بازدید 5435

اسرائیل درباره دولت‌مستقل‌فلسطینی کوتاه آمد

رژیم صهیونیستی طی دو ماه آینده موافقت خود با تشکیل دولت مستقل فلسطینی را رسما اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۷۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲ 13 June 2011
اخبار رسیده از ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی بالاخره با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری پانا، نشست اخیر کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) چندی پیش در ایالات متحده آمریکا برگزار شد.

گفته می شود در حاشیه این نشست تعدادی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی با مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا مذاکرات محرمانه ای برگزار کردند. نتیجه این مذاکره این بود که مقامات آمریکایی موفق شدند صهیونیست ها را راضی کنند که با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت کنند.

بر همین اساس رژیم صهیونیستی طی دو ماه آینده موافقت خود با تشکیل دولت مستقل فلسطینی را رسما اعلام خواهد کرد.

در همین راستا کارشناسان مسائل سیاسی اعراب و اسرائیل پیش بینی کرده اند که نزاع جدیدی در منطقه رخ داد زیر صف بندی و تقسیم بندی های سیاسی منطقه بر هم خواهد ریخت.
قابل ذکر است «شیمون پرز» رئیس صهیونیستی مدتی پیش نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که این رژیم به صورت مشروط حاضر است با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت کند اما گویا در مذاکرات محرمانه اخیر آیپک، آمریکایی ها توانسته اند صهیونیست ها را متقاعد کنند که دست از پافشاری خود و برخی پیش شروط های تعیین شده بردارند تا مسیر تشکیل این دولت مستقل هموار شود.

شایان ذکر است طی حدود شش ماه گذشته تعدادی از کشورهای اروپایی دولت مستقل فلسطین با مرزهای 1967 میلادی را به رسمیت شناخته اند. این کشورها بر این عقیده اند که با به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی، نزاع 60 ساله اعراب و اسرائیل به پایان خواهد رسید.

ناگفته نماند تا به این لحظه اکثر کشورهای عربی موضع رسمی خود در این مورد را اعلام نکرده اند اما پیش بینی می شود در صورت اعلام رسمی آن از سوی رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی نیز با هدف تسریع این مسأله، موضع خود را اعلام کرده و دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی