بازدید 13549

زاینده‌رود با همت آلمانی‌ها جان می‌گیرد

قوع دوره‌های پی در پی خسکسالی و نزول پیوسته کیفیت آب سطحی و زیرزمینی، افزایش تقاضای آب، همچنین رقابت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بین گروه‌های مصرف‌کننده مختلف، از چالش‌های مهم مدیریت منابع آب این حوضه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱ 07 March 2016
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه منابع آب در رودخانه زاینده‌رود توافقنامه‌ای‌ بین شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به عنوان متولی مدیریت منابع آب حوضه و شرکت مدیریت منابع inter3 به عنوان مشاور و نماینده وزارت علوم و تحقیقات کشور آلمان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، محمد حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه امروزه مدیریت جامع و یکپارچه آب به‌ویژه در مناطقی که با محدودیت نسبی منابع آب روبه‌رو هستند ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: رودخانه زاینده‌رود مهم‌ترین جریان آب سطحی و شاهرگ حیاتی فلات مرکزی ایران است که اثر مهمی بر کیفیت زندگی حدود چهار میلیون نفر دارد.

به گفته وی تغییر اقلیم، وقوع دوره‌های پی در پی خسکسالی و نزول پیوسته کیفیت آب سطحی و زیرزمینی، افزایش تقاضای آب، همچنین رقابت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بین گروه‌های مصرف‌کننده مختلف، از چالش‌های مهم مدیریت منابع آب این حوضه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در این راستا حساسیت حوضه زاینده‌رود و تنگناهای منابع آب در آن موجب شده که حوضه زاینده‌رود به عنوان اولویت‌ اول مطالعات مدیریت یکپارچه به وزارت علوم و تحقیقات کشور آلمان پیشنهاد شود، گفت: برنامه‌های متعددی را برای بهبود شرایط در نظر گرفته‌ایم.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: وزارت علوم و تحقیقات کشور آلمان در راستای اجرای پروژه‌های مدیریت جامع و یکپارچه آب در کشورهای مختلف، از سال 2010 توسعه ابزارها و ساختارهای مدیریت منابع آب در حوضه زاینده‌رود را آغاز و مورد حمایت مالی قرار داده است.

وی با اشاره به هدف از اجرای این پروژه تاکید کرد: هدف از آن، ایجاد یک سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری برای مسئولان و تصمیم‌گیران در حوضه رودخانه زاینده‌رود به گونه‌ای که استفاده از این سیستم کمک می‌کند تا تصمیم‌گیرندگان بتوانند اثرات و نتایج اقدامات و تصمیمات خود را تخمین زده، رده‌بندی کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان‌اینکه سیستم پشتیبان تصمیم‌گیری، جهت مستدل کردن تصمیمات و موجه کردن اقدامات و انتخاب‌ها در پروسه اجرایی موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پروژه از سال 2010 تا اوایل 2015، بر درک شرایط کلی و مشکلات آب در حوضه زاینده‌رود و استان اصفهان متمرکز بوده است.

به گفته حاج رسولی‌ها جمع‌آوری و ایجاد ساختاری برای ساماندهی بانک اطلاعاتی، توسعه مفهوم مدیریت جامع و یکپارچه آب و مدل‌های مدیریت آب از جمله دیگر دستاوردهای فاز اول بوده است. این فعالیت‌ها زمینه‌ساز توسعه راهکارهای مدیریتی آب در فاز دوم پروژه خواهند بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: همچنین در این فاز پایلوت‌هایی همانند پایلوت پساب تصفیه‌خانه شمال اصفهان، پایلوت آب به حساب نیامده خمینی‌شهر اجرا شد و گزارش‌های متعددی مانند پایش کیفی رودخانه زاینده‌رود، کارگاه تعاملی مدیریت یکپارچه رودخانه زاینده‌رود، کشاورزی حوضه رودخانه زاینده‌رود، توریسم حوضه رودخانه‌ زاینده‌رود، مدول صنعت حوضه رودخانه زاینده‌رود و غیره از دستاوردهای این فاز است.

وی با اشاره به نتایج فاز اول، تاکید کرد: مدیریت کاربری اراضی در بخش کشاورزی و توسعه صنعتی، مدل‌سازی آب سطحی و زیرزمینی حوضه رودخانه زاینده‌رود، سازماندهی مدیریت حوضه زاینده‌رود و مرکز آموزش عالی آب و فاضلاب ایران – آلمان، جزء اهداف این طرح قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲۳
عجب!
واسه زاینده رود کمک گرفتن از خارجی ها خوبه، ولی واسه دریاچه ارومیه یا تالاب انزلی اشکال داره! و باید خودمون سعی و خطا کنیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
اصفهانی هستن دیگه
باز کفار شاید یه کاری بکنند ار ما مسلمونها هیچی بر نمیاد
عجب تيتر احمقانه اى. هيچ ربطى به گزارش نداشت. زاينده رود الان پشت سدهاست. يعنى چى جان ميگيرد؟
تو هر موضوعي بايد گدايي غرب رو بكنين پس حرف مجاني نزنين و درس عبرت تاريخ و جهانيان نكنين اين مردم فلاكت زده رو
بهترین راه بردن صنایع ونیرو کار به سواحل خلیج فارس قبلاز انکه دیر شود
المانی ها که نمی توانند شق القمر کنند . وقتی اب از سرچشمه های ان را با وجود بارش کم می دزدند المانیها چیکار می خواهند بکنند مگر اینکه توی وسط زاینده رود چاه اب خفر کنند وانرا به زاینده رود بریزند
ان شاالله كار و بديم دست كاردان!
از ما ايراني ها كه جز فحش و تهمت و بي كاري و بي عاري و بي هنري و وعدهاي توخالي و خود برتر بيني و فساد مالي و درگيري هاي بچگانه و كودكانه و ... چيزي ديگه در نيامد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
حاضرم شرط ببندم که تو یهودی هستی. شک ندارم از یهودی هایی هستی که از هر فرصتی استفاده میکنی و کینه خودت را نسبت به ایران و ایرانی نشان میدهی
متاسفانه نمایندگان.... اصفهان هیچ تلاش جدی برای احیا زاینده رودی که هزاران سال جریان داشته و در حمله محمودافغان به اصفهان بیش از 7 ماه اورا پشت زاینده رود معطل نگهداشت نمیکنند. اگر اصفهان باید سهم اصلی در صنعت ایران داشته باشد و تمامی صنایع را به بهترین نحو میزبانی کند، همین سهم آلودگی برایش بس است و لازم است منابع آبی برایش تامین شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
چه سهمی؟!.....نمایندگان و مدیران اصفهانی با شیوه های مختلف لابی گری تمامی صنایع مهم به اصفهان منتقل کردن اونم بدون هیچ آینده نگری!...این شهر یا باید پایتخت فرهنگی هنری ایران باشه یا مرکز صنعتی نمیشه که خر و خرما با هم داشته باشین.....نتیجه این بی مبالاتی و بی فکری خشک شدن زاینده رود،هوای به شدت آلوده اصفهان و شیوع انواع بیماری های صعب العلاج در این شهر مانند ام اس و سرطان....قابل ذکر است که صنایع مرتبط با فولاد عمدتا در کنار سواحل ساخته میشن
خوشا بحال ملتی که رودخانه هایش راهم خارجیها اداره می کنند.زمانی که ایرانیها بزرگترین امپراطوری دنیا را داشتند آلما نیها دولت نداشتند حالا چی شدیم هر چی بسرمان بیاید حقمان است
برای آثار تاريخی ما که در جهان معروف است خارجی ها کار می کنند برای مسئولین ما که مهم نيست
اگر اقتصاد هم با همت هربشری از هر جای دنیا جان بگیرد ما ممنون میشیم آمار بزه،جرم،طلاق و.......هم میاد پایین
چرا آلمانیها؟
همت اگر سلسله جنبان شود
مورتواند که سلیمان شود
نکبت اگر سر به گریبان شود
خواجه بغور لوطی میدان شود!!!!
قدم اول اخراج نمایندگان بی کفایت اصفهان پس از سالها از مجلس بود که بطور نسبی انجام شد .اینک همتی دیگر لازم است تا مردم به امید اینکه نمایندگان جدید بجای فکر کردن به حجاب خانمها و پرداختن به افراطی گری و هزینه کردن بیت المال در این خصوص ،کمی هم به آبادانی و عمران کشور بپردازند..
آلمانها مثلاً چیکار میخوان بکنن که اینجوری تیتر زدی .
چهار تا پمپ دیگه بزارید بقیه آب کارون رو هم پمپ کنید تو زاینده رود . می بینید که چیجوری جون میگیره . خوزستان و چهار محال و بقیه جاها هم خشک شدن به درک اسفل السافلین .
مهم اینه که شب نشینی کنار زاینده رود تو اصفهان برقرار باشه .
وقتی صنعت فولاد و .... که بسیار مصرف آب بالا دارد میاریم وسط بیابون همین میشه....
از دست آلمانی یا هر خارجی دیگه چه کاری برمی‌یاد اگه قرار باشه مسئولین ایرانی همکاری نکنن و چوب لای چرخشون بذارن؟؟؟؟
بر نامه مدل رياضي و تلفيق ابهاي سطحي و زيزميني أيا باعث جمع اوري اب ميشود و اين أبها كجا بودند كه حالا مي خواهند ٠٠٠٠٠٠٠٠
"نزول پیوسته کیفیت آب " اشتباهه نزول یعنی نازل شدن و اگه منظور پایین آمدن کیفیت آبه باید از کلمه تنزل یا کاهش استفاده کرد
سسسلام
واقعا متن خنده اوری بود.
کلا معنی این طرح یعنی چند برابر شدن برداشت اب ار کارون کرخه و دز بوسیله طرح های المانی .
و فقط میتوان گفت خداحافظ خوزستان .
با این کم آبی به منظور ایجاد تحول در مدیریت آب کشور به نظر می رسد اجرای طرح کانال آبی بین دریاهای خزر و خلیج فارس ضروری است. اگر هدفمان حفظ شرایط قبل باشد به طور قطع به شرایط قبل که چندان مناسب هم نبودند نخواهیم رسید. باید طرحی نو در انداخت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی