بازدید 10067
کارمندان در دوراهی ماندن و رفتن؛

خروج کارمندان از تهران عملی شد؟ نشد؟

گویا، فارغ از همه مشکلاتی که مانع از خروج گسترده کارمندان دولت از تهران می شود، یکی دیگر از مشکلات این طرح، نبود توازن در تعطیلی دستگاه های دولتی تهران و شهرستان هاست، چرا که امکان رفت و آمد کارمندان دولتی خارج شده از تهران برای دیدار با اقوام خود در تهران به دلیل این موضوع به حداقل می رسد، زیرا در تهران، بیشتر اداره ها، پنجشنبه ها و جمعه ها تعطیلند، ولی در شهرستان ها این گونه نیست و...
کد خبر: ۱۶۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱ 30 April 2011
قصه خروج کارکنان دولت از تهران، از جمله موضوعاتی است که هنوز مردم پس از گذشت بیش از یک سال، در کم و کیف محتوای آن و چگونگی و درصد اجرای برنامه های دولت در این باره قرار ندارند و پرسش های بی شماری برای مردم و حتی اندک کارمندانی که با این ترس، عطای تهران را به لقایش بخشیده اند، پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، بنا بر مصوبات کارگروه انتقالی کارکنان دولت از تهران ـ که ریاست آن بر عهده محمدرضا رحیمی، معاون اول ریاست جمهوری است ـ آیین نامه ای درباره تسهیلات اعطایی به کارکنان متقاضی خروج از تهران، تدوین و در 27 اسفند ماه سال 88 به همه دستگاه های اجرایی و استانداران سراسر کشور نیز ابلاغ شد؛ اعطای تسهیلات زمین، مسکن، وام، اعطای تسهیلات به کارکنان بازنشسته، برداشتن سقف اضافه کار، امکانات ورزشی و بهداشتی رایگان، امکان افزایش تسهیلات تشویقی، از جمله امتیازات طرح انتقال کارکنان دولت از تهران است که مقام های دولتی، بر اجرای آن تأکید دارند.

اما مشخص نیست این تأکید، تا چه اندازه جنبه اجرا و عملیاتی به خود گرفته است؟!

بنا بر این گزارش، با وجودی که تهران، پانصد هزار کارمند دارد و در حالی که بر پایه برنامه دولت، باید دویست هزار نفر از آنان، از تهران بیرون روند، معاونت برنامه ریزی استانداری تهران، تنها انتقال ده هزار کارمند را از تهران تأیید و اظهار امیدواری می کند که بنا بر پیش بینی ها، ده هزار کارمند دیگر نیز از تهران می روند؛ هرچند وی با این اظهارات که: «پیش از این تسهیلات برای خروج کارکنان از استان تهران بود، اما حالا این تسهیلات به افرادی که قصد خروج از تهران به شهرستان های پیرامون تهران را دارند، نیز پرداخت می شود»، تلویحا بر شکست این طرح صحه می گذارد و به نوعی، اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری را مبنی بر این که خروج از تهران شکست می خورد، تأیید می کند.

این گزارش می افزاید، این اظهارات در حالی است که تمدن، استاندار تهران، طرح خروج کارکنان دولت از تهران را موفقیت آمیز می داند؛ هرچند که وی در این باره، از دادن آمار و اطلاعات دقیق خودداری کرده و تنها به گفتن جملات کلی بسنده می کند.

از سوی دیگر، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاونت وزارت راهبردی ریاست جمهوری، باید گزارش شش ماهه مرکز دستگاه های اجرایی ملی و استانداران را به رئیس جمهور گزارش می کردند، ولی مشخص نیست که آیا این گزارش به احمدی نژاد داده شده یا خیر و اگر داده شده، چرا نسخه ای از آن در اختیار رسانه ها و مردم قرار نمی گیرد؟!

گویا، فارغ از همه مشکلاتی که مانع از خروج گسترده کارمندان دولت از تهران می شود ـ که پیشتر از سوی رسانه ها به آگاهی مردم رسید ـ یکی دیگر از مشکلات این طرح، نبود توازن در تعطیلی دستگاه های دولتی تهران و شهرستان هاست، چرا که امکان رفت و آمد کارمندان دولتی خارج شده از تهران برای دیدار با اقوام خود در تهران به دلیل این موضوع به حداقل می رسد، زیرا در تهران، بیشتر اداره ها، پنجشنبه ها و جمعه ها تعطیلند، ولی در شهرستان ها این گونه نیست و بسیاری از آنان از این بابت ناراحتند.

در این زمینه، هادی مقدسی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کلیت طرح خروج کارمندان از تهران را ضروری و مفید ارزیابی کرده و می گوید: با این حال، من بر این باورم که مکانیسم اجرا، متناسب با اهداف این طرح نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: اگر قرار است، کارمندان از تهران بروند، باید این کار برای آنان جذابیت داشته باشد، حال آن که دولت، قول ها و وعده های اولیه خود را درباره کارمندانی که از تهران رفته اند، هنوز به شکل کمال و تمام اجرا نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که گمان نمی کنید، طرح خروج کارمندان از تهران شکست خورده است، اظهار داشت: نمی شود گفت این طرح شکست خورده، چون انجام آن ضروری است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از دولت درباره اطلاع رسانی ضعیف درباره طرح خروج کارمندان از تهران گفت: بسیاری از کارمندان مزایای این طرح را نمی دانند و بسیاری هم نسبت به تحقق وعده های دولت، مطمئن نیستند.

مقدسی تأکید کرد: طرح خروج کارمندان از تهران در کوتاه مدت انجام پذیر نیست؛ بنابراین، دولت باید با تقویت زیرساخت های شهرستان ها و اطلاع رسانی خود، پیگیر اجرای موفقیت آمیز این طرح باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
با عرض سلام بنده مدت 9 ماه است كه ازتهران به شيراز منتقل شده ام و حقوقم كه كم شده است .وام كه ندادند و ميگويند يه خونه بخر كه حداكثر 2 سال ساخته شده باشه و سند و پروانه ساخت هم داشته باشه .آخه شما سراغ داريد . اصلا من ميخوام يه خونه رهن كنم ولي دولت وام نميده.8 بار با معاونت راهبردي مكاتبه كردم ولي بانكها زير بار نميرن. تسهيلات ورزشي : كدوم باشگاه ورزشي دولتي هست كه اين بخشنامه رو خونده باشه و به اون عمل كنه؟ همه باشگاههاي خوب خصوصي هستن. و زمين و مسكن هم در غالب مسكن مهر ميدن كه اونم همه ميتونن ثبت نام كنن. آقا هر جا هستي باش و به كارت ادامه بده كه همش دروغه من تجربه كردم
درباره خروج کارکنان از تهرانهفته پیش با یکی از بستگان صحبت می کردیم که ایشان با اشاره به انتقال دو تن از دوستانش از تهران به وضعیت بد کار شهرستان اشاره کرد و افزود الان آنها بیکار هستند یعنی بعد از رفتن به شهرستان از کار اخراج شده اند. اگر این اتفاق برا ی درصد کمی از کارمندان هم بیفتد با بد بینی گسترده ای در بین کارکنان مواجه خواهیم بود.
با سلام از شواهد و قرائن اينكونه بر مي آيد كه اين طرح در حد حرف است و بس اگر شاهد مي خواهيد به آمار انتقالي ها از سازمان برق خوزستان به ساز مان برق تهران بكنيد همه چيز را متوجه خواهيد شد البته درست نوشتم از خوزستان به تهران!!!!!!!
بنده در یکی از وزارتخانه ها روزانه شاهد مکاتبات متعدد با وزیر مربوطه هستم که توسط کارمندانی که از تهران خارج شده اند ولی در خوش بینانه ترین حالت فقط چند در صد از بسته های تشویقی به انان پرداخت شده هستم و هر روز برای پی گیری مطالبات خود و یا تقاضای بازگشت به تهران می ایند هستم . ضمنا" حالا اقای معاون نیروی انسانی ریس جمهور هم هر روز از دور کاری کارکنان دولت دم می زند که شاید خودشان ندانند اما کم سابقه ترین کارمندان دولت هم می دانند این هم شعاری بیش نیست و انگار هدف اصلی از هم پاشیدگی کار دولت و سردرگمی کارکنان ان است . خدا بع ایتده این مملکت رحم کند .
وا... من هفته پیش اومدم تهران دیدم شلوغه هنوز هیشکی نرفته بود شهرستان .
پس میفرمودند که کارشناسی شده حال باید دید کارشناسی کردن غلط است یا کارشناسان غلط کرده اند
آشفته ترین کارها وبرنامه ریزیها در خصوص انتقال و یا دور کاری را در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می توانیدببینید. براستی چرا هیچکدام از مدیران این سازمان و یا مدیران سایر سازمانها خودشان در خروج از تهران پیشقدم نمی شوند؟
سلام - من هم از كاركنان انتقال يافته به كرج هستم. البته ما را به زور فرستادند ( در حالي كه از سازماني كه ما را فرستادند افراد پارتي دار را نگه داشتند.)و هيچ مزايايي هم به ما تعلق نگرفته است وروزهاي كاري بيشتري را مجبوريم كار كنيم در حالي كه وقتي تهران بوديم پنج شنبه ها تعطيل بوديم و الان دچار مشكلات خانوادگي شديم لااقل شما رسانه ها داد ما را بستانيد ما كه تا حرف مي زنيم با تهديدما را مجبور به سكوت مي كنند
هيچ برنامه دقيق وروشني در خصوص انتقال روي ميز دولت نيست.انتقال نيازمند كار كارشنا سي همه جانبه است . دستگاهي كه اينجانب در ان اشتغال دارم با زور و تحديد به شيراز منتقل شد.نتيجه ان: 1- حيف وميل حداقل ده ميليارد تومان از بيت المال 2-از دست دادن نيروهاي كاردان وبا تجربه 3-قفل شدن و خوابيدن كارها 4-مديران وكارمندان پروازي 5-وعده وعيدهاي بر زمين مانده (زمين وام و.... 5-استخدام نيرو هاي جديد 6-ايجاد ارتش دور كار كه از كار خبري نيست 7-و دهها مورد ديگر
ما از دولت می خواهیم که این طرح را نه برای استخدامیهای دائم بلکه برای قراردادیها نیز پیگیری نماید زیرا در بین افراد قراردادی نیز مشتاق خروج از تهران وجود دارد.
مگه نمیبینین تو تهران دیگه پرنده هم پر نمیزنه؟ همه خیابونها تار عنکبوت بسته!!!
ازاینکه راجع به خروج کارمندان ازتهران مطلب نوشته اید متشکرم
واقعاکسانیکه ازتهران رفته اند مثل خود بنده تاحالا هیچ مزایایی دریافت نکرده ام و دستورالعملی نیز به هیچ ارگانی ابلاغ نشده ویآنها اظهار بی اطلاعی می کنند.خواهشمندیم تاروشن شدن وضعیت قضیه را پی گیری کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی