سیزدهم بهمن ماه نیز شاهد ۲ حمله تروریستی جداگانه بود که در جریان آن به ترتیب ۲۰ و ۳۹ نفر کشته شدند.

بورکینافاسو از جمله مستعمرات فرانسه بود و یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که در غرب قاره سیاه قرار دارد و پایتخت آن شهر "اوآگادوگو" است.

مقامات بورکینا فاسو در گذشته قول داده‌اند که درباره چنین ادعاهایی در موارد مشابه تحقیق کنند ، اما دیده‌بان حقوق بشر بر این باور است که دولت کاری برای مجازات عاملان این حملات انجام نداده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این دیگه اشتبامحضه تا وقتی که ویروس کرونا هست چرا اعدام کافی بود یک چلو کباب به همشون با قاشق استیل بدن که ....
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی