بازدید 7477
۲
قرضی که برای دستمزد ویلموتس گرفته شد

چک ۳۰ میلیاردتومانی فدراسیون امروز برگشت می‌خورد

تامین اجتماعی از پولی که متعلق به بازنشستگان و مردم عادی است ۳۰ میلیارد تومان برداشت کرد و به عنوان قرض به فدراسیون داد تا مدیران آن بتوانند به واسطه اش عدم در آمدزایی شان و ناتوانی در پرداخت دستمزد یک مربی خارجی را پرداخت کنند.
کد خبر: ۹۷۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 19 April 2020

امروز، سی و یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ سررسید چکی است که فدراسیون فوتبال بابت پرداخت ۲ میلیون یورو به شستا داده؛ چکی که بعید است تا مدت‌ها هم پاس شود.

به گزارش تابناک ورزشی، روزی که مارک ویلموتس قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران به امضا رساند را همه اهالی فوتبال به یاد دارند؛ روزی که مدیران فدراسیون سرخوش از جایگزینی یک چشم آبی دیگر روی نیمکت تیم ملی که البته تنها افتخارش حضور در جام جهانی با بلژیک بود، بار‌ها در رسانه‌ها دم از عقد بهترین قرارداد ممکن و تکرار نشدن اشتباهات قرارداد با کارلوس کی روش زدند. قراردادی که البته هیچ گاه درباره اش شفاف سازی نشد و البته هنوز هم مدیران پرنفوذ در این انتقال از خوب بسته شدن آن حرف می‌زنند، اما مساله‌ای که در عمل وجود دارد چیز دیگری را ثابت می‌کند.

بازتاب حضور ویلموتس در ایران در رسانه‌های جهان + عکس - ایسنا

مربی بلژیکی که قرار بود تا جام جهانی بعدی روی نیمکت تیم بنشیند، فقط در ۴ بازی روی نیمکت ایران نشست و بعد از دو برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج دو بازی بعدی مقابل بحرین و عراق را واگذار کرد و سپس برای همیشه ایران را ترک کرد و فوتبال ایران را در یک چالش بزرگ انداخت.

ویلموتس در حالی بعد از دیدار با عراق از ایران رفت و دیگر حاضر به برگشتن نشد که چند روز قبل از این مسابقه دو میلیون یورو (معادل حدودی ۳۰ میلیارد تومان) از فدراسیون فوتبال پول گرفت و بعد از جدایی از تیم ملی نیز یک یوروی آن پول را برنگرداند. جالب اینکه او علاوه بر اینکه بابت کسب ۶ امتیاز مقابل دو تیم درجه سومی آسیا دستمزد حدود یکسال خود را گرفته و البته به همین جا هم قانع نشده و برای دریافت کل پولش به فیفا شکایت برده است.

ویلموتسی که در نخستین روز‌های حضور در ایران با یک بادیگارد در فدراسیون حاضر شد و ضرر جبران ناپذیری را به فدراسیون فوتبال زد، همچنان ادعا دارد که باید ۳ برابر مبلغ دریافتی اش پول می‌گرفت که اگر در این پرونده شکایتی پیروز شود، بازهم بر مشکلات خواهد افزود.

مساله مهم، اما این است پولی که فدراسیون آن زمان با مشکلات فراوان تامین کرد و به ویلموتس داد تا او مقابل عراق روی نیمکت بنشیند یک قرض بود. قرضی که با وساطت وزیر ورزش و جوانان از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گرفته شد و فدراسیون فوتبال بابت آن یک فقره چک به تاریخ سی و یکم فروردین ۱۳۹۹ به این شرکت داد. به عبارت بهتر تامین اجتماعی از پولی که متعلق به بازنشستگان و مردم عادی است ۳۰ میلیارد تومان برداشت کرد و به عنوان قرض به فدراسیون داد تا مدیران آن بتوانند به واسطه اش عدم در آمدزایی شان و ناتوانی در پرداخت دستمزد یک مربی خارجی را پرداخت کنند.

حالا امروز (یکشنبه) موعد چک شستا است و فدراسیون فوتبال هم بعید است تا مدت‌ها بتواند این پول را تامین کرده و بدهی اش را پرداخت کند. بدهی‌ای که مربوط به دستمزدمربی است که کمیته فنی فدراسیون مدعی است از انتخابش بی خبر بوده، دبیرکل وقت و برکنار شده فدراسیون از انتخاب او و مفاد قراردادش ابراز بی اطلاعی می‌کند و هنوز هم کسی نمی‌داند چه کسانی مسبب حضور ویلموتس در ایران و بسته شدن این قرارداد عجیب بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرا باید هرکسی دست کند به صندوق تانین اجتماعی که حق ماست و بعد هم پس نمی دهند خدا راضی هست ته نه

بعد باید برای اضافه حقوق و همسان سازی هی باید التماس کنیم مگر سازمان تامین اجتماعی فقییر هست نه فقط همه میآیند دست میکنند توی صندوق که مافقیر می شویم یک نمونه بدهکاری دولت به سازمان و یک دگر ورزش
چرا اجازه میدهید باما چنین بکن از گلوی ما درمیاورن میدهند برای کسان خودشان حق الناس
که حتی رهبر عزیزمان جناب آقای خامنه ای فرمودن که اموال سازمان تامین اجتماعی حق الناس هست که دستشان می بوسم که حرف حق را فرمودن
بما چه هرکس کم میاورد دست میکند توی صندوق سازمان تانین اجتماعی که مال بازنشسته و مستمربگیران و کارافتاده ها هست

و ما بخاطر اضافه حقوق و همسان سازی باید التماس کنیم چرا پول صندوق به تاراج میبرند که حق الناس هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم