بازدید 2748

کری: از زمان خروج از برجام با ایرانی‌ها گفتگویی نداشته‌ام

وزیر خارجه پیشین آمریکا با رد ادعاهای پمپئو و ترامپ گفت: از زمان خروج از برجام با ایرانی‌ها گفتگویی نداشته‌ام.
کد خبر: ۹۰۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴ 07 June 2019

وزیر خارجه پیشین آمریکا با رد ادعاهای پمپئو و ترامپ گفت: از زمان خروج از برجام با ایرانی‌ها گفتگویی نداشته‌ام.

به گزارش خبرگزاری مهر، جان کری وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری پیشین آمریکا امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج شده است، گفتگویی با مقامات ایرانی نداشته است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در این خصوص به شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی گفت: از وقتی که تصمیم به خروج از برجام اعلام شد من تنها با یک (مقام) ایرانی صحبت کردم.

جان کری در ادامه گفت که مواضعش درباره ایران به طور عمومی مطرح شده و مراوده غیررسمی و مخفیانه‌ای با مقام‌های ایرانی نداشته است.

وی در این باره گفت: من وزیر خارجه (ایران) را فقط چند دقیقه در کنفرانس امنیتی مونیخ دیدم. اما یک کلمه به ایرانی‌ها نگفته‌ام که باید چه بکنند یا نکنند. الان این وظیفه من نیست. مگر آنکه مثل همین الان به طور عمومی درباره آن صحبت کنم.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چند هفته پیش گفته بود: وزرای خارجه سابق باید صحنه را ترک کنند و امور دیپلماتیک را به جانشینانشان واگذارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر در سخنانی از اقدام کری برای گفتگو با مقام‌های ایرانی پس از پایان دوران مسئولیتش انتقاد کرده و آن را غیرقانونی خوانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی