بازدید 13917

کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در گیلان

نماینده وزیر بهداشت در گیلان از کاهش قابل توجه ورودی به بیمارستان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 12 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «محمدحسین قربانی» اظهار کرد: خوشبختانه آمار فوتی‌های کرونایی ما کم شده و دو بیمارستان پایلوت رازی و رسول اکرم(ص) رشت تخت خالی برای پذیرش بیماران داشتند. گیلان طی ۱۰ روز کانون بحران کرونای کشور بود، قبلا تمام تمرکز و تلاش و کوشش ما در قالب درمان بود لذا از ۱۹ اسفندماه فاز اول غربالگری، آموزش، بهداشت و پیشگیری را مورد توجه قرار دادیم.

او افزود: براساس آخرین آمار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفری گیلان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار دارند که معادل ۴۰ درصد است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان تصریح کرد: ورودی بیمارستان‌ها همزمان با اجرای طرح مذکور کاهش قابل توجهی داشته است. خوشبختانه آمار فوتی‌های کرونایی ما کم شده و ۲ بیمارستان پایلوت استان، یعنی رازی و رسول اکرم(ص) رشت تخت خالی برای پذیرش بیماران داشت.

قربانی خاطرنشان کرد: با اشاره به ترخیص ۳۵۰ بیمار بهبود یافته، فاز دوم کار، ایجاد فضای نقاهتگاهی ۲۰۰ تختخوابی در رشت بود که انجام شد، زیرا ماندن در بیمارستان از نظر روحی و روانی برای بیماران مناسب نیست.

او شرایط اقتصادی حاکم بر استان را مانع از ایجاد فضای ایزوله مناسب در خانه برای بیماران بهبودیافته دانست.

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: این روزها با کمبود نیروهای متخصص دست به گریبانیم و اگر با پیک دوم کرونا مواجه شویم، کادر درمانی ما دچار خستگی است.

قربانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سفید یا کمتر درگیر خواست نسبت به اعزام کادر درمانی به گیلان اقدام کنند تا با کمک کادر درمانی جدید این بحران را پشت سر بگذاریم.

او خاطرنشان کرد: امروز در گیلان تفریحی وجود ندارد و آمدن به گیلان مساوی رنجش خاطر مسافران خواهد بود. از مردم استان نیز خواسته شده در خانه‌های خود بمانند تا موجب انتشار بیماری نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم