بازدید 19421

آزمون‌های استخدامی صوری است!

حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه اینگونه استخدام‌ها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده‌اند گفت: در استخدام‌ها نیروهایی جذب و وارد دولت می‌شوند که خاستگاه دولتی داشته و گرایش‌های آنها با دولت یکی باشد و به عبارت دیگر این استخدام‌ها سیاسی هستند.
کد خبر: ۷۵۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 02 December 2017

حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه اینگونه استخدام‌ها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده‌اند گفت: در استخدام‌ها نیروهایی جذب و وارد دولت می‌شوند که خاستگاه دولتی داشته و گرایش‌های آنها با دولت یکی باشد و به عبارت دیگر این استخدام‌ها سیاسی هستند.

به گزارش فارس، حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه اینگونه استخدام‌ها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده‌اند گفت: در استخدام‌ها نیروهایی جذب و وارد دولت می‌شوند که خاستگاه دولتی داشته و گرایش‌های آنها با دولت یکی باشد و به عبارت دیگر این استخدام‌ها سیاسی هستند.

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت وگو با راه دانا؛ در خصوص استخدامی هایی که صورت گرفته و بدنه دولت را سنگین تر کرده است گفت: در بخش استخدام نیرو دچار روندی دوگانه هستیم.

وی افزود: به بخشی از بدنه دولت که نیازمند استخدام است، اجازه استخدام داده نمی شود ولی از طرف دیگر بخش هایی از دولت که نیاز آنچنانی به جذب نیرو وجود ندارد اجازه استخدام نیرو داده می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اینگونه استخدام ها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده اند گفت: در استخدام ها نیروهایی جذب و وارد دولت می شوند که خاستگاه دولتی داشته و گرایش های آنها با دولت یکی باشد و به عبارت دیگر این استخدام ها سیاسی هستند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه شایستگی ها در استخدام ها در نظر گرفته نمی شود عنوان کرد: در استخدام های سیاسی تنها چیزی که در نظر گرفته نمی شود توانمندی ها و تخصص های نیروهای استخدام شده است.

وی با انتقاد از آزمون های استخدامی که در کشور صورت می گیرد تصریح کرد: بسیاری از این استخدامی ها برای تبدیل عضویت نیروهایی است که قبلا بر اساس علاقه مسوولان و گرایش های سیاسی مستخدمین به صورت قراردادی در ادارات صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت: این افراد در بعضی شرایط به کارگرفته شده اند و غالب آنها با پارتی بازی در اداره‌ای جذب و در نهایت زمانی که جای پای آنها در ادارات دولتی باز شد، با برگزاری یک آزمون استخدامی صوری به عضویت رسمی در می آیند.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: این نوع استخدام در کشور غلط بوده و ضرر زیادی به اعتماد جوانان به کشور می زند، آزمون های استخدامی که در کشور برگزار می شود عمومی است اما کسانی در نهایت به ادارات دولتی راه پیدا می کنند که قبلا در این ادارات مشغول به کار بوده اند و این ظلم بزرگی در حق جوانانی است که با مدرک تحصیلی هزینه هایی هم برای شرکت در این آزمون ها پرداخت کرده و با تلاش فراوان امید به قبولی در این آزمون ها را دارند.

وی با بیان با این روند شانسی برای ورود کسانی که پارتی ندارند در ادارات بسیار کم بوده و عملا شانسی برای ورود آنها به ادارات دولتی وجود ندارد افزود: این روند غلط در آزمون های استخدامی باعث شده است تا نیروهای غیر متخصص و غیر متعهد وارد دستگاه های دولتی شده و به این ترتیب در طول زمان شاهد هستیم که کارایی دولت پایین امده و این نیروی غیر متخصص سی سال هزینه ای اضافه بر دوش کشور خواهد بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان تصریح کرد: همه واقعیت این آزمون های استخدامی را می دانند اما عموما به خاطر نوع مواجهه و رفتار هیات رییسه مجلس با مسایل و جایگاهی که عملا خود هیات رییسه برای خود قائل نیستند، تذکرات نمایندگان همیشه در حد گفته باقی مانده و هیچگاه جامه عمل به آن پوشانده نمی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۲
من 17 بار آزمون استخدامی دادم، ولی هیچی نشده آخرش، میدونم که الکیه ولی چاره ای ندارم
پاسخ ها
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
من کافی نت دارم 5 ساله دارم ثبت نام استخدامی میکنم هنوز یه نفرم ندیدم قبول شده باشه چون اولویت با افرادیه که دارای سهمیه هستن بعدشم مثلا آزمون استخدامی یه نهادیه که توی دفترچه زدن مثلا مشهد 3 نفر کلا میخاد اونم توی رشته های مختلف بعد میبینین مشهد چندصدهزار نفر ثبتنام کردن و نفری هم 70 تومن پول دادن این یعنی چی ؟ آخور برای خودتون درست کردین ؟
من امسال تو آزمون با 30 درصد به حد نساب رسیدم اما به مصاحبه دعوت نشدم،جالب اینکه مبنای حد نساب دعوت به مصاحبه 16,3 درصد بود!!! واقعا چه لزومی داره تعریف حد نساب بجای رتبه؟!!
کاملا موافقم نیروهای قراردادی با کمترین شایستگی(کارشناس ارشد دانشگاه آزاد) به رسمی تبدیل می شود و فارغ التحصیلان برتر دانشگاه های شریف و تهران و علم و صنعت و امیرکبیر نمی توانند استخدام شوند این بدترین شیوه است که منجر به جذب افراد ضعیف در حوزه سیاستگذاری کلان می شود در حالیکه در کشورهای توسعه یافته در بخش دولتی عمدتا فارغ التحصلان ممتاز از بهترین دانشگاه ها نظیر ام اتی و استنفورد استخدام می شوند و آنها می توانند در راهبری سیاست های کلان ممکلت نقش مهم داشته باشند
همه چیز ما صوری شده.در نهایت ترسم دارم که نقشه ایران روزی صوری بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
این افراد در بعضی شرایط به کارگرفته شده اند و غالب آنها با پارتی بازی در اداره‌ای جذب و در نهایت زمانی که جای پای آنها در ادارات دولتی باز شد، با برگزاری یک آزمون استخدامی صوری به عضویت رسمی در می آیند
این حرف ایشان کاملا منطبق بر واقعیت و عین حقیقته.فقط از جوان بیکار پول امتحان میگیرن و در واقع سیاهی لشکر فرض میشن تا نورچشمیها رو به اصطلاح قانونی استخدام کرده باشند
خدا پدر و مادرت بیامرزه که اینقدر صریح و واضح برای همه مشخص کردی که آزمون استخدامی یعنی کشک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آهای پدر و مادرا که هی میگید برو تو آزمون شرکت کن یا میگید فلانی عرضه داشت از ازمون قبول شد تحویل بگیرید.حالا بدونید که چرا در هیچ آزمونی جوانها شرکت نمی کنند و میگن سرکاریه و الکیه..ببینید اینم سندش
هه هه ! تازه متوجه شدید ؟
من دکتری کامپیوتر خوندم اما الان دارم دست فروشی می کنم و کسی که رشتش الهیات هست تو انفورماتیکه آیا خدا خوشش میاد؟ این ظلم نیست؟
این عدالته علی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
من فوق لیسانس کشاورزی دارم و بیکارم اونوقت رفته بود م سازمان منابع طبیعی کارمنده نشسته بود داشت کتاب میخوند گفتم چی میخونی؟گفت ترم اول فوق دیپلم کشاورزی در دانشگاه علمی کاربردی هستم و فردا امتحان دارم
یعنی کلا اون موقع نابود شدم من فوق لیسانس کشاورزی سالهاست بیکارم اونوقت با دیپلم ،کارمند سازمان منابع طبیعیه و تازه داره برای فوق دیپلم کشاورزی اونم بدون کنکور در ترم اول تحصیل میکنه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقا شهاب شما هم باید الهیات می خوندی !!!
په نه په
این جمله در خبر 4 بار عیننا تکرار شده است .«بابیان اینکه اینگونه استخدام‌ها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده‌اند گفت: در استخدام‌ها نیروهایی جذب و وارد دولت می‌شوند که خاستگاه دولتی داشته و گرایش‌های آنها با دولت یکی باشد و به عبارت دیگر این استخدام‌ها سیاسی هستند.» این نشان از بی کفایتی کامل شما در اطلاع رسانی دارد و کارمندان بیکار شما فقط می خواهند از کاه کوه بسازند وصفحه را پر کنند.
نمونش آزمون وزارت نفت. در حالی که دانشجویان فراغ التحصیل دانشگاه نفتو استخدام نمیکنند میخوان با لابی گری بقیه بیان سر کار
درود بر تو مرد بزرگ
بر گزاری آزمونها فقط برای درآمد زایی سازمان سنجش است که حدود سی چهل سال است ،عذاب مردم شده ،بهترین راه خلاصی منحل نمودن آن است ،،،
خوبه باز اعتراف کردندددد...
با سلام
من در آخرین آزمون نفت با رتبه 12 قبول شدم ولی بخاطر جرم سنگینی به نام "نداشتن پارتی" از استخدام در شرکت نفت باز ماندم.
سلام لطف کنید به جذب نیرو سازمان بازرسی نیز ورود کنید
اخیرا این سازمان در سایت خود با گذاشتن شرط معدل 17 با مدک فوق لیسانس وسابقه 10 سال کارشناس استخدام می نمود
من فکر کردم فقط دانشگاه ما ای طوریه
ناگفته پیداست پول و پارتی حرف اولو میزنه
در دوران تبلیغات ریاست جمهوری شخص آقای روحانی تاکیدات فراوان در جوان شدن بدنه مدیریتی دولت داشتند و در چند مورد به آزمون برگزار شده برای استخدام دستیاران ستادی در اسفند۹۴ اشاره کردند ولی جالب است با وجود گذشت ۱۸ ماه از زمان برگزاری آزمون کتبی و طی مراحل مصاحبه تخصصی و گزینش هنوز هیچ کدام از قبول شدگان این آزمون مشغول بکار نشدند. سازمانها و وزارتخانه ها بهانه های مختلفی برای عدم بکارگیری دارند منجمله نبود اعتبار ، مشخص نبود شرح وظایف و عدم مشورت با دستگاه های اجرایی برای این استخدام. ولی شنیدن اخبار هرروزه بکارگیری دستیاران گاه جوان در سازمانها و وزارتخانه ها این ظن را به وجود می آورد که منظور مسولان بلندپایه از جوان کردن دولت، پست دادن به فرزندان و نزدیکان حزبی خودشان باشد. لطفا پیگیری فرمایید که ما نخبگان بی حامی ملجا ای جز رسانه نداریم.
یک کلام ناکارامدی درتمامی سطوح....ناکارامدی باعث شده رشد وتوسعه پیدا نکنیم.یکیش دوایر گزینشه...که باعث شده شخصیت مستقل از همه گرفته بشه وهمه مجبور به تظاهر وریا کاری بشوند.
من کارمند سازمان هواشناسی هستم. امسال قریب به 150 نفر استخدام شده که نیاز هم نبوده چون هنوز برای همکاران جدید جای خاصی هم در نظر گرفته نشده.
توی محیط زیست ... مدیرکلش ( آقای... ) 12 نفر از بستگان خودش رو به صورت قراردادی آورد سرکار همه هم می دوننن اما خودشونو زدن به بی خیالی. ....
متاسفانه نیروهای قراردادی سازمان با پارتی بازی وارد می شوند و همان ها هم در عین ناشایستگی پیمانی و رسمی می شوند.
اگه خودتون با همین ازمون ها استخدام بودید همچین حرفی میزدید؟
من خودم با همین امتحان استخدامی پذیرفته شدم و کارمندم. هیچ پارتی هم نداشتم.
من در آزمون عمومی دوره دوم شرکت کردم وبا امتیاز خیلی خوب پذیرفته شدم درمصاخبه هم همه سوالات را جواب دادم ولی در نهایت رد شدم، مطمئنم در مصاحبه ها رابطه بر ظابط میچربد، امتحانات استخدامی سر کاریه.
من 20 سال پیش این آزمونها رو شرکت می کردم همه کشک بود الان که دیگه می دونم وضع بدتر از سابق شده فقط پول شرکت کننده بی زبون رو می ریزن توی جیب خودشون...
اسناد اینا را هم رو کنید تا ما خیالمان راحت شود.
خداخیرت بدهد که حق راگفتی ! ولی باید گفتن ، برای مردمی که کاری ازدستشان ساخته نیست ، مشکلی حل نمی شود.باید باقدرت اولا آزمون های قبلی رادقیقا کنترل کنید وحق رابه حقدار برسانید ثانیا سهمیه راحذف کنید چون تااین مساله هست ناامیدی دست ازسر جوانان بدبخت ما برنمی دارد.ثالثا کسانی راکه به طور غیرقانونی افرادی راجذب کرده اند به عنوان تصرف دربیت المال محاکمه کنید .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی