بازدید 35910

آمریکا از طریق قطر آل سعود را سرنگون می‌کند

در شرایطی که موج انقلاب‌های عربی به عربستان سعودی نیز رسیده و مناطق شیعه‌نشین شرق این کشور، حرکات دامنه‌داری را علیه خاندان آل سعود آغاز کرده‌اند، به نظر می‌رسد، آمریکا نیز کم کم برای خالی کردن پشت این خاندان آماده می‌شود. یک نشریه آمریکایی بر این باور است این کار از طریق قطر صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۲۶۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۴ 23 July 2012
در شرایطی که موج انقلاب‌های عربی به عربستان سعودی نیز رسیده و مناطق شیعه‌نشین شرق این کشور، حرکات دامنه‌داری را علیه خاندان آل سعود آغاز کرده‌اند، به نظر می‌رسد، آمریکا نیز کم کم برای خالی کردن پشت این خاندان آماده می‌شود. یک نشریه آمریکایی بر این باور است این کار از طریق قطر صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، مجله آمریکایی «Vanity Fair» در شماره اخیر خود در مقاله‌ای به جدید‌ترین تحولات جاری در عربستان سعودی پرداخته و پیش‌بینی کرده که ایالات متحده آمریکا با هدف سرنگونی خاندان آل سعود و پایین کشیدن آن از قدرت، از کشور قطر کمک بگیرد و استفاده کند.

این مجله در مقاله خود به دیدگاه برخی دیپلمات‌ها، تحلیلگران و ناظران سیاسی درباره آینده خاورمیانه اشاره کرده و نوشته: همه این کار‌شناسان مسائل سیاسی بر این باورند که حکومت عربستان سعودی در آینده سقوط خواهد کرد و این کشور به چند کشور تقسیم خواهد شد.

مجله «Vanity Fair» همچنین در این مطلب به مقاله دو کار‌شناس آمریکا به نام‌های «مایکل دیوی» و «رالف پیترز» درباره تقسیم عربستان سعودی اشاره کرده و می‌افزاید: «این دو نویسنده بر این باورند که با تکه تکه شدن عربستان، احتکار نفت شکسته خواهد شد و دیگر حکومت سعودی نخواهد توانست، این اهرم فشار را در دست داشته باشد؛ به ویژه اینکه نخستین صادر کننده نفت به ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی است. البته آمریکا در چند ماه اخیر با افزایش واردات نفتی خود از کشورهای کانادا، مکزیک، ونزوئلا، نیجریه و آفریقای غربی تلاش کرده که از وابستگی خود به عربستان بکاهد».

این مجله در ادامه این مقاله نوشته: «گویا، آمریکا آمادگی آغاز حملات رسانه‌ای خود علیه عربستان را دارد. شاید اظهارات اخیر دو نماینده مجلس سنای آمریکا درباره رخدادهای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که در آن اظهارات بار‌ها و بار‌ها نام عربستان سعودی نیز آورده شد، گام‌های اولیه، آغاز این حملات رسانه‌ای است».

این مجله آمریکایی می‌افزاید: «برای نمونه، «باب گریم»، عضو سنای آمریکا در این باره بر ثابت شدن ارتباط میان عاملان رخدادهای ۱۱ سپتامبر با حکومت سعودی تأکید کرد. وی همچنین از فرستادن مقدار زیادی پول توسط برخی شاهزادگان آل سعود برای گروه‌های مسلح تروریستی در سراسر جهان و به ویژه شبکه تروریستی القاعده، سخن گفت».

مجله «Vanity Fair» در ادامه می‌نویسد: «با توجه به اینکه قطر در سقوط رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی نقش مهمی داشت، اکنون این احتمال هست که آمریکا از قطر در پایین کشیدن خاندان آل سعود از قدرت استفاده کند، به ویژه اینکه چندی پیش یک فایل صوتی در سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شد و در آن قذافی و نخست وزیر قطر درباره سقوط آل سعود در آینده نزدیک سخن می‌گفتند. چندی بعد نیز فایل دیگری منتشر شد که در آن نخست وزیر قطر اعتراف کرده بود که برای آمریکایی‌ها گزارشی درباره اوضاع داخلی عربستان پس از آغاز انقلاب‌های عربی نوشته است».

این مجله در پایان می‌نویسد: «بر همین اساس، اکنون واجب است که اوضاع داخلی این کشور با دقت زیر نظر گرفته شود، زیرا بی‌گمان، در آینده نزدیک تحولات گسترده‌ای در این کشور رخ خواهد داد که در پدید آمدن «خاورمیانه‌ای جدید» در منطقه تأثیرگذار خواهد بود».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۳۹
از اين حكومت براي امريكا بهتر كيست تا جايگزين كند.
پاسخ ها
جاسم
| Albania |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
مخالفین اسلام به صحت احادیث ائمه ی معصومین بیشتر از ما اعتقاد دارند . ظاهرا احساس کرده اند که بعد از مرگ عبدالله اوضاع عربستان به هم خواهد ریخت لذا از الان در پی پیش دستی و استفاده از موقعیت و به قول خودشان موج سواری هستند.
براي ما وجود عربستان ضعيف بهتر از تجزيه آن است و آن موقع مي شود 5 قطر غير قابل پيشبيني ديگر ولي حالا يك عربستان است
مدتهاست ال سعود بوی الرحمان گرفته اند متحجرین فسیل شدهایی که بدرد موزه هم نمیخورند بر اساس یکی از طرح های برنارد لویس یهودی حجاز و اماکن مقدس بصورت یک کشور و بخش هایی از نجد با اردن ادغام میشود مناطق نفتی شمال شرق بشل دو کشور نفتی وهمچنین الاحسا و مناطق نتی بکر و دست نخورده عمدتا شیعه نشین هم یک کشور ربع الخالی وحضرموت و عسیر هم یک کشور نجران هم با یمن ادغام میشود خدا بده برکت ریاض هم مال بچه هاو نوه های عبدالعزیز
به درک واصل شن همشون.
این سیاه بازی ها برای گرفتن رشوه در این اوضاع اقتصادی غرب از این پادشاه بدخت است
ان الله یشغل الظالمین بالظالمین
البته مطمئن باشید نیاز به آمریکا نیست با شناختی که از شاهزادگان مال دوست وقدر طلب عربستان سعودی داریم بزودی خودشان با هم در گیر می شوند وحکومتشان تجزیه می گردد
الان فرصت خوبیه که ایران هم بااین کار
امریکاهم دست بشه تا این رزیم از بین بره!
اگر ایران بتواند!
يواش يواش عربستان هم داره ميره قاطي باقالي ها .
درندگی حد ومرز نداره روزی در کنار هم لاشه ای می درند و روز دیگر خود را می درند
تجزیه عربستان برنامه بلند مدتی بود که مدتها قبل زیر ساخت های آن آغاز شده و متاسفانه پادشاهان آن برای ماندن تن به هر نوع باج دهی به حامیان خود از جمله همکاری در تحریم ایران داده اند . اما دیگر این مهره ها مورد نیاز مهره چین نبوده و می بایست حذف شوند. نکته مهم اینست که از یک سوی ایالات متحده برای حمله احتمالی به ایران به آسمان عربستان نیاز مبرم دارد و از سویی دیگر براری تامین نفت خود به کشور های کوچک وابسته تر به آمریکا که براحتی برای تامین بودجه و تضمین ماندگاری موقت خود ، نفت را با هر شرایطی به بازار تزریق نمایند نیاز مند است. لذا برهم ریختگی این کشور و تعریف کشورهای کوچک تر با منافع متضاد و متخاصم که با منطقه پرواز ممنوع که همواره به معنی منطقه پرواز آزاد برای آمریکا و ناتو می باشد از هم جدا شده اند پیش شرط موفقیت در رسیدن به اهداف تعریف شده توسط آمریکا می باشد. همچنین محورهای عراق و ترکیه نیز در برنامه می باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
آمریکا همین الانشم اگر بخواهد برروی آسمان تمام کشورهای عربی پرواز میکنند و نیازی به منطقه پرواز ممنوع ندارد پس این دلیل قانع کننده ای نیست. علاوه بر اون تجزیه شدن عربستان خودش باعث میشود که ائتلاف ضد ایرانی که در منطقه هستش از دست بره که آمریکا و اسرائیل اصلا این رو دوست ندارن. از طرفی هم آمریکا خیلی نمی خواد یک کشوری بر منطقه حاکم بشه (حتی عربستان) در حقیقت همیشه یک توازن قدرت در منطقه میخواد که به وسیله این توازن قدرت سلاح ها و کالاهای خودشون رو بفروش برسونن. عزیز
عاقبت نوکری امریکا همینه دیگه نوبت قطر هم میشه
امریکا ال سعود را سرنگون می کند ولی نه حالا حالاها سه نسل بعد
نوبت به نوکر بعدی آمریکا را رسید تا به دست خودش کله پایش کند....عاقبت نوکری ابر قدرت ها همیشه این بوده هست و خواهد بود
ای کاش این سناریو درست بود اما متأسّفانه نفوذ اقتصادی آال سعود در آمریکا و منطقه بیش از آان هست. شاید تجزیه و سرنگونی عربستان برای آمریکا و بریتانیا شدنی باشد، اما عواقب ایجاد بی‌ ثباتی در قلب انرژی دنیا و جایی‌ که روزی بیش از ۷ میلیون بشکه نفت تولید میشود به مقامات آمریکایی‌ اجازه فکر کردن به این گزینه راا نمی‌دهند. حتا اگر آمریکا یک بشکه هم از صعودی‌ها نخرد، این ۷ میلیون بشکه به فروشندهٔ دیگری میرود و مسلما بی‌ ثباتی در تولید این ۷ میلیون بشکه بر قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا آشوب بپا می‌کند؛ بگذریم که اروپا را به قهقرای بدبختی می‌کشاند. آمریکایی‌‌ها می‌دانند که ال قاعده بازوی نفوذی عربستان در جهان اسلام بود ولی‌ جرات مخالفت با آال سعود و یآا ایجاد بی‌ ثباتی راا ندارد. اگر آمریکایی‌ها به دنبال سرنگونی و تجزیه بودند هرگز اجازه فروش حساس‌ترین فناوری‌های نظامی را به این کشور نمی‌دادند....معمولان فروش‌ها بعد از سال‌ها دقت مطالعاتی در مورد ثبات کشور خریدار تائید میشود.

مورد دوم اینکه مجله ونیتی فیر اصلا مجله معتبر تحلیلی نیست...مجلهی که مختص زندگی‌ هنرمندان هالیوود هست احتمال کمی‌ دارد که با بینش و بصیرت درست سیاسی به این موضوع بپردازد.

ولی‌ از سمیم قالب آرزو دارم که هر چه زودتر عربستان تجزیه بشود تاا شیعیان و مسلمانان یک نفس راحت بکشن. منشأ فتنه در منطقه آال سعود و بعد اسرائیل هستن.

احسان
ان شاالله كه سعوديه تجزيه خواهد شد و آل سعود به درك اسفل خواهند رفت.
و بعد نوبت قطر است. ولی احتمال اینکه قطر از عربستان زودتر باشه زیاد است.
تجزیه و نابودی سرزمین جاهلان ! امیدوارم هر چه زودتر اون روز طلایی رو ببینم .
این همان عربستان نیست مگه می گفت سرماررابایدکنداماخداکاری می کندکه سرخودش کنده می شود.چوب خداصدانداردبه امیدسرنگونی آل سود.
تاریخ مصرف آل سعود داره به آخر می رسه.خداوند ریشه این وهابی ها رو خشک کنه ان شاالله
تا زمانیکه امریکا از نفت کشورهای خلیجی استفاده می کنه و این کشورها نیز اسلحه هاشو می خرن هیچ انقلابی صورت نمی گیره...انقلاب فقط در کشورهای که امثال صدام داشت اتفاق می افته
حکومت کشوری که آمریکا می خواد به دستش حکومت عربستان رو سرنگون کنه به دست کدوم کشور عربی سرنگون میشه؟!
برای نابودی عربستان -الله خیرالماکرین
قطر اصلا ظرفیت این کار و نداره و نخواهد داشت
اگر کمی صبر کنید خواهید دید خدا هر سه را سرنگون می کند!
احمقانه است اگر فکر کنیم آمریکا دست روی دست می گزاردتا چین خاور میانه و دور را اشغال کند و شاخ جدیدی بر علیه دنیای متمدن بوجود بیاید. او خیلی وقت پیش کار اشغال اطلاعاتی و حکومتی خاور میانه و هندوستان و کشورهای اینچنینی را آغاز کرده.
باسلام
*طبق طرح امنیتی ویلسون عربستان باید تجزیه شود به سه کشور تا هم انحصار نفتی در یکی از پر ذخائرترین
کشورهای نفت خیز خاورمیانه درهم شکند.
*هم تفکرات جریان سازی ضد دموکراتیک
( القاعده .طالبان.وهابیت و...)بپایان کار
خود برسد.
*هم نظام قبیله ای در آن کشور سرنگون
شود.
*هم حاکمان حکومتی سالخورده و ساده لوح وضد تحول اجتماعی از گردونه
خارج شوند.
*پناهنده شدن شاهزادگان سعودی اعم
از زن ومرد به کشورهای غربی وظاهرشدن آنها مقابل دوربین ها خبری
نشان دیگری از وجود جرقه های فروریزی
یک حاکمیت قبیله ای ضد تحول 1000
فامیل در عربستان است.
*در بهار به اصطلاح عربی رژیم عربستان
خزان میشود ومردم آن دیار مانند مردمان
سایر کشورهای منطقه ازحق تعیین سرنوشت برخوردار خواهند شد.
*سقوط آل سقوط دیروزود دارد ولی سوخت وسوز ندارد.چون این رژیم غیر مردمی ترین و واپساگرترین نظام موجود
در خاورمیانه است.که در آن نه مردم حق
رای دارند .ونه خانم ها حق رانندگی ونه...
*بدون شک هیچ کس برای فروپاشی این رژیم منحط قطره ی اشکی نخواهد ریخت.بلکه همگان از این که طومار این رژیم مرتجع و عامل ثفرقه و ضد اسلامی و انسانی در هم پیچیده شده خوشحال
خواهند بود.انشاءا...
همانا خداوند اگر بخواهد به دست دشمنان خودشان را نابود مي كند
تجزیه عربستان نقشه امریکا است.ومی خواهد با تجزیه این کشور نفت آن را دراختیار بگیرد.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
چي مي گي؟ همين الان كه نفت عربستان دست انگليس و امريكاست كه.
با توجه به شواهد موجود و روند صعودی اعتراضات مردمی، این امر بسیار محتمل است ودر آینده نزدیک انشاءالله شاهد سقوط این رژیم دیکتاتور خواهیم بود.
تاريخ مصرف آل سعودنيز بسرآمده وبزودي بايد به ديگر دست نشاندگان معزول كشورهاي عربي ببپيوندند. قطر كوچكتر وضعيفتربا دراختيارداشتن منابع نفتي وگازي انتخاب بهتري براي تبديل شدن به عامل اول آمريكادرمنطقه است وپس از اتمام تاريخ مصرفش هم راحتتر كله پا ميشود.
عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد!!!
حکومت وهابی باید مثل صدام توسط امریکا از بین رود%
خیلی احمقانه است که فکر کنیم چنین اتفاقی به زودی خواهد افتاد.
به امید روزی که نابودی کلیه نوکران و مزدوران را شاهد باشیم. انشاالله
آقا بيخيال تجريه شيم. كم از اين كشور حاشيه‌ خليج فارس داريم كه چند تا ديگه هم ساخته شوند!! تازه اين كه چيزي نيست!! تيم فوتبالشون بگو كه چند تا ميشند!! خدا بخير كنه!!
اگر اشتباه نكنم حدود 3000 مليارد دلار از سرمايه در گزدش امريكا در تملك شاهزاده هاي عربستان هست. حال اگر امريكاييها بتونن حكومت عربستان رو به نحوي به زير بكشن كه رفتار شاهزاده هاي عرب به گونه اي باشه كه به امريكا بهانه مسدود كردن داراييهاي شاهزاده ها رو بده، در اين صورت اقتصاد خودش رو براي سالهاي طولاني بيمه كرده.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی