بازدید 2023

قاضی‌زاده هاشمی: هدف ما ارتقاء معیشت خانوار است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه در خانواده‌ها و مردم بر ما گذشته این است که ذره ذره قدرت خرید خانواده‌ها کاهش یافته و حقوق کارمندان و کارگران به وسط ماه هم نمی‌رسد.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵ 15 June 2024

به گزارش «تابناک»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امشب در میزگرد اقتصادی طی سخنانی اظهار داشت: شاهد هستیم ذره ذره قدرت خرید خانواده‌ها کاهش پیدا کرده و حقوق کارمندان و کارگران به وسط ماه نمی‌رسد افزایش قیمت‌ها به دلیل تورم بالا رفته و متاسفانه در دهه ۹۰ رشد اقتصادی ما نزدیک به صفر بوده و از طرف دیگری شاهد افزایش حضور مهاجران غیرقانونی بودیم که مشکلی برای بازار کار نیروی انسانی ایرانی است.

وی افزود: دولت خودش به دلیل بدهی‌هایی که داشته قادر به سرمایه‌گذاری نبوده و بخش خصوصی هم به دلیل مشکلات نمی‌توانسته سرمایه‌گذاری کند و با توجه به مسائلی که ما داشتیم نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم که بخش خارجی هم در کشور سرمایه‌گذاری کند.

قاضی زاده با اشاره به اقدامات دولت‌ها برای کنترل تورم و جبران هزینه‌های خانوار عنوان کرد روش‌ها مانند افزایش یارانه خودش باعث کسری بودجه و افزایش تورم شده و برخی روش‌های دیگر مانند اختصاص ارز ترجیحی هم یک رانت و فساد به وجود آورده است.

نامزد اتتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در کسر بودجه تخصیص ارز به نهاده‌های کشاورزی است که همیشه کمتر از میزان پیش بینی ما برای واردات این نهاده‌ها بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در حوزه انرژی‌های تجدید ناپذیر داشتیم امروز با ناترازی انرژی مواجهیم و در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر هم به دلیل قیمتگذاری‌های دستوری قادر به تولید انرژی نبوده‌ایم که امروز شاهد اثرات آن هستیم و برخی روش‌های کوتاه مدت هم تا حدی در جبران این ناترازی اثر داشته و امروز دیگر کارکرد خود را از دست داده است.

قاضی زاده عنوان کرد: راهکار ما برای اصلاح امور خود مردم هستند و محوریت این موضوع با خانواده‌هاست. بر اساس قانون هفتم توسعه ما موظف هستیم تورم را تک رقمی کنیم و میانگین به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم.ما باید بازار ارز را به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم ذره ذره ارز ترجیحی را حذف کنیم و به ارزتک نرخی دست پیدا کنیم.

ناحزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها را به صورت کامل اجرا کنیم و برای کاهش مصرف انرژی پاداش صرفه‌جویی انرژی را در قالب کارت اعتباری انرژی برای خانواده‌ها پیش بینی کنیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه کشور باید بانک تخصصی ایجاد کنیم که امروز این بانک را نداریم همچنین باید جلوی اعطای تسهیلات زیاد به یک ذینفع واحد را سد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادتمه داد: با انضباط بخشی به نظام بودجه و همچنین نظام مالیاتی می‌بایست این حوزه را مدیریت کنیم و از طرفی باید تعهدات و بدهی‌های دولت را مدیریت کرده و کاهش دهیم .

وی تاکید کرد: راهکار ما سپردن امور اقتصادی به مردم و هدف ما ارتقا معیشت خانوار است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری