بازدید 7216
۱

۵ کشته در انفجار آزمایش یک پیشرانه در روس اتم

کد خبر: ۹۱۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱ 10 August 2019

شرکت روس‌اتم بامداد شنبه خبر داد که روز پنجشنبه در جریان انفجار آزمایش یک پیشرانه سوخت مایع یک راکت، دست کم ۵ نفر کشته و سه نفر به شدت مجروح شدند.

به گزارش «تابناک» فارس، شرکت روس‌اتم بامداد شنبه خبر داد که روز پنجشنبه طی یک حادثه در آزمایش یک پیشرانه سوخت مایل در منطقه «آرخانگلسک» ۵ نفر کشته و ۳ نفر نیز به شدت با آسیب دیدگی سوختگی مواجه شدند.

بر اساس گزارش‌ها، مهندسان و تکنسین‌های شرکت روس‌اتم در حال کار بر روی منبع قدرت ایزوتوپ یک سیستم پیشرانه بودند که این حادثه روی داده است.

خبرگزاری «اینترفکس» روز پنج‌شنبه به نقل از مقام‌های بندر آرخانگلسک خبر داده بود که در پی انفجار‌ها در نزدیکی این بندر، کشتی‌رانی در بخشی از دریای سفید به مدت یک ماه ممنوع خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

بر اساس گزارش‌ها پس از این حادثه، میزان تشعشعات رادیواکتیو برای مدت کوتاهی افزایش یافته، اما اندکی بعد این میزان به حالت عادی بازگشته است.

بر اساس اطلاعات دولتی، تاسیسات مرکزی آزمایش‌های تفنگداران نیروی دریایی روسیه در این منطقه واقع شده است.

همچنین منابع خبری روز جمعه (۱۸ مرداد/۹ اوت) نیز از وقوع چند انفجار در یک زاغه مهمات در منطقه سیبری خبر دادند.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داده در پی این انفجار‌ها که در شهر «کراسنویارسک»، سومین شهر بزرگ منطقه سیبری به وقوع پیوسته پنج نفر زخمی شده‌اند. خبرگزاری اینترفکس مدعی شده این انفجار‌ها بر اثر اصابت رعد و برق به وقوع پیوسته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
وقتی آمریکا از پیمان inf خارج شد روسها با سرعت بدنبال جبران این عقب ماندگی شدند و کاها که با عجله باشه اینجوری میشه دیگه / یکبار زاغه سلاح و الان این حادثه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی