بازدید 8393

شبه‌نظاميان اوکرايني نگران تحقيقات درباره هواپيما

ناظر اروپایی تصریح کرد شبه نظامیان جدایی طلب در اوکراین نگران تحقیقات ناظران بین المللی درباره هواپیمای سرنگون شده در اوکراین هستند.
کد خبر: ۴۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸ 19 July 2014
ناظر اروپایی تصریح کرد شبه نظامیان جدایی طلب در اوکراین نگران تحقیقات ناظران بین المللی درباره هواپیمای سرنگون شده در اوکراین هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی سی ان ان، مایکل بوسیورکیف از کارشناسان سازمان امنیت و همکاری در اروپا که درقالب ناظران بین المللی به اوکراین رفته است در گفت‌وگو با این شبکه گفت: «ما به راحتی به محل سقوط هواپیمای مالزیایی که در اوکراین سقوط کرده است، رسیدیم. با افرادی مسلح مواجه شدیم که رفتاری غیرمهمان نوازانه با ما داشتند. آنها به شدت حوزه منطقه ای را که ما می توانستیم از آن دیدن کنیم، محدود کرده بودند. آنها به تندی برخورد می کردند. ما فقط هفتاد و پنج دقیقه در این محل حضور داشتیم. از اینکه ما به لاشه هواپیما نزدیک شویم بسیار نگران بودند. اجسادی در آنجا بود. به نظر می رسید از زمانیکه این اجساد از آسمان افتاده بودند، به آنها دست زده نشده است. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در منطقه اطراف محل سقوط هواپیما، تدابیر امنیتی بسیار اندکی بود و درنتیجه همه می توانند به این محل بروند و به لاشه هواپیما نزدیک شوند. بنابراین می بینیم که وضع در این منطقه بسیار پیچیده و خطرناک است.»

وی در ادامه افزود: «خبرنگارانی که در محل سقوط هواپیما حضور دارند خودشان آزادانه در محل می کردند و به لاشه هواپیما نزدیک می شدند. البته شبه نظامیان حاضر در محل تلاش می کردند به گونه ای وانمود کنند که همه اوضاع در کنترل آنها است و کسی بدون اجازه آنها وارد این منطقه نمی شود و وسایل شخصی مسافران که از هواپیما افتاده، غارت نشده است. اما واقعیت به صورت دیگری بود. آنها تلاش می کردند همه چیز را سازماندهی شده جلوه دهند اما اینطور نبود. اوضاع بسیار بدی در این محل وجود دارد. ده‌ها جسد در این منطقه در حال تجزیه شدن هستند، زیرا هوای منطقه بسیار گرم است. باید به سرعت کارشناسان وارد عمل شوند و اجساد را جمع آوری کنند. باید برای این عملیات امدادی، سازماندهی شود. زمان، عنصر حیاتی در این زمینه است. این سانحه هوایی بسیار تاسف آور است.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی