بازدید 3067
بعد از ۷ سال تعیین تکلیف شد:

مرکز ملی محافظت از ذخایر کشور ایجاد می‌شود

کد خبر: ۳۸۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵ 04 March 2014
قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، گفت: مرکز ملی برای محافظت از ذخایر کشور با همت تمام دستگاه‌های ذیربط ایجاد می‌شود.

به گزارش فارس، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، در حاشیه چهل و پنجمین جلسه این ستاد در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اختلاف نظرات در رابطه با ایجاد مرکز ملی محافظت از ذخایر کشور در جلسه امروز بررسی شد و در رابطه با احداث این مرکز که حدود ۷ سال معطل مانده بود به اتفاق آرا به جمع‌بندی رسیدیم.

وی افزود: قرار شد کارگروه ویژه‌ای به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ستاد زیست‌فناوری کشور تشکیل شود تا آئین‌نامه‌های طبقه‌بندی و حفاظت ژنتیک تهیه شده و پشتیبانی‌های ملی بین‌المللی و حقوقی در این رابطه صورت گیرد. همچنین ایجاد بانک مرکزی اطلاعات برای ذخایر ژنتیکی کشور و هماهنگی دستگاه‌ها به صورت شبکه بانک‌های الکترونیکی از ضروریات این طرح است.

کبگانیان اظهار داشت: همچنین در این جلسه در رابطه با بودجه علم و فناوری کشور نیز بحث شد و بر اساس آمار و ارقام ارائه شده و اطلاعات موجود از گزارش دیوان محاسبات، شورای عتف، مرکز آمار و تفریق بودجه مجلس در سال ۸۸، سهم بودجه پژوهشی کشور از تولید ناخالص ملی ۷۹ صدم درصد بود که این میزان بر اساس نقشه جامع علمی تا ۱۰ سال آینده باید به ۴ درصد برسد.

وی اضافه کرد: همچنین این میزان در سال ۸۹، ۶۳ صدم درصد و در سال ۹۰ حدود ۷۲ دهم درصد بود که در سال ۹۱ با افت روبرو شده و به ۵۳ صدم درصد رسید.

به گفته کبگانیان گزارش بودجه علم و فناوری دستگاه‌ها در سال ۹۲ نیز هنوز تکمیل نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم