بازدید 2888

درگیری‌ها در پایتخت زیمبابوه با سه کشته

کد خبر: ۸۲۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ 02 August 2018

منابع خبری زیمبابوه اعلام کردند که بر اثر درگیری میان معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای محلی با نیروهای پلیس، دست کم سه نفر در پایتخت این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای هراره 24 نوشت: نتایج اولیه انتخابات پارلمان حاکی از پیروزی حزب زانو پی اف (حزب حاکم) است و شماری از معترضان، این حزب را به تقلب در انتخابات متهم کرده و با تجمع در خیابان ها با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

بر این اساس، معترضان خواستار مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری شده اند و این در حالی است که هیات عالی انتخابات این کشور پیشتر اعلام کرد که حداکثر تا پنج روز پس از انتخابات، نتایج آن اعلام می شود.

خبرگزاری آلمان به نقل از «بیتی تیندای » یکی از رهبران مخالفان دولت نوشت: عنوان می شود شش نفر به ضرب گلوله زخمی و دو نفر نیز کشته شده اند.

رسانه های محلی از استقرار زره پوش ها و حضور گسترده نیروهای پلیس در خیابان های پایتخت خبر دادند.

انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای شهرداری هشتم مرداد در سراسر زیمبابوه برگزار شد. نتایج انتخابات ریاست جمهوری هنوز اعلام نشده است اما نامزد مخالفان دولت روز گذشته ، خود را پیروز این انتخابات دانست.

حزب زانو پی اف تا این لحظه 154 کرسی از مجموع 270 کرسی پارلمان را از آن خود کرده است و حزب «ام دی سی» ( حزب مخالفان دولت) با اختلاف زیاد و با کسب 54 کرسی در رتبه دوم قرار دارد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی