بازدید 18599

گزارش کامل تنبیه بدنی دانش آموز به‌دست معلم

کد خبر: ۶۵۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 01 January 2017
معلم چاروسایی با داغ کردن خط کش بر روی آتش بخاری نفتی مدرسه ضمن تنبیه‌بدنی دانش‌آموز کلاس اول، دست او را سوزاند.

به گزارش فصلی نو، نیما اکرمی دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی ساکن روستای شوتاور که شغل پدر او کارگری است، در این خصوص گفت: به خاطر بد نوشتن مشق‌هایم و ندانستن یک کلمه معلم مرا تنبیه کرد.
 
وی با بیان اینکه معلم تمام دانش‌آموزان را کتک زده و تنبیه کرده بود، افزود: معلممان تمام همکلاسی‌هایم را کتک زد و بعد نوبت به من که رسید ابتدا کتک زد و بعد با گذاشتن خط کش آهنی بر روی بخاری نفتی آن را بر روی دستم گذاشت و می‌گفت نباید خط کش را برداری تا مدت ۳ الی ۴ دقیقه بر روی دستم نگه داشتم.
 
این دانش‌آموز گفت: هر چه به او التماس کردم که خط کش را بردارم ولی نگذاشت و هم اکنون دستم سوخته است و توانایی برداشتن جسمی را ندارم.
 
 
 
مادر نیما اکرمی هم در این خصوص عنوان کرد: همیشه فرزندم به خانه که می‌آمد می‌گفت که معلم در مدرسه دانش‌آموزان را کتک می‌زند تا اینکه یکی از روزهایی که از مدرسه آمد با دست سوخته وارد خانه شد که وقتی از او سوال کردیم گفت معلم با خط کش او را سوزانده است.
وی اضافه کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم با این معلم سنگدل برخورد جدی کند.
گفتنی است، روستای شوتاور در ۷کیلومتر شهر قلعه رئیسی قرار دارد.

بر اساس این گزارش ،با حضور در مدرسه و منزل دانش‌آموز چاروسایی، رئیس آموزش و پرورش و معلم چاروسایی بر دستان این دانش‌آموز که تنبیه بدنی شده بود، بوسه زدند.

بعد از درج خبر تنبیه دانش‌آموز چاروسایی توسط معلم، ظهر امروز رئیس آموزش و پرورش، حراست و معاونین آموزش و پرورش چاروسا با حضور در مدرسه و منزل این دانش‌آموز از وی دلجویی کردند.

محمد شکوهی رئیس آموزش و پرورش چاروسا با ابراز نگرانی از این وضعیت با بوسه‌ای که به دستان نیما اکرمی دانش‌آموز روستای شوتاور زد، اظهار داشت: متاسفانه اتفاق رخ داده بسیار نگران‌کننده بود، ولی با تحقیقات صورت گرفته این معلم از روی عمد چنین نیتی نداشت.

 
 
رئیس آموزش و پرورش چاروسا عنوان کرد: در اولین فرصت که این خبر را شنیدم، در منزل این خانواده حضور یافتم و از آنها عذرخواهی کردم.

وی افزود: با توجه به اینکه شدت جراحت آنچنان زیاد نبود که به دیگر شهرها برای درمان انتقال داده شود، ولی خواستار درمان این دانش‌آموز نزد پزشک متخصص شدیم.

شکوهی با انتقاد از عمل صورت گرفته توسط معلم یادآور شد: با تحقیقات و حضور در کلاس درس دانش‌آموزان که تعداد آنها به ۱۵ نفر می‌رسید، از روند آموزشی بسیار خوبی برخوردار بودند و از نظر تدریس کار این معلم بسیار خوب بود، ولی با توجه به سابقه تحصیل سه ماهه که این معلم داشت و بسیار جوان بودن وی، این اتفاق ناگوار رخ داد.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا اضافه کرد: با وجود اینکه این معلم سال اول تدریس خود را می‌گذراند و بسیار کم‌تجربه بود، ولی با تشکیل پرونده به صورت قانونی با این معلم برخورد خواهیم کرد.

در همین حال نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به مدیر کل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاذ شدید از وضعیت بوجود آمده خواهان برخورد قاطع با معلمان خاطی شد.در این نامه آمده است:

جناب آقای زارع‌پور مدیر کل محترم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

سلام علیکم:


بدون تردید مهم‌ترین و موثر‌ترین کانون تربیت بعد از خانواده برای فرزند مدرسه هست و کلاس درس محل تربیت، پرورش و سپس آموزش است. نیک می‌دانید که تنبیه بدنی از نظر روانشناسان٬ متخصصان و مشاوران مطرود و مذموم است و امروزه روشهای نوین تربیتی و آموزشی و ایجاد انگیزه و روشهای تشویقی در امر تعلیم و تربیت نهادینه شده و سیاست وزارت آموزش و پرورش٬ هوشمند سازی و مکانیزه نمودن فرایند تدریس و اجرای طرح تحول بنیادین است. در چنین شرایطی جای بسی تاسف است که رابطه معلم و دانش آموز آن هم کلاس اول ابتدایی را ترس٬ ارعاب و تنبیه با خط کش داغ رقم می‌زند. خبر کتک زدن دانش آموزان روستای شوتاور منطقه چاروسا مایه تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید. گر چه عذر خواهی معلم و مسئولین آموزش و پرورش نوش دارو بعد از مرگ سهراب و سهراب هاست اما انتظار دارم که ضمن بررسی جدی و برخورد قانونی و بدون اغماض این حرکت ناشایست، ترتیبی اتخاذ شود که فضای مدارس تلطیف٬ دوستانه و عاری از هر نوع تنبیه بدنی گردد و ریشه این عوامل شناسایی و تمهیدات لازم صورت پذیرد. اینجانب به عنوان وکیل مردم ضمن دلجویی از این دانش آموز و خانواده ایشان خود را پیگیر حق و حقوق آن‌ها می‌دانم و بدانید همواره دغدغه آموزش و پرورش و تربیت صحیح نسل جوان را داشته و دارم.

والسلام

عدل هاشمی‌پور
نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی