بازدید 3651

80 درصد بيمارستان‌هاي تهران فرسوده است

نبايد وضعيت ارائه خدمات بيمارستاني در مراكز دولتي به نحوي باشد كه بيمار احساس كند كه تحويلش نمي‌گيرند و بخواهد به بيمارستان خصوصي برود به همين علت در حال ساخت نزديك به 8 هزار تخت بيمارستاني جديد در تهران هستيم.
کد خبر: ۱۷۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱ 19 June 2011
وزير بهداشت گفت: 80 درصد بيمارستان‌هاي تهران فرسوده است، تمام تلاش ما اين است كه بتوانيم به روش‌هاي مختلف فضاي فيزيكي بيمارستان‌ها را اصلاح كنيم حتي آماده واگذاري بيمارستانهاي نوساز به بخش خصوصي هستيم اما تعرفه‌هاي غير واقعي و كمبود منابع مانع كار است.

مرضيه وحيد دستجردي امروز در خبرگزاري فارس حاضر شد و پس ازگفت‌و‌گو با مديرعامل، سردبير و مديران خبرگزاري فارس در جمع خبرنگاران گروه‌هاي مختلف از جمله خبرنگاران گروه سياسي، اقتصادي و فرهنگي حاضر شد و به پرسش هاي آنان پاسخ گفت.

وزير بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان درباره وضعيت ساختار فيزيكي و فرسودگي بيمارستانهاي كشور توضيح داد: نزديك به 80 درصد بيمارستانهاي تهران فرسوده است و متأسفانه در اين فضاها گاهي بيماران احساس مي‌كنند كه كسي به آنها توجه نمي‌كند ما قبول داريم كه فضاهاي فيزيكي برخي بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت مناسب نيست و تمام تلاش خود را براي اصلاح اين مسئله انجام مي‌دهيم.

وي ادامه داد: نبايد وضعيت ارائه خدمات بيمارستاني در مراكز دولتي به نحوي باشد كه بيمار احساس كند كه تحويلش نمي‌گيرند و بخواهد به بيمارستان خصوصي برود به همين علت در حال ساخت نزديك به 8 هزار تخت بيمارستاني جديد در تهران هستيم.

وحيد دستجردي گفت: از اين 8 هزار تخت بيمارستاني حدود 3900 تخت در حال ساخت و بيش از 4 هزار تخت در مرحله طراحي و مطالعه است البته از نظر پرسنل پزشك و پرستار و كاركنان بيمارستاني نيز به شدت در مضيقه هستيم و كمبود داريم، مشكلات زيادي وجود دارد كه با مذاكره و جلسات مكرر با معاونت نظارت و برنامه ريزي راهبردي در تلاشيم كه بتوانيم راه حلي براي آنها پيدا كنيم.

وزير بهداشت اضافه كرد: يكي از راه حل‌ها هيئت امنايي كردن بيمارستان‌هاي دولتي و افزايش تعرفه آنها به 3.6 برابر تعرفه دولتي است از سال 87 قرار بود 50 بيمارستان دولتي كشور هيئت امنايي شود اما به علت تأمين نشدن بودجه آن در بيمه‌ها و وزارت بهداشت حتي در يك بيمارستان هم عملي نشد.

وي گفت: مدل ديگر واگذاري بيمارستان‌هاي دولتي و نوساز به بخش خصوصي بود، بسياري از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي بارها براي واگذاري اين بيمارستانها فراخوان دادند اما بخش خصوصي استقبال نكرد زيرا با تعرفه دولتي امكان اداره اين بيمارستانها وجود ندارد.

وحيد دستجردي اضافه كرد: راه حلي كه اخيراً به آن رسيده‌ايم ايجاد بيمارستان‌هاي مشاركتي با همكاري بانكها و با تسهيلات بانكي در كنار بيمارستانهاي دولتي فرسوده است، يك نمونه آن بيمارستان محب در كنار بيمارستان شهيد هاشمي نژاد تهران است كه بسيار هم موفق بوده است.

وي گفت: در اين مدل از پرسنل و اساتيد بيمارستان دولتي استفاده مي‌شود و تعرفه بيمارستان بين تعرفه دولتي و خصوصي اخذ مي‌شود و به اين ترتيب مي‌توانيم خدماتي به مراتب با كيفيت‌تر از مراكز خصوصي به مردم ارائه كنيم ضمن اينكه از بيمه‌هاي تكميلي نيز دعوت كرديم تا در دفتر وزير حاضر شوند و با گفت‌و‌گو امكان همكاري بيشتر آنها را با مراكز و بيمارستان‌هاي دولتي فراهم كنيم تا پرداخت از جيب مردم كم و رضايتمندي آنها افزايش يابد.

وي ادامه داد: با اين وجود واقعي نشدن تعرفه‌هاي دولتي مشكل مهم امسال وزارت بهداشت است، پيشنهاد ما اين بود كه تعرفه‌هاي دولتي حدود 23 درصد افزايش يابد اما در حالي كه با تورم بالاتر از سال قبل و اجراي هدفمندي يارانه‌ها مواجه هستيم در حالي كه سال گذشته تعرفه هاي دولتي 14 درصد رشد پيدا كرد امسال اين تعرفه با افزايش 9 درصدي تصويب شد كه بسيار مشكل ساز است.

وي گفت: اجراي هدفمندي يارانه‌ها فقط 780 ميليارد تومان براي وزارت بهداشت بار مالي و كسري بودجه ايجاد كرد و با اين روند امسال سال پر مشكلي خواهيم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم