بازدید 47771
وقتی سلیقه‌ای بودن برخی امور مهم فریاد می‌شود؛

هفته‌ای آلوده‌تر و بدون تعطیلی پیش روی میلیون‌ها تهرانی +جدول

آلودگی آسیب زننده و زیانبار که همه مردم در معرض آن هستند، حتی دانش آموزانی که روز‌های گذشته و در آلودگی کمتر تعطیل شده بودند و مدرسه نمی‌رفتند. دانش آموزانی که باید روز‌های آتی در هوایی آلوده‌تر در کلاس‌های درس حضور بیابند و به طور عملی یا دبگیرند که هنوز برخی امور مهم در کشورمان «سلیقه»‌ای است، حتی وقتی پای جان مردم در میان است!
کد خبر: ۹۴۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 27 December 2019
تابناک اجتماعیاز فردا، شنبه هفتم دی ماه ۱۳۹۸، هفته در حالی برای ساکنان پرشمار تهران آغاز می‌شود که آلوده‌تر از شروع هفته قبل است، اما خبری از تعطیلی و اقدامات دیگر نیست.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش و در پی بارندگی کم جانی که مناطقی از تهران را در بر گرفت، کیفیت هوا تا حدودی بهبود یافت و وضعیت قابل تحمل تری رقم خورد؛ هرچند هنوز کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است و تا رسیدن به وضعیت سالم راه باقی مانده است.

البته زمان زیادی از رسیدن کیفیت هوای تهران به وضعیت سالم و رهایی از آلودگی شدید نمی‌گذرد و هفته گذشته بود که بارندگی، ساکنان پرشمار تهران را از یکی از شدیدترین آلودگی‌ها در سال‌های اخیر نجات داد؛ بارانی که البته شدت بیشتری از بارش امروز داشت.

نکاتی که به خودی خود اهمیتی ندارند و تنها زمانی مهم می‌شوند که بدانیم این عوامل مقدمه تصمیمات برای روز‌های پیش روست. مثل تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برای هفته پیش روی که تاکید کرده اند میزان آلودگی کاهش یافته و تصمیم گرفته اند که هفته پیش روی اقدامات کنترلی اجرا نشود.

کدام اقدامات؟ تعطیلی مدارس، تشدید محدودیت‌های ترافیکی از جمله اجرای طرح زوج و فرد از در منازل، محدودیت تردد کامیون در شهر و توقف فعالیت معادن؛ اقداماتی که برای روز‌های آتی در دستور کار قرار ندارند و از هم اکنون می‌شود حدس زد که هفته‌ای آلوده‌تر پیش روی همگان است.

 
هفته‌ای آلوده‌تر و بدون تعطیلی پیش روی میلیون‌ها تهرانی +جدول

البته ماجرا فراتر از حدس و گمان است و برای پی بردن به آن می‌توان به شاخص آلودگی هوای تهران در روز‌های گذشته نگاهی انداخت. مثل شاخص آلودگی هوا در روز‌های هفته اخیر که از شنبه تا پنجشنبه به شدت افزایش یافته و حتی از محدوده «ناسالم برای گروه‌های حساس» به «ناسالم» برای عموم مردم رسیده است.

این در حالی ست که در روز جاری (جمعه، ششم دی ماه ۹۸) آلودگی تا حدودی کاهش یافته و آن گونه که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت اخیر به نسبت ۲۴ ساعت قبلی ۲۶ واحد کاهش یافته است؛ کاهشی که احتمالا نتیجه فرارسیدن تعطیلات آخر هفته و کاهش ترافیک است.

اما آیا این وضعیت پایدار خواهد بود و هفته آتی هوا آلودگی کمتری خواهد داشت؟ نگاهی دقیق‌تر به ارزیابی‌های روز‌های گذشته که این گونه نشان نمی‌دهد، به ویژه اگر به چند روز واپسین هفته گذشته نگاهی بیندازیم و دریابیم که شاخص آلودگی از محدوده «سالم» و حوالی عدد ۸۰ در شروع هفته به محدوده «ناسالم» برای عموم و حوالی عدد ۱۱۰ رسید.

هفته‌ای آلوده‌تر و بدون تعطیلی پیش روی میلیون‌ها تهرانی +جدول
اتفاقی که تکرار آن در هفته پیش روی، معنایی نخواهد داشت، جز اینکه هفته بعد شاخص آلودگی هوا خیلی زود از عدد ۱۵۰ یعنی مرز «ناسالم» برای همه مردم عبور خواهد کرد و اگر پایداری جوی ادامه بیابد و بارندگی در راه نباشد، می‌تواند آسمانی تیره و تار پیش روی میلیون‌ها تهرانی باشد؛ آلودگی آسیب زننده و زیانبار که همه مردم در معرض آن هستند، حتی دانش آموزانی که روز‌های گذشته و در آلودگی کمتر تعطیل شده بودند و مدرسه نمی‌رفتند. دانش آموزانی که باید روز‌های آتی در هوایی آلوده‌تر در کلاس‌های درس حضور بیابند و عملی یاد بگیرند هنوز برخی امور مهم در کشورمان «سلیقه»‌ای است، حتی وقتی پای جان مردم در میان است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵۲
بابا این مملکت رو دوهفته تعطیل زمستونی کنید خیلی سخته؟ شاید کارمندامون خیلییییییی کارین که مملکت می خوابه.بابا مملکت خیلی وقته خوابه.به خدا اتفاق مهمی هم نمی افته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
مرگ حقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
فردا مین مدرسه از پس فردا تا آخرهفته دوباره تعطیل میشه.
سال 82 آمدم تهران، محله ما شهرک پاس فرهنگیان، منطقه خلوت و آرام ، هنوز اتوبان حکیم تکمیل نشده بود. بلوار مرزداران هیچ چراغ قرمزی نداشت چون خلوت بود. اما الان صبح در مرزداران ترافیک میشه، عصر و شب نیز ترافیک میشه! چرا؟ برای اینکه در کوچه هایی با عرض کم، جواز ساخت 8 طبقه دادن، شهرداری میگه بودجه میخواد، و تراکم فروشی میکنه، در حالیکه همین تمرکز جمعیت، دوباره نیاز به بودجه بیشتر دارن، در یک دور باطل افتاده شهر تهران.... مگر آنکه سیاست تمرکز زدایی به اجرا در بیاد ، در عمل نه در شعار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
میخواستی بگی که نباید بذارن کسی بیاد تهران و مهاجرت کنن و..روت نشد
امکانات در تهرانه وهمه حق دارن برن تهران تهران تا 80 میلیون جا داره
درامد نفت هر جا بره باید دنبالش رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
چشم شهردار عملگرای سابق تهران روشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
همین کار رو در مشهد دارن انجام میدن.
این زبان هم چقدر سخته یادگرفتنش که زودتر پریم از اینجا
تولید زیاد خودرو های بی کیفیت بنزین بی کفایت مسئولین بی کفایت همه اینا باعث الود شدن هوا شده و هر سال به این الودگی اضافه میشه ، مگر اینکه خودروهای بی کیفیت تولید نشه بنزین بی کیفیت تولید نشه و مسول بی کفایت عزل بشه تا ایندگان بتون زندگی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
الان مدتهاست که خودروسازی ها مشکلات زیادی در تولید دارن و آمار تولید خیلی پایین اومده
جون مردم کوچکترین ارزشی برای دولتمردان ندارد
استعفای روحانی آخرین راهکار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
ربطش به الودگي هوا چيه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
اگه روحانی استعفا بده هوا خوب می شه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
روش این مسئولانه دیگه که یکی رو پیداکنه و ماسه کوزه هارو سرش بشکنه، البته روحانی هم همچین بی تقصیر نیست در رسوندن مملکت به ای فلاکت.
اين كه چيزي نيست . ما حاضريم به خاطر مافياي خودرو و خودكفايي در بنزين پتروشيمي و لجبازي با همه دنيا جان ٨٠ ميليون نفر را فدا كنيم .
باید خون گریست...
بیایید مشکل آلودگی هوای تهران را به معرض مسابقهٔ عمومی بگذارید .
هر کس بهترین راه حل را ارائه داد برندهٔ مسابقه خواهد بود و سزاوار دریافت گرانبهاترین جایزه .
یکبار هم شده از این شیوه استفاده کنید ، شاید جواب بده . . .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
پاسخش معلومه قانونشم تصویب شده اما کسی جون مردم براش مهم نیست و حال اجراشو نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
شرایط مسابقه اینگونه است راه حل باید هزینه و زحمتی برای مسئولین نداشته باشد و همچنین درآمد هم داشته باشد حالا اگر آلودگی هم رفع نشد مشکلی نیست این طرح برنده است
تا دوشتبه باد هست. از دوشتبه تا ۴شنبه باید دست بدعا شبم ..
وضعیت هوا بسیار عجیب و حیرت انگیز است گویا که اصلا زمستان نیست! انگار آرامش قبل طوفان است و خدا نکند که علائم پیش از زلزله باشد. بررسی کنید و دستگاه های مربوطه در موقعیت های اضطراری را گاهگاهی اماده برای چنین حوادث غیر قابل پیش بینی کنید.
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
نابغه هوا چه ربطی به زلزله داره ؟
این هم نتیجه تدبیر وتلاش مدیران کشور ست لابد!! ببینید اوضاع بدمان به کجا رسیده یک هفته بارون وبرف هم که می آید باید هورا کشید وریخت توی خیابان واز مدیران عزیز کشوری تشکر تشکر شکر سر داد بعد مدعی اند کشور اسلامی ست ودنیا باید بیاید از اینها یاد بگیرد مملکت داری را!!!!!! هورا .....
یک هفته است میگ منتظر بمانید ۵ شنبه باد و بارون در راهه. جمعه شد و هیچ خبری نیست و شاخص هوا همچنان ناسالم هست. فردا هم که باز با تردد شهروندان وضع بدتر خواهد شد. خواهشاْ یه راهکاری بگذارید چطور میشه با این شرایط زندگی کرد؟
فعلاْ که گرونی ها فراموش شده و فقط زنده موندن بزرگترین خواسته مون شده.
البته وضع از این هم افتضاح تر است. زمانی که مشاهده کنیم و ببینیم شاخص ها با دستکاری بدست میان تا از عواقب اونها جلوگیری بشه. یعنی پاک کردن صورت مساله
چهل سال انقلاب هیچ اموزشی در مدارس در امور اجتماعی نباشه یک سری مردم بی تربیت و بی قانون که به نظام شهری هیچ اعتمادی ندارن ... همه با ماشین که در هم می پیچن کنار هم پارک می کنن خیابانها رو قفل می کنن ... شهرها رو پر می کنن ... فقط بر طبل اموزشهای بی پایه ایی که در بزرگسالی فقط معانی مزخرف رو تداعی می کرد در جامعه وجود داره حال می خواین مردم با رضایت از حمل و نقل عمومی استفاده کنه؟ چ قانون مشتری مدار برای شهروند رو محافظت می کنید؟ به کدوم رفاه در حمل و نقل فکر کردید و به عرصه اوردید ... خط بی ارتی گاهی جولانگاه موتور و ماشینهای شخصی شده . اگر یک نفر شعار بنویسه فورا ظرف ۵ ساعت می نشونینش روی صندلی... چرا با بی تربیت های اجتماعی برخورد نمی کنید ... الودگی تا کی؟ حل شدنی نیست . عادی یا مزخرف زاده و ژن پست ... باید قوانین رو تعطیل کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
دوست عزیز جامعه ای که 5 درصد اون خودی باشند و نورچشمی و برخوردار از پول و پست و مقام و موقعیت این می شه این که می بینی
اون 95 درصد غیر خودی و بیخودی و نخودی هم که با دیدن تبعیض و بریز و بپاش اون خودی های نوکیسه و تازه به دوران رسیده سرشار از خشم و عقده شده اند و اگر اصول زندگی درست را تصادفا بدونن به دلیل لجبازی به اون عمل نمی کنن
الودگی هوا طرحی که من دارم لولهای مکش 40 متری یا بزرگتر جاهای خوب شهر قرار بدید دودها رو جمع آوری کنه و تو یه مخزن جمع بشه بازم خودش یه بازیافتی داره بصورت مکش دودها رو بکشه طول میکشه ساخت این طرح ولی عملی میشه یاحق
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
خیلی دانشمندی
م.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
چهه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
این جوک بود ؟؟
کل شهر را لئله کشی کنن ؟؟
شما اصلا تهران را دیدی ؟؟
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
من هم خیلی وقته میگم کار از کار گذشته و این شهر دیگه اینجوری ساخته شده و نمیشه خرابش کرد و از طرفی هم تکنولوژی ساخت اتومبیلهای برقی‌ کارامد که در توان خرید مردم باشه فعلا نداریم پس تا چند دهه ی آینده مجبوریم به فکر تصفیه هوای مصنوعی باشیم، البته در مورد روش انجامش طبیعتا من و شما صاحبنظر نیستیم و دولت باید‌سرمایه گذاری کنه و اول یک تیم مهندسی تشکیل بده تا روش انجامش رو ابداع کنند که مثلا میتونه از طریق ساخت دستگاههای تصفیه هوای بزرگ در ابعاد یک اتومبیل باشه که صدها عدد از اونها رو در سطح شهر نصب کنند و یک نیروگاه برق کوچک هم برای تامین انرژیشون احداث کنند. و یا مثلا یک سیستم لوله کشی مثل همین سیستم فاضلاب ساخته بشه که میشه «فاضل هوا» و هوای سطح شهر رو به خارج شهر مکش کنه . هزینش فکر نمیکنم به یک میلیارد دلار برسه که اگر در فازهای مختلف تقسیم بشه میتونه یک پروژه پنج ساله باشه و سالی دویست میلیون دلار براش اختصاص داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
تا ۵۰ متر هم میتونه مفید باشه!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
مهندس انرژی مورد نیاز برای طرحتون اونقدر زیاد میشه که میشه باهاش کل خودروهای تهران رو برقی کرد منطقی تر هم هست درضمن اون انرژی برای مکش در لوله چهل متری با سوختن گاز تامین میشه که ده برابر هوا آلوده میشه. شما اول یه اتاق در بسته رو تهران فرض بگیر پر از دودش کن بعد طبق مقیاس اتاق ببین چه دستگاهی میتونی بسازی که کل دود داخل اتاق رو مکش کنه و دودهای جدید هم سریع جمع کنه و البته انرژی زیادی نخواد. بهترین طرح ساختن فیلتری هست که روی هودرو ها نصب بشه تا آلودگی از مبدا از بین بره
همه جا و در هر مکان ،مردم از مملکت و مسئولان نالان و معترض هستن ،برای من جالبه پس اینهایی که تو صف انتخابات ساعتها میاستن کجان ؟؟؟
به فکر جان مردم باشید ، باید تعطیل شه حقیقت را باید پذیرفت
شهر تهران بخاطر عدم آینده نگری مسئولان، بی رویه بزرگ شده. از طرفی هم مردم رغبتی به استفاده از اتوبوس و مترو نشون نمیدن و سعی میکنن به هر طریقی یک ماشینی تهیه کنند و اینطوری شده که خیلی از خانواده های بعضا فقیر هم بیشتراز یک ماشین دارند. شاید بخش زیادی از مشکل مربوط به شهرداری و دولت باشه که به اندازه کافی به حمل و نقل عمومی اهمیت نمیدن و هزینه نمیکنند تا خدماتشون به حدی از کیفیت برسه که مردم رو جذب کنند. تبلیغات و فرهنگ سازی از طریق رادیو تلویزیون هم که هیچ. آقایون ادعا میکنند صداوسیما دانشگاهه ولی حاضر نمیشن در کنار انبوه تبلیغات چیپس و پفک و دوغ و ماست یک تیزر فرهنگسازی هم به مدت چند سال متوالی پخش کنند‌ تا فرهنگهای مفید رو به مرور در جامعه جا بندازند.
عملی ترین راه ، استفاده از ماشینهای هیبریدی و گاز سوز در کلان شهرهاست . این مسئله هم پول کلان میخواد هم رابطه خوب با دنیا ، جایی که کمپانی تویوتا به علت فروش یک خودرو به سفارت ایران در هند رسما از آمریکا عذر خواهی کرده ، این افکار بیشتر به رویا شبیه هست تا واقعیت . البتتتتتتته اگه مافیای خودرو اجازه بده .
این دولت که عرضه هیچی نداره
کشور طاعون زده
سازمان هواشناسي و سازمان محيط زيست اگر مطمئن هستند هفته آينده آلوده تر از اين هفته است .بايد به دولت تفهيم كنند كه به صلاح مردم است مراكز آموزشي و بعضي از ادارات (غير بيمارستانها و بانكها وسازمان هاي خدمات عمومي) ساير ارگانها را 2هفته كامل تعطيل كنند. مطمئن باشند هيچ كاري لنگ نمي ماند
شهرداری که اینهمه تراکم فروشی کرد وباعث آلودگی هوای تهران ومرگ خیلیها شد
همه ایران ریختند داخل تهران. مهاجر پذیری ، ساخت و سازهای بی رویه ، تمرکز ارگان های دولتی در تهران عامل عمده این وضعیت است. مردم هم بیفکر . همه هم باید با ماشین شخصی رفت و آمد کنند . هیچکس دلش بحال خودش و دیگران نمیسوزه .ا
منهر چه عمر کردم شنیدم مردم دعا مبکردند باران بیاد ولی ندیدم دعا کنند باد بیاد .واقعا مضحکه .تمام اتفاقات جوی زمینی دریایی علت علمی دارند حالا هی دعا کنید .خدا هم امرکرده بشرفکر کن من به نو شعور دادم هی نشین ودعا کن
شاخص همین الان از ۱۵۲ عبور کرد(البته متوسط شاخص) باز هم دست روی دست گذاشتن
اگه فردا اعلام کنند وضعیت اضطراربه و باید تخلیه کنید کسی حاضره تهران رو ترک کنه جواب نه هست چون مردم بدنبال پول و درآمد اومدند تهران رو به این روز انداختن و حاضرند بخاطر پول خود و خانواده را دچار انواع بیماری کنند ولی از پول نگذرند تا به دیگر شهرها و روستاها امکانات و رفاه مثل تهران ندهند وضع همینه ایران شده تهران
زمستان را تعطیل کنید و از تعطیلی تابستانی کم کنید.بچه ها !
شهرداران با فروختن تراکم و ساختنطبیات بالاتر پول بیشتر در کوچه های متر تا 8متری ـخه این چه وضعیتی برا مردم درست کردین نزدیک خون ما کوچه 2متری 8 طبقه بنا دادن .و حالا ما دیگه نمی تونیم توی حیاط خونه هیچ حریمی برای خانواده وجود نداره فقط پول پول پول مردم خره کی باشند...
مسوولین محترم ! فرض کنیم امشب هم یه نمه بارون زد ، فردا صبح تا ظهر دوباره شاخص تا ۱۶۰ میره و تا ده روز آینده خبری از بارندگی هم نیست الحمدلله ، خب بعدش چی؟؟؟ بشینیم دست به دعا همگی که بارون بیاد؟ یا باد بیاد که آلودگی رو ببره و از اونور بوی نامطبوع کذایی دوباره پخش بشه توی شهر ؟؟
بنزین بی کیفیت
تعطیلی مدارس برای کاهش آلودگی هوا نیست ،بلکه برای سلامتی نسل آیندهٔ‌مملکت است ، حضرات اگر کمی درست اندیشه کنند ؟ از آن همه حجم دروسی که در مدرسه ،و دبیرستان ،و دانشگاه در حافظهٔ پنهان مغز خود جمع کردند ،‌چقدر آن به درد ،‌زندگی ،و خدمت ،و کار ،و تولید ،آمده است ؟، فقط یک کمی با انصاف فکر کنید ؟ آلودگی هوای ایران عادی نیست ؟،، عامل پدافندی هم برای مقابله با آنرا ایران ندارد ؟،، پس به سلامتی نسل آیندهٔ‌مملکت فکر نمایید ؟ تجربهٔ تعطیلی چندین ماهه دوران بمباران شهر کرمانشاه را دارم که فرزند من بجای نه ماه ،سه ماه به مدرسه رفتند ؟ ناگفته نماند که ایشان از دبیرستان تیز هوشان دیپلم گرفتند ،و اکنون متخصص علوم اعصاب هستند ؟، زیاد نگران تعطیلی مدارس نباشید ،و از اینکه عده ای معلم هم به مدرسه نمیروند ،حسادت نکنید ؟،، میشود برای دانش آموزانی که ضعیف هستند ،کلاس جبرانی گذاشت ؟،،البته پدر ،و مادرها به سلامتی فرزندان خود بیشتر از درس ،و مدرسه اهمیت میدهند ؟،،بازهم نگران نباشید ؟،،مردم تهران هم اگر به سلامتی خود ،و همنوع خود اهمیت میدهند بطور کامل از خودرو شخصی استفاده نکنند ،و ساعت کار را یک ،الا دو ساعت کاهش دهند تا نیازی به خودرو شخصی نباشد ،و از حرکت موتور سیکلتها بطور جد جلوگیری شود ؟،،سلامتی یک جامعه مهمتر از هر چیزی میباشد ؟،،،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی