بازدید 15240

تقاضای بالگرد بدون سوخت برای الیگودرز!/ آبگرفتگی بخش‌هایی از شهرک شماره ۲ اهواز/ تخلیه ۱۲ روستا در دشت آزادگان/ موج جدید بارش‌ها به خوزستان می‌آید

در روز‌هایی که دیگر خبری از بارش‌ها نیست، در خوزستان تلاشی وسیع برای سنگر بندی گذرگاه‌ها و معابر در جریان است. سنگر‌هایی که قرار است ماموریت مهمی ایفا کرده و مانع از ورود سیلاب به شهر‌ها و روستا‌ها شده و از خانه و زندگی و مزارع مردم محافظت کنند. تلاشی وسیع که در بسیاری از نقاط به پیروزی هم ختم می‌شود، اما زور سیلاب فراتر از آن است که همه این بند‌ها مقابلش تاب بیاورند.
کد خبر: ۸۹۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 09 April 2019
تابناک اجتماعی -
از سیل گلستان بیش از سه هفته و از سیل لرستان بیش از دو هفته گذشته و آنچه در این مناطق در جریان است، تلاش برای رهایی از آب‌های باقی مانده و رهاندن مردم از مشقت‌هایی است که سیلاب بر جا گذاشته، اما در خوزستان اوضاع به گونه دیگری است.

به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که دیگر خبری از بارش‌ها نیست، در خوزستان تلاشی وسیع برای سنگر بندی گذرگاه‌ها و معابر در جریان است. سنگر‌هایی که قرار است ماموریت مهمی ایفا کرده و مانع از ورود سیلاب به شهر‌ها و روستا‌ها شده و از خانه و زندگی و مزارع مردم محافظت کنند.

تلاشی وسیع که در بسیاری از نقاط به پیروزی هم ختم می‌شود، اما زور سیلاب فراتر از آن است که همه این بند‌ها و مانع‌های تدارک دیده شده مقابلش تاب بیاورند. درست مانند آنچه روز گذشته در شیبان رخ داد و موجب شد دستور تخلیه این شهر ۴۰ هزار نفری بعد از شکستن بند در بالادست شهر، صادر شود و فاصله کم این شهر با اهواز، موجی از نگرانی بیافریند. موجی که در نتیجه اقدامات صورت گرفته فروکش کرد و اطمینان حاصل شد که حتی شیبان هم زیر آب نخواهد رفت.

تلاش‌هایی که ادامه دارند چراکه سیلاب در این استان ادامه دارد. سیلابی که همه امیدوارند مهار شود تا بعد کار بازسازی آغاز شده و با پای کار آمدن همه، پویشی فراگیر برای جبران خسارات ناشی از سیلاب در دستور کار قرار گیرد؛ فراگیر‌تر از آنچه در لرستان و گلستان در جریان است و از آن مهم تر، برنامه ریزی شده‌تر و همراه با تامین اعتبارات مورد نیاز.
 
آلودگی آب شهری شوشتر "کذب محض" است
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۹:۱۳

در پی طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب شهری به دنبال وقوع سیل و ماندن لاشه حیوانات در آب، دکتر نایب فدایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر این اخبار را بی‌اساس و کذب محض خواند و گفت: سلامت آب، روزانه با کلرسنجی (حداقل ١٦ نوبت در طول ٢٤ ساعت)، تعیین ph و نمونه میکروبی و شیمیایى توسط کارشناسان بهداشت محیط پایش می‌شود.

وی افزود: بیش از 60 مرکز جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در تمام نقاط شهرستان، روزانه و به طور مستمر، سلامت آب شهری را مورد پایش و سنجش قرار می‌دهند؛ تمامی این سنجشها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شوند؛ آزمایشات میکروبی آب آشامیدنی شهری و کلرینه بودن آن نشان از سلامت آب و قابل شرب بودن آن است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: دلیل دیگر بر رد این شایعات آن است که تاسیسات آبرسانی شوشتر از چاه‌های فلمن تغذیه شده و عملیات تصفیه و سالمسازی آن انجام و به شبکه آب شهری وارد می‌شود؛ چاه‌های فلمن یکی از منابع آب زیرزمینی بوده و لذا عملیات تصفیه فیزیکی و رسوبگیری مواد معلق توسط زمین به خوبی انجام می‌شود، حتی با وجود آب آلوده سطحی می‌توان آب بهداشتی و تمیز از لایه‌های زیرین برداشت کرد. از همه مردم می‌خواهم که به شایعات بی‌اساسی که در فضای مجازی می‌بینند توجه نکرده و تا از صحت مطلبی مطمئن نشده‌اند نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.

بازگشایی راه ارتباطی 620 روستای لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۸:۳۲

خداداد مقبلی، معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ایسنا گفت: در سیلاب شدیدی که در استان اتفاق افتاد خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها ازجمله شبکه ارتباطی راه‌ها وارد شد که از مهم‌ترین آن می‌توان به انسداد راه‌های اصلی، فرعی و همچنین قطع ارتباط 840 روستا با مرکز بخش‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی افزود: در هنگام وقوع سیل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تلاش زیادی برای حفظ ارتباط شبکه راه‌های اصلی و روستایی انجام داد و تعدادی از محورها را بازگشایی کرد اما به دلیل حجم گسترده تخریب و عدم پاسخگویی امکانات استان، 400 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از 19 استان با 600 نفر نیروی راهدار به استان لرستان منتقل شده است.

مقبلی اظهار کرد: با گذشت پنج روز از حضور این گروه‌های کاری و ادارات کل استانی، عملیات راه‌گشایی محورهای لرستان در 11 شهرستان در حال انجام است که تاکنون با تلاش شبانه‌روزی خود موفق به بازگشایی کلیه مسیرهای اصلی، فرعی و همچنین برقراری ارتباط 620 روستا از مجموع 840 روستای مسدود استان گردیده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسیرهای زیادی از راه‌های اصلی استان بازگشایی شده است و با برقراری تردد وسایل نقلیه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی در فرآیند امدادرسانی گروه‌های امدادی و خدمت‌رسان تسهیل و خدمات مطلوبی به آسیب‌دیدگان از سیل ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه خرم‌آباد-پل زال، تمام خودروهای امدادی و شخصی پلاک پلدختر از پرداخت عوارض معاف شده‌اند.

وی گفت: با بازگشایی محور پلدختر-معمولان به طول 50 کیلومتر ارتباط 8 روستای موجود در این محور نیز برقرار شده است علاوه براین در شهرستان پلدختر با تلاش شبانه‌روزی راهداران، راه ارتباطی محورهای روستایی باغ گل‌گل به کلک‌بیشه به طول 20 کیلومتر و 7 روستا بازگشایی شد.

وی ادامه داد: راه چولهول به طول 36 کیلومتر باز و ارتباط 30 روستا برقرار شد، محور چم‌مهر به طول 30 کیلومتر و 4 روستا ارتباط آنها برقرار شده، محور فرعی واشیان به طول 15 کیلومتر و 4 روستا و محور روستایی دمرود افرینه به طول 3 کیلومتر و 1 روستا بازگشایی شده است، دو روستای باقیمانده دمرود به علاوه محور روستایی بادامک به طول 35 کیلومتر در حال بازگشایی هستند.

مقبلی اظهار کرد: محور شول آباد به طول 15 کیلومتر به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای روستایی استان که ارتباط 140 روستا را با مرکز شهرستان الیگودرز برقرار می‌کند بر اثر بارش برف مسدود شده بود و ارتفاع برف در این مسیر به 6 تا 7 متر می‌رسید که با همت همکاران راهدار بازگشایی و ارتباط این 140 روستا برقرار شده است.

وی گفت: محور روستایی چم‌سنگر در مسیر خرم‌آباد-سپیددشت به طول 70 کیلومتر که بر اثر تخریب قسمت‌هایی از جاده و ابنیه فنی مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی و راه ارتباطی 15 روستای این محور امروز بیستم فروردین ماه با مرکز استان برقرار شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در شهرستان دلفان نیز 14 محور روستایی در سیلاب مسدود شد که تاکنون با بکارگیری تمام امکانات ماشین‌آلاتی و ظرفیت نیروی انسانی تعداد 12 محور بازگشایی و ارتباط 150 روستا با مرکز شهرستان برقرار شده است.

این مسئول اضافه کرد: در شهرستان الشتر به دلیل وقوع سیل و تخریب شبکه ارتباطی، راه 45 روستا قطع شده بود که با تلاش بی‌وقفه عزیزان راهدار تاکنون 30 روستا بازگشایی و تردد برقرار شده است.

مقبلی اظهار کرد: راه‌های ارتباطی شهرستان‌های رومشکان، ازنا و دورود به طور کامل بازگشایی شده و تردد در همه مسیرهای این شهرستان‌ها برقرار است همچنین در شهرستان کوهدشت که راه ارتباطی 98 روستای آن مسدود شده بود با تلاش مضاعف نیروها و بهره‌گیری از امکانات راهداری تاکنون راه 87 روستا بازگشایی و تردد برقرار شده است.

تصویر هوایی از معمولان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۸:۱۲

تقاضای بالگرد بدون سوخت برای الیگودرز!/ آبگرفتگی بخش‌هایی از شهرک شماره ۲ اهواز/ تخلیه ۱۲ روستا در دشت آزادگان

غرق شدن زنی ۵۰ ساله در سیلاب شهرستان تویسرکان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۷:۴۸

فرمانده انتظامی شهرستان "تویسرکان "، از غرق شدن زنی ۵۰ ساله در سیلاب اخیر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد معصومی اظهار داشت:برابر اعلام گشت کلانتری ۱۱ شهرستان تویسرکان و بر اساس اعلام همسر این متوفیه، نامبرده با خانم خود که حدودا ۵۰ ساله بوده در حال تردد از کنار رودخانه گزندر بوده اند که در محدوده محلی به نام کندوخانه پایش لیز خورده و داخل آب رودخانه افتاده است.

وی افزود: بر طبق ادامه اظهارات همسر این خانم، به علت فشار زیاد آب آنان موفق به نجات وی نشده و آب او را حدود ۳ کیلومتر با خود برده، که با تلاش زیاد ماموران و اهالی محلی جسد نامبرده در داخل چوب‌های داخل سیلاب و بعد از طی مسافتی نسبتا طولانی کشف شد.

خسارت تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۷:۰۴

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تا این لحظه 40 هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرده است؛ این خسارات در بخشهای کشاورزی، مسکن شهری و روستایی، عشایر، راه‌های ارتباطی، معابر شهری، برق، گاز، ماشین‌آلات و تاسیسات زیربنایی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با این سیلاب گفت: بازگشایی 13 انشعاب از خروجی‌های کرخه به سمت تالاب هورالعظیم به منظور تسریع در خروج سیلاب، احیاء کانال بحره در پایین‌دست اهواز به منظور انتقال بخشی از سیلاب به تالاب شادگان و کاهش سیلاب ورودی به دارخوین و خرمشهر، شناسایی 513 نقطه بحرانی و ترمیم و استحکام‌بخشی سیل‌بندها با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی، پایداری آب غدیر و کانال پای پل و احیای کانال سلمان با توجه به کدورت رودخانه در هنگام سیلاب از جمله اقدامات مهم برای مقابله با این پدیده بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت بارش و سدها در خوزستان بیان کرد: میانگین بارش از ابتدای سال آبی تاکنون حدود 500 میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته 275 درصد و نسبت به بلند مدت 70 درصد افزایش داشته است. همچنین میزان آورد سدهای خوزستان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته 350 درصد و نسبت به بلند مدت 65 درصد افزایش داشته است. وی مجموع کل ظرفیت سدها را 22 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 97 درصد مخازن این سدها پر شده است.

لزوم به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۶:۳۸

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بخشی از کشور با مشکل سیل مواجه شده است و این مساله شرایط داوطلبان و آرامش آن‌ها را برای شرکت در آزمون‌های مختلف به مخاطره انداخته است، لازم است که این آزمون‌ها با تاخیر انجام شود تا حق استان‌های سیل زده ضایع نشود.

علی گلمرادی درخصوص لزوم تاخیر در زمان برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش، اظهار کرد: در این زمینه تقاضاهای بسیار زیادی از استان‌های سیل زده به مجلس ارسال شد و اظهارات آن‌ها نیز با توجه به شرایط خاص و مشکلاتی که برای تعداد زیادی از داوطلبان و دانشجویان پیش آمده است اظهارات درستی بود.

تهدید روستاهای بندرترکمن با سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۶:۰۴

هیوه چی فرماندار بندرترکمن گفت: دیواره رودخانه قره سو در روستای آباد شکسته و حجم آب زیاد است که روستا‌های شهرستان بندر ترکمن را تهدید می‌کند. ۳۰۰ نیرو که از این تعداد ۱۰۰ نفر از لشکر ۳۰ پیاده گرگان و مابقی از نیرو‌های سپاه، بسیج، شهرداری، بخشداری، دهیاری و نیرو‌های مردمی پای کار هستند.

هیوه چی افزود: دستگاه‌هایی مانند، بیل مکانیکی، بردوزل، کامیون و همه لوازمی که برای بستن دیواره شکسته شده لازم است در محل مستقر است. باران رگباری مداوم توام با طوفان در آخرین روز‌های سال ۹۷ که تمام گلستان را در برگرفت باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سد‌ها و به تبع آن بروز سیلاب از شرق این استان شد و در ادامه بخش‌های وسیعی از منطقه بویژه در شمال و شمال غرب را هم به زیر آب برد.

تصویر هوایی از آق‌قلا
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۶:۰۰

تقاضای بالگرد بدون سوخت برای الیگودرز!/ آبگرفتگی بخش‌هایی از شهرک شماره ۲ اهواز/ تخلیه ۱۲ روستا در دشت آزادگان

ادامه ممنوعیت تردد در محور اهواز – شوش
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۵:۵۳

رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: با توجه به آبگرفتگی محور اهواز – شوش تردد از این مسیر همچنان ممنوع است و و بعید است به این زودی بازگشایی شود.محور اهواز – ملاثانی – شوشتر – دزفول – اندیمشک و بالعکس به عنوان محور جایگزین این مسیر تعیین شده است که اکنون تردد در این مسیر به کندی انجام می‌شود.

دولتشاهی گفت: در مسیر اهواز – آبادان مشکلی وجود ندارد و تردد انجام می‌شود. همچنین در حال حاضر به علت بارندگی جاده‌های خوزستان لغزنده هستند.

مرز چذابه تا اطلاع ثانوی تعطیل است
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۵:۴۲

غلامرضا بلوطی ناظر گمرکات خوزستان میرزا اظهار کرد: راه‌های ارتباطی مسیر مرز چذابه دچار آبگرفتگی شده‌اند و شرایط تردد در این مسیر به شکلی است که تصمیم گرفتیم پایانه مرزی چذابه را تعطیل اعلام کنیم. با تصمیم مدیریت بحران دشت آزادگان به علت سیلاب و مسدود شدن راه ارتباطی مرز چذابه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

از صادرکنندگان تقاضا می‌شود از مرزهای دیگری برای صادرات کالای خود اقدام کنند زیرا این پایانه مرزی تعطیل است و امکان صادرات از آن وجود ندارد. با بهبود شرایط منطقه و فروکش کردن آب در مسیرهای مواصلاتی به پایانه در خصوص بازگشایی مرز و از سرگیری روند صادرات تصمیم گیری خواهیم کرد.

سیل جان زهرای ۱۱ ساله را گرفت
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۵:۱۲

سرپرست فرمانداری میامی گفت: دختر بچه‌ی ۱۱ ساله در زمین کشاورزی به‌ داخل رودخانه پرت شده و جان خود را از دست داد.

آبگرفتگی مردم منطقه عین ۲ را آزار می‌دهد
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۴:۵۰

فرماندار اهواز گفت:طول کانال چمران چندین کیلومتر است که پس از انسداد نیز تا چند ساعت پس از اتمام عملیات، آبگرفتگی مردم منطقه عین ۲ را آزار می‌دهد و در انتهای این کانال، منازل مسکونی قرار دارند.

اسکان اضطراری ساکنان روستای چم شیر
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۴:۴۹

فرماندار سیروان گفت: سایت اضطراری روستای چم شیر با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران تسطیح و برای اسکان اهالی این روستا آماده سازی شده است.

کنترل و تقویت سیل بندها در روستاهای غرب کارون
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۴:۰۸

بخشدار مرکزی خرمشهر گفت: کنترل و تقویت سیل بندها روستاهای حاشیه غرب کارون حوزه خرمشهر همچنان ادامه دارد.

موج جدید بارش‌ها به خوزستان می‌آید
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۳:۴۵

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود موج بعدی بارش‌ها برای استان از اوایل روز جمعه خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد سامانه بارشی فعالی از روز جمعه 23 فروردین ماه وارد کشور شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهدبود، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود:

شنبه مورخ 98/1/24: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استانهای مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان

یکشنبه مورخ 98/1/25‌: رگبار باران همراه با رعدوبرق در نیمه شرقی مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی‌، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب و جنوب کرمان.

بر اساس خروجی مدل‌های عددی در شرق مازندران و گلستان از بعد از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه مقدار بارش تجمعی در حد قابل ملاحظه (50 تا 100 میلیمتر) برآورد می‌شود. تا روز جمعه روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود و سبب افزایش ذوب برف می‌شود، انتظار می‌رود پیامد این شرایط افزایش شدت جریان در نهرها و رودخانه‌های منطقه شود.

بر این اساس توصیه می‌شود سازمانهای مسئول و مدیریت بحران اقدامات لازم را به‌کار گیرند.

خسارات سیل به مدارس ایلام
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۳:۲۳

مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: سیل های اخیر خسارات قابل تو جهی به مدارس ایلام وارد کرده که در حال برآورد و بررسی هستند.

رانش زمین در ۶۰ روستای سیل زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۵۳

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: ۶۰ روستای لرستان دچار رانش و لغزش شده که یک تهدید است و می‌تواند مشکل‌زا باشد.

تعطیلی مرز چذابه تا اطلاع ثانوی
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۳۵

سرپرست گمرک چذابه از تعطیلی مرز چذابه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

خسارت ۲۵۷ میلیارد تومانی بارش‌ها در استان زنجان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۳۳

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان: بارندگی‌های اخیر در استان زنجان بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

تعطیلی ۴ جایگاه سوخت در مسیر اهواز - شوش به علت سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۱۸

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان از تعطیلی ۴ جایگاه سوخت در مسیر اهواز - شوش به علت سیلاب و آبگرفتگی خبر داد.

سیل بند روستای طگطاگه شکست
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۲:۰۴

سرپرست بخشداری بستان از شکسته شدن سیل بند روستای طگطاگه در این بخش خبر داد.

سیلاب مسیر ارتباطی بیش از ۱۲۰ روستا در خوزستان را بست
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۵۴

معاون وزیر راه و شهرسازی در اهواز از مسدود شدن مسیر ارتباطی بیش از ۱۲۰ روستا استان ناشی از سیلاب اخیر خبر داد.

پنجمین مرحله کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده کشور ارسال شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۳۶

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد گفت: کمک‌های مردمی بسیج شهرستان پارس آباد در پنج مرحله جمعا به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.

خسارت سیل به بخش کشاورزی اسفراین
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۲۶

فرماندار اسفراین گفت: بارش رگباری باران و جاری شدن سیلاب بعد از ظهر دوشنبه به بخشی از کشتزار‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.

آبگرفتگی بخش‌هایی از شهرک شماره 2 اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۱۶

اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: حجم آب اطراف شهرک صنعتی شماره 2 اهواز بسیار زیاد است و خیابان‌های این شهرک زیر آب هستند. با توجه به اینکه شهرک صنعتی شماره 2 اهواز در مسیر سیلاب قرار دارد، مسیرهای ورودی به آن و همچنین خیابان‌های داخلی شهرک دچار آبگرفتگی شده‌اند. اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند، آب کم کم وارد واحدهای صنعتی خواهد شد و این واحدها را دچار خسارت و مشکل خواهد کرد.

 

انتقاد از وضع توزیع چادر در مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۶

انتقاد از نحوه توزیع چادر در مناطق سیل‌زده لرستان از موضوعات مطرح شده در ستاد بحران بود تا استاندار لرستان خطاب به مدیرعامل هلال‌احمر بگوید «اگر قضیه چادر را حل نکردی ول کن برو».

کمک ۳۰۰ میلیونی مردم سیستان‌وبلوچستان به سیل‌زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۵

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست استان به هموطنان سیل‌زده استان گلستان، ۳۰۰ میلیون تومان است.

خسارت کشاورزان همدانی پرداخت می شود
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۴

خسارت کشاورزانی که از سیلاب های اخیر در استان همدان دچار ضرر و زیان شده اند از امروز پرداخت می شود.

اعزام نیروهای کمکی اورژانس 11 استان به مناطق سیل‌زده خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۳

دکتر شهیار میرخشتی رئیس مرکز اوررژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان اظهار کرد: 108 نفر از نیروهای فوریت‌های پزشکی با 30 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه هلیکوپتر امداد هوایی به همراه تجهیزات پزشکی کامل و یک بیمارستان صحرایی 50 تخت‌خوابی جهت خدمات‌رسانی درمانی به بیماران و سیل‌زدگان به استان خوزستان اعزام شده‌اند.

وی افزود: این اکیپ‌های کمکی از استان‌های تهران، کرمان، همدان، کردستان، اصفهان، تبریز، قم، اراک، بوشهر، کاشان و کرمانشاه به استان خوزستان اعزام شده‌اند.

فروکش کردن آب در اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۵۲

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: پس‌زدگی فاضلاب حاصل بالا آمدن آب رودخانه کارون بوده و نیرو‌های شهرداری در حال پمپاژ فاضلاب به رودخانه هستند.

آغاز ارزیابی خسارت منازل مسکونی شعیبیه بعد از فروکش کردن آب
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۴۳

اکبر حسین زاده رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شوشتر اظهار کرد: ترمیم حدود 20 کیلومتر از سیل بند غرب شعیبیه بر عهده اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شوشتر بود که با تلاش به سرانجام رسید. بعد از زیر آب رفتن سیل‌بند کار ترمیم متوقف شد و دستگاه‌ها و ماشین آلات این اداره برای خدمات رسانی به سیل زدگان بسیج شدند. شهر اهواز در حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کارون است . شب گذشته به صورت ناگهانی بخش زیادی آب به صورت سیلاب از کانال‌های کرخه به سمت اهواز هدایت شد و بخشی از مناطق اهواز دچار آبگرفتگی شدند.

در هفته‌های اخیر با بالا امدن سطح رود خانه های خوزستان و ایجاد شرایط بحرانی برای خوزستان بسیاری از ارگان‌ها درگیر کمک رسانی به مردم و ایجاد سید بندها شدند. یکی از این ارگان ها، شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران(متن) است که با ایجاد سیل بند و تقویت سیل بند های موجود، شهر رفیع را تا کنون از خطر سیل حفظ کرده است. همچنین هفته گذشته با انفجار دژ باکری و انتقال آب به هورالعظیم باعث شدند تا برای شهرهای رفیع و سوسنگرد مشکلی پیش نیاید.

لوازم التحریر به دست دانش آموزان سیل زده رسید
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۴۲

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از ارسال تعدادی لوازم التحریر به دست دانش آموزان سیل زده خبر داد.

تخلیه ۱۲ روستای درگیر سیلاب در دشت آزادگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۴۰

معاون فرماندار دشت آزادگان از تخلیه ۱۲ روستای این شهرستان به طور کامل و یا بخشی از آن‌ها به دلیل گرفتار شدن در سیلاب خبر داد.

اسکان مردم سیل‌زده و توزیع وسایل ورزشی در کمپ ورزشگاه تختی اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۳۸

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهارکرد: باتوجه به شرایط خاص استان در پی وقوع سیل، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز با همکاری هیات‌های ورزشی به ویژه هیات ورزش‌های همگانی استان، کمپی را در ورزشگاه تختی اهواز ایجاد کرده است که اکنون نیز 25 خانوار در این کمپ مستقر هستند.

وی بیان کرد: تعدادی وسایل ورزشی نیز بین فرزندان این خانواده توزیع شد و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم. آقای داورزنی، معاون وزیر ورزش هم شب گذشته از این کمپ و شرایط ایجاد شده برای مردم دچار سیل بازدید داشت که امکانات فراهم شده را مناسب ارزیابی کرد.

کمک ۵۳ میلیون تومانی امدادگران کرمانی به سیل‌زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۳۵

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان گفت: امدادگران کمیته امداد استان کرمان تاکنون ۵۳ میلیون تومان از حقوق ماه جاری خود را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص داده‌اند.

استقرار بیمارستان صحرایی کرمان در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۳۱

مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا کرمان گفت: ۸ دستگاه اتوبوس با تجهیزات کامل پزشکی و نیرو‌های درمانی اعزام شدند.

یک بالگرد بدون بنزین بدهید
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۲۶

فرماندار الیگودرز گفت: خودمان بنزین تهیه کرده‌ایم و تنها یک بالگرد بدون بنزین می‌خواهیم؛ روستا‌های ما از نظر پزشکی و آذوقه در مضیقه هستند.

آذربایجان‌شرقی به عنوان استان معین ایلام انتخاب شده است
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۱۹

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی به‌عنوان معین استان ایلام انتخاب شده‌اند.

بازگشایی محور ایلام به سمت صالح آباد و مهران
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۱۷

رئیس پلیس راه استان از بازگشایی مسیر ایلام_صالح آباد که در بارش‌های اخیر دچار رانش شده بود خبر داد.

محور جغتای - انداده بازگشایی شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۹:۵۷

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای گفت: محور جغتای - انداده در غرب خراسان رضوی بازگشایی شد.

سیل خوزستان باید یک موضوع ملی قلمداد شود
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۹:۵۲

آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: سیل رودخانه های کارون، کرخه و دز باعث آسیب جدی به اقتصاد کشاورزی و دامپروری استان و تخریب زیر ساخت ۱۸۲ روستا و چند شهر در پایین دست، شده است که می توان از سیلاب خوزستان به عنوان فاجعه ملی تعبیر کرد.

آیت الله فرحانی افزود: سیلاب خوزستان بسیار مخرب تر از سیل گلستان و سایر استان ها است زیرا هم وسعت آن و هم ماندگاری و قدرت تخریبی آن بیشتر است .فراموش نکنیم خوزستان تولید کننده نخست گندم کشور می باشد که در این سیلاب ضربه اصلی به همین بخش وارد شد.

وی گفت: در گفتگوی تلفنی با حاج آقا صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده، خواستار تامین ۲۰۰ قایق تندرو از طریق نیروی دریایی سپاه شدیم که ایشان قول دادند تا در اسرع وقت با انعکاس این تقاضا به فرماندهی کل سپاه نسبت به تامین ۲۰۰ دستگاه قایق اقدام شود.

۷۱۶ هزار دانش آموز خوزستانی از سیلاب متأثر شدند
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۹:۳۳

محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۴ شهرستان دزفول، شوش، شاهور، شوشتر، باوی، اهواز، کارون، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، هویزه و بستان توسط سه رودخانه کارون، دز و کرخه دچار سیلاب شدند. تعداد دانش آموزان مناطق سیل زده استان ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر است و ۸۵ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه هم تاکنون آسیب دیدند.

وی افزود: ۲۰۷ مدرسه، اردوگاه و یک سالن ورزشی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و ۱۴ هزار نفر هم در مناطق امن در مدارس اسکان پیدا کردند. این ۱۴ شهر میان هفت معاون آموزش و پرورش خوزستان تقسیم شده و نخستین اقدام تشکیل ستاد مدیریت بحران در آموزش و پرورش استان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در مناطق آموزش و پرورش اهواز ستاد امداد فرهنگیان تشکیل شد و کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اقلام مورد نیاز جمع آوری و به مناطق سیل زده اعزام شد. یکی از اقدامات آموزش و پرورش در زمان شروع بحران سیلاب در استان ایجاد آشپزخانه و توزیع غذای گرم میان سیل زدگان بود و اغلب آشپزخانه‌ها توسط فرهنگیان تشکیل شد.

وی گفت: همچنین با همکاری سپاه خوزستان برای انتقال سیل زدگان استان به مناطق امن وسیله نقلیه فراهم و توزیع وسایل ورزشی میان دانش آموزان مستقر در اردوگاه‌ها و مدارس سیل زده بود. حمام و سرویس بهداشتی سیار از دیگر خدمات ما به سیل زدگان استان بود.

تخریب پل‌های غیرمجاز در فشم برای رفع نگرانی سیلاب
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۹:۱۱

با افزایش بارش‌های نوروزی در سراسر کشور، امسال تهران هم از نزولات آسمانی بی بهره نماند و بارش‌های خوبی در روز‌های دوازدهم و سیزدهم فروردین در پایتخت و به خصوص ارتفاعات ثبت شد. بارندگی‌ها البته در برخی مناطق تهران از جمله فشم به بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی منجر شد که با بررسی‌های حوزه قضایی بخش رودبار قصران (فشم) مشخص شد، وجود پل‌های متعدد غیرمجاز در مسیر رودخانه که صاحبان خانه باغ‌های اطراف ساخته اند، با بروز شدت بارش‌ها و در جریان بودن قطعات درخت و سنگ در مسیر رودخانه منجر به بسته شدن راه آب و ورود سیل به خانه‌های مردم شده است.

براساس تصمیم مقام قضایی و اداره امور آب شمیرانات، پل‌های غیرمجاز ساخته شده در بستر رودخانه شناسایی و تخریب شد. به گفته مهرطلب رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران (فشم)، برخی از مردم محلی منطقه و صاحبان خانه باغ‌ها بدون توجه به قوانین و اخطار‌ها مبنی بر رعایت فاصله با حریم رودخانه، ​ اقدام به توسعه املاک خود تا مرز رودخانه کرده بودند.

این مقام قضایی افزود:​ ما برای رها سازی اراضی ملی از تصرفات غیرقانونی، هیچ اغماضی نداریم و کسانی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کنند قطعا برابر قانون برخورد می‌شود. صرف این که فردی بگوید سند دارد، نمی‌تواند به حریم رودخانه تجاوز کند، کدام شورای اسلامی، دهیاری و حتی کمیسیون ماده ۱۰۰ به افراد اجازه می‌دهد در حریم رودخانه ساخت و ساز کنند؟ در سال‌های اخیر بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از اراضی ملی در منطقه فشم رفع تصرف شده است.

در ادامه غفاری مدیر امور آب شمیرانات با اشاره به خسارت‌هایی که پل‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه ایجاد کرده است، گفت: بیش از ۲۰۰ پل تاکنون تخریب شده که صاحبان خانه باغ‌ها بدون مجوز روی رودخانه ساخته بودند. حریم رودخانه مشخص است یعنی بر اساس نقشه‌ها عرض بستر حدود ۵۰ متر است و حریم از دو طرف ۶ متر می‌شود، اما اینجا حداقل ۲۰ تا ۳۰ متر از دو طرف رودخانه تصرف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
متن بدون عکس یعنی هیچی ...
دستگاههای مسئول و ناظر کجا بوده اند که عده ای با خیال راحت اقدام به ساخت پل غیر مجاز بر روی رودخانه کرده اند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
سد غرمجاز، پل غیرمجاز ، ریل راه ،هن غیرمجاز ، ساخت و ساز غیرمجاز در مسیر سیلاب ، پرکردن مسیل و ایجادخیابان و فضای تفریحی بر روی آن ، ساخت بوستان در مسیر سیلابها و ...........................
متاسفانه ما آنقدر که به توسعه و پیشرفت بها می دهیم به پیشگیری و نگهداری بها نمی دهیم در حالی که بسیاری از سازمان های حمایتی از قبیل بیمه در جهان وجود دارند که با سرمایه گذاری در پیشگیری توانسته اند از بسیاری از خسارات جلوگیری و درآمد خود را افزایش دهند که هم به نفع مردم و هم به نفع سازمانها است و این موضوع در تمام موارد از قبیل جاده ها / پزشکی / محیط زیست / مسکن و ... مصداق دارد مثلا در زمینه راه و جاده سازی روکش آسفالت شبیه دندان است که اگر به محض ظاهر شدن پوسیدگی اقدام نشود منجر به از بین رفتن دندان می شود اگر در جاده های آسفالته نگاه کنید بعد از مدتی بدلیل کاهش قیر و نشست ترک هایی ظاهر می شود که با پاشش قیر میان درزها استحکام آن افزایش می یابد ولی ما صبر می کنیم وقتی جاده کاملا تخریب و بسیاری از ماشین ها دچار خسارت و عده ای کشته شدند اقدام به تعویض آسفالت می کنیم. بسیاری از شهرها می توانستند از طریق لایروبی و خاکریز در مقابل سیل مهار شوند ولی صبر کردیم کارد که به استخوان رسید اقدام می کنیم و باید بدانیم که نه تنها سیل زدگان دچار خسارت می شوند بلکه همه مردم ایران دچار خسارت می شوند چون بهر حال از بودجه ای که متعلق به همه مردم است خرج می شود که البته باید هم خرج شود.
نیرو‌های شهرداری در حال پمپاژ فاضلاب به رودخانه هستند....!!! فاضلاب تو رودخونه؟؟؟؟!!! بعد میگن چرا طبیعت نابود شد....!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
الان همه جا رودخونه شده
در هنگام توزیع امکانات دو گزینه را باید در اختیار آسیب دیدگان قرار می دادند 1(- کمک نقدی 2 - کمک غیر نقدی) و بر اساس کد ملی . یقیناً اکثر آسیب دیدگان به سمت کمک نقدی می رفتند و از حیف و میل کمک های غیر نقدی و توزیع نامناسب آنها جلوگیری می شد یعنی یک تیم مامور شناسایی آسیب دیدگان و درصد آسیب دیدگی می شد و آنرا در یک دیتابس بر اساس کد ملی ثبت می کرد و چند تیم دیگر مسئول توزیع بر اساس کد ملی که همه چیز بطور عادلانه توزیع می شد. الحمد الله ما که هم آدم نخبه در این زمینه داریم و هم زیرساخت های آنرا داریم تا جایی که در زمینه انتخابات تا حد رای گیری الکترونیک پیش رفتیم ولی شورای نگهبان قبول نکرد. و باز هم از کسانی که خالصانه نه از روی ریا خدمت به سیل زدگان کردند آرزوی پاداش الهی می کنیم
منظورت بالگرد بدون سوخت هست دیگه نه بدون بنزین؟ درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
حتما از بالگرد های مترقی ای است که با انرژی خورشیدی کار میکند!!!!
نوشدارو بعد از مرگ سهراب گفتار کلیه مقامات
اقماض نمیکنیم
از طریق قضایی پیگیری میکنیم
نظارت میکنیم
مواطبت میکنیم
ودر نهایت
درست میکنیم
درست میشود
چرا از آسیب های سیل به هموطنان عربمان چیزی نمی نویسید؟ هر چند که مسئولین جز عکس تبلیغاتی برای مناطق سیل زده کاری نکرده اند اما هموطنان عرب ما حتی از انعکاس رسانه ای مشکلاتشان هم محروم هستند (مگر رسانه های مجازی که بدون تبعیض و بدون درجه یک و دو کردن ایرانیان صدای همه ایرانیان هستند)
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
آره شما درست میگویید
ما از تمام دنیا بهتر و عالی تر و مسلمان تر و با هوش تر و تمیز تر و پاک تر و پیشرفته تر و
خلاصه ما فقط خوریم و بقیه هم با فاصله زیاد پشت ما هستند
يكي نيست به اين نمايندگان بگه با اين کارها نميشه كشور را اداره كرد بجاي اين هزينه هاي ....بهتره بودجهاي در نظر بكيريد تا هر استان داراي 5يا 6 هليكوپتر امداد و نجات ....
شهرسازی و مکانیابی ،و احداث ساختماهای مسکونی در ایران در حد صفر است ؟ در همین دو تصویر هوایی آق قلاق ،و معمولان ، میشد با چندین بلوک آپارتمانی اسکلت بتونی با فضاهای باز بین بلوکها از اینگونه حوادث جلوگیری نمود ،و برای دامداران هم در مکانهای امن ،و خارج از خطر آبگرفتگی سازههای مقاوم طراحی و احداث نمود ؟ چند سال قبل در استان گرگان سیل جان صدها مسافر را گرفت ، مسالهٔ مدیریت در ایران جدی گرفته نمیشود ، تخصص صدها برابر ارزنده تر از تعهد است ؟،،
توگلستان چرا یک درخت هم در عکسها دیده نمیشود.کل دشت کشت شده حتی داخل شهر هم درخت وجود ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم