بازدید 3689
وزیر‌ بهداشت:

"مدیریت" تمام درد‌ نظام‌ سلامت‌‌ نیست

وزیربهداشت بر لزوم افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از اتلاف منابع، باید به نظام ارجاع و نظام سطح بندی متعهد باشیم.
کد خبر: ۳۸۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ 21 February 2014
وزیربهداشت بر لزوم افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از اتلاف منابع، باید به نظام ارجاع و نظام سطح بندی متعهد باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در پادگان شهید مسعودیان اهواز برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به خوزستان گفت: ما در حوزه بهداشت مشکلات بسیاری داریم که از این بابت شرمنده شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی هستیم، البته این مشکلات منحصر به حوزه سلامت نیست و وضعیت فرهنگ، اشتغال و سایر حوزه‌ها نیز همینطور است.

وی ادامه داد: در خوزستان و بویژه در اهواز با مشکلات بسیاری در زمینه کمبود پزشک، تجهیزات، دارو و همچنین وجود بیمارستان‌های فرسوده، امکانات کم و بیمه‌های کم توان مواجه هستیم. البته به نظر می‌رسد در نقاط مختلف ایران همچنان باید شاهد این مشکلات باشیم.

هاشمی افزود: درست است که مدیریت‌ها اشکال دارد و متاسفانه مدیریت‌های ما با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کند و ساختار حوزه سلامت بی‌اشکال نیست، اما تمام درد حوزه سلامت این موضوع نیست؛ بلکه در کنار اصلاح ساختار مدیریت باید سهم سلامت از تولید ناخالص ملی و منابع عمومی افزایش یابد. بحث تولیت حوزه سلامت نیز باید حل شود. برای پیشگیری از اتلاف منابع، باید به نظام ارجاع و نظام سطح بندی متعهد باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های نامناسب و ناصحیح، فرهنگ جامعه پزشکی ما در برخی موارد دارای اشکال است و این فرهنگ را یک شبه، یک ماهه و یک ساله و با چوب و چماق و تهدید نمی‌توان تغییر داد. تغییر فرهنگ از روال خاص خود برخوردار است. در این عرصه به افراد خدوم و الگو در جامعه پزشکی نباید بی‌توجه بود.

وی عنوان کرد: باید در جهت ساماندهی حوزه سلامت، همه یک حرف را بزنیم. متاسفانه یکی از مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودیم همین پراکنده‌گویی‌هاست که از جامعه پزشکی شنیده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی