بازدید 1754

سوسیالیست‌ها پیروز انتخابات اسپانیا با اکثریت پایین

حزب سوسیالیست پدرو سانچر، نخست وزیر اسپانیا ۲۹ درصد آرا را به دست آورده اما برای تشکیل دولت نیازمند ائتلاف با حزب چپگرای پودموس و احزاب منطقه‌ای یا راست میانه است.
کد خبر: ۸۹۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 29 April 2019

حزب حاکم سوسیالیست اسپانیا در سومین انتخابات پارلمانی چهار سال اخیر این کشور پیروز شده اما از رسیدن به اکثریت باز مانده است.

به گزارش تابناک، به نقل خبرگزاری رویترز، حزب سوسیالیست پدرو سانچر، نخست وزیر اسپانیا ۲۹ درصد آرا را به دست آورده اما برای تشکیل دولت نیازمند ائتلاف با حزب چپگرای پودموس و احزاب منطقه‌ای یا راست میانه است.

به این ترتیب سوسیالیست‌ها برنده ۱۲۳ کرسی از ۳۵۰ کرسی پارلمان شده‌اند، درحالی که شریک سابق ائتلاف آنها، پودموس، ۴۲ کرسی به دست آورده است.

به این ترتیب این دو حزب ۱۱ کرسی از حد نصاب لازم - ۱۷۶ کرسی - برای تشکیل دولت فاصله دارند.

به علاوه برای اولین بار از زمان پایان حکومت نظامی در دهه ۱۹۷۰، یک حزب راست افراطی هم وارد پارلمان خواهد شد. با شمارش تقریبا کل آرا حزب "بکس" بیش از ۱۰ درصد آرا را کسب کرده که معادل ۲۴ کرسی در پارلمان خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی است که حضور اسپانیایی‌ها در این دوره از انتخابات پارلمانی بسیار چشمگیر و ۹ درصد بیشتر از انتخابات سال ۲۰۱۶ بوده است. با این حال انتظار می‌رود که مذاکرات برای تشکیل دولت جدید این کشور ماه‌ها به درازا بکشد.

مشارکت در انتخابات ۷۵.۸ درصد بود که بالاترین میزان در چندین سال اخیر است.

هم‌چنین در کاتالونیا که تلاش آن برای جدایی از اسپانیا در سال ۲۰۱۷ شکست خورد، میزان مشارکت مردم در انتخابات روز یکشنبه ۶۴.۲ درصد اعلام شده است که نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ با ۴۶.۴ درصد، رشد قابل توجهی نشان می‌دهد.

یکی دیگر از نکات مهم این انتخابات سقوط حمایت از حزب "خلق" (پی پی) بود که تا ماه مه ۲۰۱۸ بر اسپانیا حاکم بود. "خلق"ها ۶۵ کرسی کسب کردند که بدترین عملکرد در تاریخ این حزب بود.

حزب خلق قبلا ۱۳۷ کرسی داشت و شکست یکشنبه به این معنی است که حتی در صورت ائتلاف با حزب راست میانه "شهروندان" و بکس شانسی برای تشکیل ائتلاف حاکم نخواهد داشت.

این سومین انتخابات ملی در اسپانیا ظرف چهار سال گذشته بود. هم‌چنین این اولین بار بود که پنج حزب اسپانیا هر کدام درصد قابل توجهی از آرا را به دست آوردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی