بازدید 5915

وصول مالیات ۳۳۰۰ میلیاردی از تراکنش‌های مشکوک

کد خبر: ۶۹۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 09 May 2017
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از مبارزه جدی و قاطعانه این سازمان با فرار مالیاتی خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته 3300 میلیارد تومان مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش های بانکی مشکوک وصول شد.
 
به گزارش مهر، سید کامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین بهره مندی از اطلاعات جامع مالیاتی و دسترسی به اطلاعات هویتی، مالی، پولی و عملکردی مؤدیان، گام بزرگی در جهت مقابله با فرار مالیاتی در کشور برداشته شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تنها در شش ماهه دوم سال ۹۵، با بررسی ۷۷ پرونده مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات تعیین و وصول کند.
 
تقوی‌نژاد افزود: همچنین با ایجاد پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال ۹۵ و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، حدود ۳۰۰ هزار مؤدی مالیاتی جدید شناسایی شده اند و مالیات حقه از آنان اخذ شده است. همچنین با پیگیری و رصد فعالیت شرکت‌های صوری و غیرواقعی، توانستیم بیش از 3 هزار شرکت صوری را شناسایی کنیم.
 
وی همچنین از وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسی به عمل آمده، فرار مالیاتی این افراد شناسایی و برای آنان برگ تشخیص صادر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم