بازدید 4138

طاها آکگول: زارع برتر از من بود، در المپیک عوض می‌شوم

کد خبر: ۱۱۹۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۷ 19 September 2023

دارنده مدال برنز سنگین وزن کشتی آزاد جهان می‌گوید که امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم بهترین رقیب او خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، امیرحسین زارع با شکست طاها آکگول در نیمه‌نهایی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد، به فینال رقابت‌ها رسید و توانست مدال طلای سال 2021 خود را با شکست گنو پتریاشویلی گرجی تکرار کند. زارع که سال گذشته در بلگراد با قبول شکست مقابل طاها آکگول قهرمان سرشناس کشتی ترکیه، به مدال برنز قناعت کرده بود، این بار از او انتقام گرفت.

طاها آکگول که مدال‌های زیادی در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره برنامه‌اش برای المپیک 2024 پاریس گفت: این سومین بار است که برای حضور در المپیک مجوز گرفتم. از الان یک سال وقت دارم که روی نقاط ضعفم کار کنم در المپیک کشتی بهتری بگیرم.

وی ادامه داد: امسال قسمت نشد که به فینال بروم، امیرحسین زارع قوی‎‌تر کشتی گرفت. سال گذشته من او را شکست دادم و امسال او مرا برد. برای المپیک بهتر تمرین می‌کنم. برای طلا به پاریس خواهم آمد و می‌خواهم برای بار دوم قهرمان المپیک شوم. برای رسیدن به این آمادگی هم یک سال فرصت دارم.

آکگول که رکورددار مدال طلا در مسابقات قهرمانی اروپا و دارنده چندین مدال جهانی و المپیک است، با اشاره به امیرحسین زارع قهرمان جوان سنگین وزن جهان عنوان کرد: بهترین رقیبم در المپیک هم کشتی‌گیر ایرانی (زارع) است. فکر می‌کنم مسابقه قشنگی بار دیگر بین ما برگزار خواهد شد. می‌دانم برای رسیدن به طلا باید بیشتر تمرین کنم، برای اینکه قهرمان المپیک شوم و بهترینِ خودم باشم، سال آینده طاهای بهتری را خواهید دید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم