بازدید 17194
درباره دیدار «وستروله» با احمدی نژاد؛

رفتاری که در عین ادعای بی اطلاعی مرکل، نشان از تسلیم داشت

اين در حالي است كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز هم در گزارشي نوشته است: سفر وستروله به ايران، نشان از شكست سياست هاي اتحاديه اروپا در ايران دارد، زيرا پيش از اين، اتحاديه اروپا اعلام كرده بود كه هيچ يك از وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، حق نخواهند داشت به ايران سفر كنند.
کد خبر: ۱۵۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۹ 24 February 2011
سرويس بين الملل ـ سخنگوي آنجلا مركل، صدر اعظم آلمان اعلام كرده است كه ديدار «گويدو وستروله»، وزير خارجه اين كشور با رئيس جمهوری ايران بدون اطلاع خانم مركل صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک»، اين واكنش سخنگوي صدر اعظم آلمان، در حالي صورت مي گيرد كه رسانه هاي ضد ايران، از جمله گروهک تروریستی منافقين، به انتقاد از سفر وزير خارجه آلمان به ايران پرداخته اند.

بنا بر این گزارش، دفتر صدر اعظم آلمان اعلام كرده است: هر چند خانم مرکل از سفر وزير خارجه اين كشور به ايران آگاه بوده، ولی نمي دانسته است كه وستروله در اين سفر با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران نيز ديدار خواهد كرد.

سخنگوي دفتر مركل همچنين افزوده است: سرانجام در چنين مواقعي مخالفان و موافقان بسیاري براي چنين ديدارهايی پيدا مي شود.

اين در حالي است كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز هم در گزارشي به نقل از حسن قشقاوي، معاون وزير خارجه كشورمان نوشته است: سفر وستروله به ايران نشان از شكست سياست هاي اتحاديه اروپا در ايران دارد، زيرا پيش از اين، اتحاديه اروپا اعلام كرده بود كه هيچ يك از وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا حق نخواهند داشت به ايران سفر كنند.

قشقاوي افزوده بود، چنين سفري حكايت از شكست چنين سياستي است.
   
ذكر این لازم است كه در اوج تخاصمات سياسي بين دو كشور در سال گذشته، مبادلات اقتصادي دو كشور 20 درصد رشد داشته است. همچنين اتاق مشترك بازرگاني ايران و آلمان در این باره گزارش داد: در چهار ماهه نخست سال 2010، ارزش مبادلات تجاري ميان ايران و آلمان به 8.1 ميليارد دلار رسيد.

بنابراین، با نيم‌نگاهي به سير صعودي حجم مبادلات اقتصادي ايران ـ آلمان و نگاه موجود طرفين به يكديگر به نظر مي‌رسد كه دولت ايران همزمان با افزايش حجم اين مبادلات، تلاش دارد، با وابسته كردن صنايع اصلي آلمان‌ها به بازار خود بر توان تأثيرگذاري بر كشوري كه در قلب اروپا قرار گرفته است، بيفزايد.

شايد به همین دلیل بود كه علی اکبر صالحي در كنفرانس مطبوعاتي با وستروله گفت: «در روابط ايران و آلمان، نگاه ما به آينده است و با گذشته كاري نداريم، ما به آينده روابط بسيار اميدواريم.» و وزير امور خارجه آلمان نیز تأكيد كرد: «مي‌خواهيم تبادل نظر با ايران را در فرصت‌هاي آينده پيگيري كنيم و در اين باره، قرار ملاقات هایی گذاشته‌ايم و با علاقه به گفت‌وگو‌هاي آينده مي‌نگريم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
اونها اگه مجبور باشن برای آزادی اتباعشون به دشمن ترین کشور هم میرن ولی ما برای 4 تا دیپلماتمون که سالهاست در اسرائیل هستند از یک طرف غیرمستقیم و یا حتی از حزب الله هم استفاده نمیکنیم.
پاسخ ها
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
همچین زیاد هم با هم دشمن نیستیم فقط رابطه ی خیلی خوبی نداریم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
شما با این همه استعداد چرا تحلیلگر سیاسی نشدی؟؟
دادگاه ایران با قرار دادن جریمه 50 میلیون تومنی برای آلمانیها اونها رو تحقیر کرد...
حتماً می خواستن تو ایران برکنارش کنن! نکردن! مگه نه عنایت!!!!!!!
سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی این چند سال اخیر معمولا دو پهلو بوده و میدونیم که دولت آلمان طی این مدت حسابی بر علیه منافع ایران قدم برداشته اما باز با این وجود میبینیم که در کشوری که ادعای نظم در انجام کارها رو دارن وزیرشون بدون اطلاع صدر اعظم به سفر میره"ممکنه؟ من مطمینم مرکل در جریان بوده و اینم یه بازیه که توی اتحادیه اروپا راه انداختن
ببینید الان دنیا قبول کرده که ایران داره از مرز جهان سومی خارج میشه" عبور ناوهای ما-فناوری هسته ای- تکنولوژی فضایی-ابر رایانه-صنایع موشکی نظامی- تکنولوژی نانو-تولید بنزین و... شاید در همه این موارد اول راه باشیم و کاملا طبیعیه که یه سری کاستی هم وجود داشته باشه اما دنیا قبول کرده که ایران کشور بزرگ و قدرتمندیه"اتحادیه اروپا از نقش ایران در جهان کاملا آگاهه و مطمینا کاری نمیکنه که به ضرر خودش و منافعش تموم شه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
جان من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!قدرتمند!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
مهم اینه که مردم ما هم این احساس رو داشته باشند.همونطور که مردم کره ،مالزی و حتی ترکیه دارند.
وزیر خارجه آلمان آمده بود تا آن دو جاسوس آلمانی را آزاد کند که متاسفانه موفق هم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
برای آزادی دو نفر غربیا معمولا وزیر نمیفرستن دستور میدن اگه این طور باشه که میگی باز هم ذلته براشون
آنجلا مركل نه عربيه . آنگلا مركل
پاسخ ها
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
مگه رسانه های ایران فارسی هم می تونن حرف بزنن؟؟؟؟
کلا" اگر از کلمات سخت و مشکل عربی استفاده نکنن و بخوان فارسی بنویسند که کلاسشون پایین میاد
باید آلمانها را از بقیه اروپا جدا کنیم و با تفرقه در اتحادیه اروپا بر آنها حکومت نماییم. البته حکومتی انسانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
تنهایی فکر کردی ناشناس؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
داداش مثل اینکه توهم زدی.
فکر کنم تا دو سه سال دیگه همشون بدون اطلاع خودشون وزراشون رو به ایران بفرستند!!!!
پاسخ ها
روح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
جالب نوشتی اینو، ای ول
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
خیلی باحال گفتی!! اونم بدون اطلاع
خانم آمجلا مرکل ! اگه وزیر امور خارجه بی اطلاع شما کاری کرد می تونین در حالی که در ماموریت هستش عزلش کنید.. به همین راحتی.....
موقعی که وزیر امور خارجه آلمان به ایران آمد ایران سه شرط برای آزادی دو آلمانی گذاشت 1/ پرداخت جریمه 2/ پذیرش اشتباهشان 3/ دیدار با ریس جمهور ایران .
حالا هرطور که می خواهید قضاوت کنید
جواب نفر 6
زندانی ها قبل از آمدن وزیر آزاد شده بودن
لطفا مختصر بفرمائید دستاورد سفر ایشان برای ما چه بود؟
یارو اومده بود دو هموطنشو ببره که موفق شد.ایران نباید با این سرعت دو المانی رو ازاد میکرد.اون هم در یک سفر دو ساعته غیر رسمی .لا اقل یکی از این دو المانی رو ازاد میکردن نه هر دو تاشونو.
خب دارن از ترس سكته مي كنن كه موقعيتشون داره تو منطقه و شمال آفريقا نابود ميشه اومدن پيش خط دهنده و علت اصلي.

برن بجهنم.
دلم خوش است که کبوتر حرمم
آلمان منافع زیادی در ایران دارد و ایران نیز به همین منوال. در سیاست از این بده و بستانها زیاد است. حالا سیاستمدارها جلوی پرده یک حرفی می زنند شما به دل نگیرید. روابط پشت پرده بسیار پیچیده تر از اینهاست. این خبرهایی که به گوش مردم عادی می رسد اخبار سوخته است. به هرحال ما طرفدار منافع نظام خودمون هستیم. اگه با آزاد کردن دو تبعه خارجی تامین بشه که چه بهتر.
خانم مرکل این دروغ که فدای سرت ولی فکری به حال آینده کن که چی باید بگی
دلتون به همین چیزا خوش باشه!
براي اونها «غربيها»جان ومال وحيثيت ووقت اتباعشان بقدري ارزش داره كه حاضرند از اهداف استراتزيك خود چشم پوشي كنند .هر تحليل ديگر غلط است
پس روی این حساب باید گفت دو تبعه آلمانی بازداشت شده بانی خیر در گسترش روابط تهران برلین شدند!!!!!!!!
ایرانی گردونه دنیاداره به نفع تو میگرده خوشحال باش این عربها هم که مردمشون بیان رو کار خاک ایران دوباره قدرت کورش کبیر رو حس میکنه.
فعلا که ما ذوق زدگی باشعف فراوان را در سفیر ووزیر ورئیس خودمان دیدیم نه در آنها عکسهایدوطرف را نگاه کنید ! این سفر از طرف آنها برای نجات اتباعشان بود واز طرف ما مثلا بهره برداری سیاسی بود که با کم ظرفیتی مسئولان زیربط بر باد رفت .
واین بهره برداری شرعی هم نبود.
بابا اینکه از روز هم روشن تره اونا برای اتباعشان ارزش قائلند وایشان برای آزادی دو تبعه به ایران آمده بودند که موفق هم شدند آقای تابناک بفرمائید چه سودی برای سیاست خارجی ما داشته ...!؟
"با وابسته كردن صنايع اصلي آلمان‌ها به بازار خود"
تو رو خدا چرا دوست دارین حقایق رو وارونه جلوه بدین؟
میدونید وابستگی یعنی چی؟
از روزنامه چی جماعت عاقل در نمیاد!
همه، حتی خود آلمان ها هم میدونستند که این دو آلمانی کاری کاملا خلاف قانون انجام داده اند....به نظر من ایران میتونست امتیازات خیلی بیشتر از یک ملاقات ناقابل وزیر خارجه آلمان با ریاست جمهوری ایران را از این ماجرا بگیره، که امیدوارم گرفته باشه. هیچ میونیند که رسانه های آلمان ملاقات وزیر خارجه آلمان با مقامات ایران را خیلی کم انعکاس دادند و بیشتر به موفقیت وزیرشون در آزادی این دو خلاف کار توجه کردند؟ فردای آن روز هم وزیر به ظاهر موفق جلوی دوربین ها آمد و این مسئله که وی فقط به خاطر دو تبعه آلمانی به ایران آمده بود را تکذیب نکرد. در ضمن تا از آزادی این دو تبعه اطمینان حاصل نکرده بود، حاضر به ملاقات با رئیس جمهور ما نشد. در صمن بدونید که این آلمان ها کوچکترین احترامی را برای ملت ما قائل نیستند. گول ظاهرشون را نخوریم. باید خیلی محکم تر در برابرشن ایستاد.
این اول راه است بقیه وزرای خارجه اروپایی نیز راهی تهران خواهند شد اگر خواهان منافع کشورشان باشند حالا می بینید سال 90 سال اقتدار ایران است.
جاسوس های آلمانی محاکمه شدند و برایشان حکم صادر شد. پس از آن رأفت اسلامی حبس آن ها را تبدیل به جریمه ی نقدی کرد. جریمه را پرداخت کردند و حکم آزادی آن ها صادر شد. پس از این همه بود که وزیر خارجه ی آلمان به ایران آمد. این هم بازی سیاست های شکست خورده ی غرب است که یک حرکت سیاسی انجام دهند، اگر موفق نشد، موضوع را اینگونه رفع و رجوع کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی