بازدید 5510
گزارش

داور باسابقه درجنجال‌سازی؛ چگونه مامور قضاوت بازی‌حساس‌لیگ شد؟

مشخص نیست فدراسیون به چه دلیلی این انتخاب عجیب را برای تنش زا‌ ترین مسابقه سال‌های اخیر در فوتبال ایران برگزیده بود.بعد از قضاوت نیمه اول که نیمکت دو تیم را بارها منفجر کرد، همه نگران سوت‌های جنجالی کاظمی در نیمه دوم بودند
کد خبر: ۹۲۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 26 September 2019

از همان زمانی که وحید کاظمی از سوی کمیته داوران برای قضاوت بازی حساس پرسپولیس و سپاهان انتخاب شد، گفته می‌شد که سوت‌های این داور جنجالی و بدسابقه، احتمالا باعث افزایش اصطکاک‌ها و تنش ها در این بازی حیثیتی خواهد شد، اما مشخص نیست فدراسیون به چه دلیلی این انتخاب عجیب را برای تنش زا‌ ترین مسابقه سال‌های اخیر در فوتبال ایران برگزیده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، کاظمی، طی فصل اخیر با سوت‌های جنجال و بحث برانگیز خود همواره در هجمه سکو‌ها قرار داشته و در تصمیمی پرشائبه از سوی کمیته داوران برای حساس‌ترین دیدار هفته چهارم انتخاب شد. آن هم در شرایطی که چندین تقابل اخیر دو تیم بارها به جنجال و درگیری و حتی خونریزی کشید. 

از سوابق تصمیمات جنجالی این داور می‌توان به دیدار جنجالی پلی آف لیگ دو، نیمه نهایی جام حذفی اشاره کرد و بعد از قضاوت نیمه اول که نیمکت دو تیم را بارها منفجر کرد، همه نگران سوت‌های جنجالی او در نیمه دوم بودند که با خویشتن داری بیشتر کادر دو تیم و بازیکنان در میانه زمین ، حوادث ناگوار به خیر گذشت.

کاظمی بعد از اینکه در چند صحنه سوت‌های مورد اعتراض به صدا درآورد، با دادن کارت زرد جنجال ساز و عجیب به وحید امیری یک بلوای دنباله‌دار را بنا نهاد و وینگر پرسپولیس که کسی از او بداخلاقی ندیده بود، در چند صحنه با اشاره به اشتباه داور متذکر شد که مرتکب خطای منجر به دریافت کارت نشده است.

در یکی از صحنه‌ها نیز که به نظر حق با امیری می‌رسید او بعد از اعلام خطا از سوی کاظمی، با تعجب و عصبانیت به سمت او رفت و در شرایطی که به نظر می‌رسید با تهدید توام با احترام به تصمیم داور قصد داشت غلط بودن سوت داور را نشان دهد، با رفتار تند کاظمی، تصمیمات قاضی میدان را به خدا واگذار کرد.

در آخرین دقایق وقت های تلف شده بازی نیز خطای کیانی روی ترابی درون محوطه جریمه از سوی کاظمی خطا تشخیص داده نشد، تا قرمزها برای همان چند دقیقه هم از شانس تساوی کشیدن نتیجه محروم شوند. حالا باید منتظر آنالیز تصمیمات این داور در یک برنامه بی طرف توسط کارشناسان داوری بود.

این داور می توانست با کارت زرد دوم وحید امیری را در دقیقه 95 اخراج کند اما تکل خشن امیری بجای تنبیه شخصی، منجر به کارت زرد به الهویی کمک مربی سپاهانی ها شد تا کلکسیون 10 کارت زرد این بازی پربرخورد کامل شود. واقعا اینهمه اشتباه در یک بازی آن هم مصافی حیثیتی چه واکنشی از سوی فدراسیون خواهد داشت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی