بازدید 37650
۵

جاذبه‌های گردشگری مازندران

مناطق مرکزی و شرق مازندران طی دو سال گذشته به دلیل فضای طبیعت گردی و تقویت تورهایی که هر روز با جلوه های بی بدیل طبیعت در مناطق سوادکوه و البرزمرکزی در شرق استان مشاهده می شود، مورد توجه جدی گردشگرها قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 18 January 2016
براساس آنچه در طرح آمایش سرزمینی استان مازندران آمده، می توان گفت این استان یک استان چند قابلیتی و یکی از محورهای جدی آن توسعه گردشگری است. به طوری که به گفته کارشناسان گردشگری، پروژه های تعریف شده در طرح آمایش سرزمینی با موضوعات گردشگری گره خورده است.

ایجاد اسکله تفریحی در دست اقدام


به گزارش تابناک، دلاور بزرگ نیا مدیرکل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مازندران می گوید: محورغرب مازندران یک محور کاملا شناخته شده است که سالها به شکل سنتی و با اقدامات تبلیغی و فرصت های ایجاد شده شکل گرفته، همچنین مزایای طبیعی که طبیعت به منطقه داده و سرمایه گذاری هایی که در بخش ساحل و جلگه انجام شده، باعث شده مورد توجه و اقبال گردشگران بسیاری قرار گیرد.

بزرگ نیا می افزاید: مناطق مرکزی و شرق مازندران طی دو سال گذشته به دلیل فضای طبیعت گردی و تقویت تورهایی که هر روز با جلوه های بی بدیل طبیعت در مناطق سوادکوه و البرزمرکزی در شرق استان مشاهده می شود، مورد توجه جدی گردشگرها قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح می کند: در حال حاضرمسئولان استان مازندران چند موضوع را به عنوان جدی ترین برنامه ها برای توسعه گردشگری استان، در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته اند. البته در برنامه ششم توسعه فقط تلاش شده که پروژهای تعریف شود که در ۵ سال آینده بتوانیم به آن دسترسی پیداکنیم وآن پروژه گردشگری دریایی است.
جاذبه‌های گردشگری مازندران
وی افزود : تاکنون توجه مسئولان بیشتر به اطرف ساحل بود. البته در محدوده ساحل هم باید درحد شأن گردشگران امکانات فراهم شود ولی تاکنون به فراساحل فکر نشده بود. خوشبختانه درحال حاضر برنامه هایی با سرمایه گذاریهای بسیارخوب درحال شکل گرفتن است اما در حال حاضر برنامه هایی در حوزه ورود گردشگران به دریا در قالب حوضچه های آرامش و همچنین ایجاد اسکله تفریحی در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: باوجود اینکه ۳ بندر مهم مثل بندر امیرآباد در شرق مازندران، بندربابلسر و فریدونکنار و بندرنوشهر در این استان وجود دارد و این بنادر جزو بنادر شناخته شده و تجاری هستند اما متاسفانه این استان تاکنون بندر تفریحی نداشته است. سرمایه گذاران بخش خصوصی در چند نقطه استان مازندران با همکاری هایی که با اداره کل بنادر و کشتیرانی دارند درحال تاسیس اسکله های تفریحی هستند.

به گفته مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران؛ خوشبختانه بسته کامل گردشگری دریایی در حال راه اندازی است که در این زمینه به شناورهای تفریحی، اسکله تفریحی و هتل ساحلی در کنار دریا، توجه ویژه ای شده است. همچنین بخش بزرگی از این پروژه، به عنوان مهمترین پروژه دریایی پیشرفت فیزیکی چشمگیری داشته است.
 جاذبه‌های گردشگری مازندران
بزرگ نیا با بیان اینکه پروژه دیگری که در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته، پروژه گردشگری سلامت است، می گوید: پروژه گردشگری سلامت مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته است. در حال حاضر خوشبختانه با پیشرفتهای پزشکی که استان مازندران داشته فضای بسیار خوبی برای درمان فراهم شده است.

 مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید می کند: دانشکده علوم پزشکی ساری و بابل از پزشکان ماهری برخوردار هستند و در زمینه نیازهای درمانی و جراحی ها که متقاضیانی در حوزه کشورهای حاشیه دریای مازندران مثل قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان و آستراخان روسیه داریم، شرایط مطلوبی فراهم شده است که می توانیم در زمینه جراحی های چشم و قلب و پیوند اعضا (کلیه(، خدمات به بیماران ارائه دهیم.

 وی تصریح کرد: در پیگیری ها وسفرهایی که به کشورهای حاشیه دریای مازندران انجام شد،دریافتیم که میتوانیم با بندر آکتائو در قزاقستان تردد دریایی و ارتباط مسافرتی ایجاد کنیم، همچنین با راه اندازی خط پروازی بین مازندران و آکتائو، زمان پرواز این خط هوایی مشخص میشود. اگر این خط هوایی راه اندازی شود یکی از جدی ترین متقاضیان به بهره مندی از خدمات پزشکی و حوزه گردشگری سلامت، شهروندان قزاقستانی خواهند بود. مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اظهار میکند: بخش دیگری که باید با نگاه توسعه ای به آن فکر کنیم، تقویت گردشگری اماکن فرهنگی ـ تاریخی است، مازندران هم به لحاظ قدمت و تنوع و هم از نظر زیبایی از هیچ نقطه کشور چیزی کم ندارد ولی استان با دو مشکل برای توسعه گردشگری روبه رو است که یکی از آنها پراکندگی بناهای تاریخی است.

وی با اشاره به مکان های گردشگری استان ازجمله قلعه سوادکوه، قلعه مارکوه در رامسر، قلعه فولادگر، یا قلعه ملک بهمن در جاده هراز تصریح میکند: حوزه معاونت گردشی در قالب بسته های مسافرتی یا تور، در حال طراحی است.

بزرگ نیا بیان می کند: متاسفانه جلوه های دریا، کوه و جنگل، روی قابلیت جدی گردشگری و فرهنگ تاریخی سایه انداخته است. در این بخش سعی کردیم، فاصله را با مناطق دیگرکشورکم کنیم. در این زمینه با تهیه پوستر و فیلم در قالب بروشورهای مناسب بناهای تاریخی استان رامعرفی کردیم.

 وی با اشاره به اینکه مازندران چند عرصه تاریخی مهم و فوق العاده مثل شهر مردگان اشکانی و سایت موزه گوهرتپه دارد، می افزاید: جلوه اصلی فعالیت های ما در سفرهای نوروزی فروردین امسال خواهد بود که بسته کامل فعالیت های تبلیغی در این دوره حاصل میشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
شما اول فاضلاب مناطق شمال کشور رو درست کنید اب فاضلاب همه به دریا می ره
مازندران و گیلان از بین رفت. چیزی از اون زیبایی نمونده. رفتم انزلی فقط زباله بودو زباله
متاسفم
اگرشیخ های خلیج فارس این نعمات طبیعی را داشتند میلیارها درآمد عاید کشورشان می کردند و احتیاج به نفت و گاز نداشتند ولی...
شما عکس ساحلی ما رو ببین بعد با کل دنیا مقایسه کن. همه جای دنیا خونه هاکلی دور تر هستند بعد جاده هست و بعد ساحل آزاد. اینجا ساحل اختصاصی شده. هیچ کس هم نمی خواد کاری کنه چون احتمالا اونی که می خواد کاری کنه اول باید ویلای خودشو خراب کنه
متاسفانه ساحل دریای شمال شهرداری ها دکه هایی رو با ظاهر بسیار زشت به بعضی از افراد اجاره میدهند. و این دکه ها عامل اشغالها در ساحل هستند . از مسئولین تقاضا دارم بعدازاجاره دکه ها نظارت کامل انجام شود .ویا در امد حاصل از اجاره جهت تمیز نگه داشتن ساحل صرف شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم