بازدید 10957

سالانه ۳۰‌هزار آمریکایی با اسلحه کشته می‌شوند

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد سالانه ۳۰ هزار نفر از شهروندان این کشور به دلیل آزادی اسلحه کشته می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 05 January 2016
رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد سالانه ۳۰ هزار نفر از شهروندان این کشور به دلیل آزادی اسلحه کشته می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های آمریکا، «باراک اوباما» گفت که هر سال در کشورش 30 هزار نفر به وسیله اسلحه کشته می‌شوند

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت که وی قصد دارد که پنجشنبه این هفته نشستی را در شورای شهر ویرجینیا درباره خشونت‌های مسلحانه برگزار کند.

وی تاکید کرد که آمریکا باید درباره کنترل سلاح، احساس اضطراری بودن آن را بکند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما تنها کشور پیشرفته‌ای هستیم که این حجم از خشونت تسلیحاتی گسترده در آن وجود دارد.

وی گفت: من به متمم دوم معتقدم اما من همچنین معتقدم که ما می‌توانیم مسیرهایی برای کاهش خشونت تسلیحاتی بر اساس متمم دوم قانون پیدا کنیم.

اوباما اضافه کرد: به جای آنکه درباره چگونگی حل کردن این موضوع فکر کنیم این موضوع به یکی از بحث‌های مورد منازعه میان دو حزب کنگره تبدیل شده است.

وی گفت: ما برای این جمع نشده‌ایم که که درباره تیراندازی وسیع اخیر صحبت کنیم بلکه جمع شده‌ایم تا اقدامی را برای جلوگیری از حادثه بعدی اتخاذ کنیم.

اوباما اضافه کرد: اقداماتی تحت اختیارات قانونی من وجود دارد که من می‌توانم اتخاذ کرده و طی آن برخی از زندگی‌ها را نجات دهم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: امکان دارد که لابی اسلحه هم اکنون کنگره را گروگان گرفته باشد اما آنها نمی‌توانند آمریکا را گروگان بگیرند.

وی تاکید کرد که اکثریت جامعه آمریکا قانونی کردن حمل سلاح و دقت کردن در هویت فردی که سلاح را می‌خرد و می‌فروشد تایید می‌کنند.

در تازه ترین شواهد مربوط به گسترش خشونت با سلاح در آمریکا، 27 نفر تنها در روز کریسمس هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

کشته شدن 27 نفر در تیراندازی های کریسمس در آمریکا در حالی است که قتل در استرالیا و انگلیس در مجموع در طول یک سال به این رقم می رسد.

میانگین تلفات کشته شدگان بر اثر استفاده از سلاح در هنگ کنگ، ایسلند، برمودا، استونی، اسلونی، نروژ، نیوزلند و اتریش در سال به 27 نفر رسیده است.

در آمریکا هر روز به طور میانگین 36 نفر بر اثر خشونت اسلحه کشته و 73 نفر دیگر نیز زخمی می شوند.

در حادثه تیراندازی در سن برناردینو که طی ماه جاری رخ داد، حداقل 14 نفر کشته شدند. تیراندازی سن برناردینو سیصد و سی و پنجمین تیراندازی گسترده در آمریکا در 336 روز نخست سال 2015 میلادی بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی