بازدید 3591

گفت‌وگوی تلفنی اوباما با اردوغان درباره ائتلاف

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پنجشنبه با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود درباره مبارزه با گروه داعش و ائتلاف ضد این گروه تروریست به فرماندهی امریکا گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۳۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۷ 26 September 2014
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پنجشنبه با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود درباره مبارزه با گروه داعش و ائتلاف ضد این گروه تروریست به فرماندهی امریکا گفت‌وگو کرد. ترکیه تاکنون از پیوستن به این ائتلاف خودداری ورزیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به گفته مقامات امریکایی، اوباما حین بازگشت از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از هواپیمای خود با اردوغان تلفنی گفت‌وگو کرد. پیشتر اردوغان در نیویورک با «جو بایدن» معاون رئیس جمهور امریکا ملاقات کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرد اوباما و اردوغان در این تماس تلفنی درباره «تلاش مشترک» برای مقابله با گروه داعش در عراق و سوریه و «گام هایی که می توانند برای پیشبرد همکاری از قبل مستحکم دو کشور بردارند» ، مذاکره کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، ترکیه روز چهارشنبه به صراحت اعلام کرد امریکا اجازه ندارد از پایگاههای نیروی هوایی ترکیه و همچنین حریم هوایی اش برای بمباران مواضع داعش در سوریه استفاده کند.

درنگ اولیه ترکیه برای پیوستن به تلاش های هم پیمان خود در پیمان «ناتو» ، با به اسارت گرفته شدن ده‌ها تن از شهروندانش از جمله چند دیپلمات و تعدادی کودک به دست گروه داعش، تقویت شد.

اما روز شنبه با آزادی این گروگانها ، این انتظارات از ترکیه افزایش یافت که اکنون میزان همکاری هایش را با واشنگتن تشدید کند.
اردوغان روز سه شنبه از حملات هوایی امریکا و برخی متحدان منطقه ای اش به مواضع داعش در سوریه استقبال و اعلام کرد آنکارا می تواند پشتیبانی نظامی یا لجستیکی از این حملات هوایی را در اختیار امریکا قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری